Announcement

Collapse
No announcement yet.

olika filt att klä lådan med,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: olika filt att klä lådan med,

    När jag klär med matta eller skumplast så brukar jag använda 3M´s spraylim, riktigt bra vidhäftning, betydligt bättre än alla de andr jag provat. Har klätt om några innertak och det enda som har hållit utan släpp är 3M´s lim, har dock ej provat stingers spraylim men rätt många andra som finns att köpa i sverige.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • #17
      Re: olika filt att klä lådan med,

      Originally posted by jensclaudius View Post
      När jag klär med matta eller skumplast så brukar jag använda 3M´s spraylim, riktigt bra vidhäftning, betydligt bättre än alla de andr jag provat. Har klätt om några innertak och det enda som har hållit utan släpp är 3M´s lim, har dock ej provat stingers spraylim men rätt många andra som finns att köpa i sverige.
      Vilket nummer av 3M's lim använde du? Finns många att välja på tex 8080, 77, mm. Har provat de flesta av 3M's spraylim, men bara till att limma vinyl med = håller inte till instrumentbrädor.
      sigpic

      -C5 2008 -SQuse-
      -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

      Comment


      • #18
        Re: olika filt att klä lådan med,

        3m Scotch weld 76 är bästa spraylim jag har provat.
        Efter det är det dls limmet...
        Till matta funkar dessa kanon och sitter bra...

        Comment


        • #19
          Re: olika filt att klä lådan med,

          Originally posted by Mats H View Post
          Vilket nummer av 3M's lim använde du? Finns många att välja på tex 8080, 77, mm. Har provat de flesta av 3M's spraylim, men bara till att limma vinyl med = håller inte till instrumentbrädor.
          Spray 74 heter den på topntrims hemsida. Skulle aldrig använda spraylim till att limma vinyl, har gjort det en gång och lärde mig av misstaget.
          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

          Comment


          • #20
            Re: olika filt att klä lådan med,

            Originally posted by jensclaudius View Post
            Skulle aldrig använda spraylim till att limma vinyl, har gjort det en gång och lärde mig av misstaget.
            Då är man BLÅST i dubbel bemärkelse
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #21
              Re: olika filt att klä lådan med,

              Originally posted by Nonne View Post
              Då är man BLÅST i dubbel bemärkelse
              Juste Nonne, juste.
              sigpic

              -C5 2008 -SQuse-
              -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

              Comment


              • #22
                Re: olika filt att klä lådan med,

                Originally posted by Mats H View Post
                Juste Nonne, juste.
                Han bjöd ju på den
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #23
                  Re: olika filt att klä lådan med,

                  Originally posted by Svenn3SaataN View Post
                  Ikeas pläd "polarvide" ska vara hyfsat säger folk Dock vet jag inte vad för lim som är lämpligast att använda?
                  har jag med kört med funkar klockrent

                  Comment


                  • #24
                    Re: olika filt att klä lådan med,

                    Originally posted by sjobas View Post
                    vart mycke bud.. surt att man inte bor nära nån bilstereoaffär.. å måste ha nåt till mitt rör ja köpt.. kanske måste testa ikea eller biltema då det är inom avstånd..
                    ta ikea för biltema är riktigt skit rent ut sagt. funkar bra så länge den är ren då svår o hålla ren o flockar säg lätt när man dammsuger o sen är den tunn så lätt o skava hål eller ha oturen att limmet går igenom. kört mycket på den men lika besviken varje gång. men ikea är jag nöjd med hur smidig den är att jobba med o blir bra slutresultat som håller med o lätt att hålla rent plus priset är bra med

                    Comment


                    • #25
                      Re: olika filt att klä lådan med,

                      jo dyrt är det ju inte
                      vet du hur det funkar å sy i det materialet? håller det ihop även då?

                      Comment


                      • #26
                        Re: olika filt att klä lådan med,

                        Håller med om att biltemas e urusel. Ingen som helst "stretch" i den. Jag brukar köpa Från MDS. Vet ej va de har för leverantör men den ser i MINA ögon likvärdig ut som DLS mfl.

                        Comment


                        • #27
                          Re: olika filt att klä lådan med,

                          Jag klädde nyligen en kompis baslåda med Biltemas tyg och stretch var det då minst sagt i det! Men det var lite väl tunt och drog sig lätt snett. Annars var det bra tycke jag, billigt iaf. Limet tycker jag också fungerar bra, iaf till högtalarmatta.
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

                          More to come...

                          Comment


                          • #28
                            Re: olika filt att klä lådan med,

                            Originally posted by sjobas View Post
                            jo dyrt är det ju inte
                            vet du hur det funkar å sy i det materialet? håller det ihop även då?
                            sytt har jag faktiskt inte gjort med den så de vågar jag inte svara på. men den är ju lite tjockare än dom flesta andra sorter så skulle tro de skulle funka men som sagt aldrig provat själv

                            Comment


                            • #29
                              Re: olika filt att klä lådan med,

                              Originally posted by jensclaudius View Post
                              Spray 74 heter den på topntrims hemsida. Skulle aldrig använda spraylim till att limma vinyl, har gjort det en gång och lärde mig av misstaget.
                              Tja du använder väl Fasbond 30 till vinyl?

                              Den rekomenderas ju att apliceras med en färgspruta.....är det inte spraylim då så säg?

                              TS: Som sagts förr... DLS tyg ärriktigt bra. Men jag fick köpt ngt billigare tyg av Roger som håller minst samma standard och var lika lättarbetad.

                              Vad gäller spraylim på burk så är DLS klart överlägsen av de jag använt (aldrig använt STingers så jag kan inte uttala mig)

                              Lär man sig bara att applicera 3M Fasbond 30 korrekt så skulle jag själv nog använt den till....erh ja typ det mesta
                              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                              Comment


                              • #30
                                Re: olika filt att klä lådan med,

                                Originally posted by Lonefox View Post
                                Tja du använder väl Fasbond 30 till vinyl?

                                Den rekomenderas ju att apliceras med en färgspruta.....är det inte spraylim då så säg?

                                TS: Som sagts förr... DLS tyg ärriktigt bra. Men jag fick köpt ngt billigare tyg av Roger som håller minst samma standard och var lika lättarbetad.

                                Vad gäller spraylim på burk så är DLS klart överlägsen av de jag använt (aldrig använt STingers så jag kan inte uttala mig)

                                Lär man sig bara att applicera 3M Fasbond 30 korrekt så skulle jag själv nog använt den till....erh ja typ det mesta
                                bara andvänt stinger o de funkar bra nonne som lura på mig de en gång o ångrar inte de än i dag hehe

                                Comment

                                Working...
                                X