Hej,
Prövat det mesta; dragit om lågnivå, dragit remote på andra sidan bilen osv.
Har generatorvin samt ett markant avstängningsljud "Plopp".
Låter även lite dåligt, nästan distat i mellanregistret på mycket låg volym.
Ungefär som en sprakande gammal volymkontroll i en hemmaförstärkare.
Prövat med en annan HU (dock samma kablar då det är samma fabrikat), problemet kvarstår.
Prövat med en iPod inkopplad på lågnivåkabeln framme vid HU, och med HU och motorn igång - problemet borta!
När jag kör högtalarna på den inbyggda förstärkaren i HU så försvinner problemet.
Misstänker dålig jordning av HU.
Bör jag dra både ny jord och ström till HU eller "räcker" ett av alt?
Tänkte dra direkt till batteriet (dvs jorda i minuspolen), då slutstegen är kopplade där - rätt eller fel? Ingen potentialskillnad tänker jag..
Prövat det mesta; dragit om lågnivå, dragit remote på andra sidan bilen osv.
Har generatorvin samt ett markant avstängningsljud "Plopp".
Låter även lite dåligt, nästan distat i mellanregistret på mycket låg volym.
Ungefär som en sprakande gammal volymkontroll i en hemmaförstärkare.
Prövat med en annan HU (dock samma kablar då det är samma fabrikat), problemet kvarstår.
Prövat med en iPod inkopplad på lågnivåkabeln framme vid HU, och med HU och motorn igång - problemet borta!
När jag kör högtalarna på den inbyggda förstärkaren i HU så försvinner problemet.
Misstänker dålig jordning av HU.
Bör jag dra både ny jord och ström till HU eller "räcker" ett av alt?
Tänkte dra direkt till batteriet (dvs jorda i minuspolen), då slutstegen är kopplade där - rätt eller fel? Ingen potentialskillnad tänker jag..

En gammal, billig rackare (bruksbilen).
, den från Kjell, gör dock knappt någon skillnad.
,OM du kan tänka dig avskiljare så prova med olika , efter vad jag har läst så kan en viss modell funka perfekt medans en annan inte funkar. Låter som du har en sk ground loop mellan HU och steg iom att det försvinner med en mp3 samt när du kör direkt på HU , prova andra lågnivåkablar samt andra jordpunkter för både HU och steg. Prova också att rycka ut antennkabeln samt jorda HU chassie i samma punkt som HU jord. Vissa menar på att man inte skall jorda steg direkt på batteri minus pga att det finns mkt mer störningar där än i chassie jord.
Comment