Announcement

Collapse
No announcement yet.

olika filt att klä lådan med,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • olika filt att klä lådan med,

    hur varierar kvaliten mellan alla ställen som säljer eller är det liknande överallt? vill minnas att ja använde biltemas en gång, och vet inte om ja hade för mycket lim eller om det var glest i tyget för det ville till att gå igenom ganska enkelt, om man vill ha samma kvalite på det som sitter i bilen original vars ska man köpa då?

  • #2
    Re: olika filt att klä lådan med,

    Ikeas pläd "polarvide" ska vara hyfsat säger folk Dock vet jag inte vad för lim som är lämpligast att använda?

    Comment


    • #3
      Re: olika filt att klä lådan med,

      Originally posted by Svenn3SaataN View Post
      Ikeas pläd "polarvide" ska vara hyfsat säger folk Dock vet jag inte vad för lim som är lämpligast att använda?
      skämtar du?

      Comment


      • #4
        Re: olika filt att klä lådan med,

        Jag klädde min testlåda med biltemas matta och limmet gick inte igenom, går limmet igenom så har man inte väntat tillräckligt länge. Antar att du använt kontaktlim, limmet ska torka till så det inte är blött utan bara lite klibbigt på båda ytorna som ska sättas ihop, är det blött kommer det gå igenom mattan oavsett kvalité.

        Ska du ha matta av högra kvalite så ta kontakt med en bilskräddare men då kostar det en del.
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • #5
          Re: olika filt att klä lådan med,

          Originally posted by sjobas View Post
          skämtar du?
          Nej! Finns folk som har klätt hela deras byggen med det

          Comment


          • #6
            Re: olika filt att klä lådan med,

            DLS filtmatta säger jag, testat deras och andra märken, finns det DLS tillgänglig så väljer ja inget annat även om den kostar mer så tycker jag det är värt det då den är såpass bra, bra stretch och lättarbetad, man ska töja ut den bra mkt för det ska synas igenom om man inte målat det man klär.

            Finns bättre än denna med men då kostar det som sagt en slant.
            Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

            www.garaget.org/Frippe_L

            Svensk Mästare 2012 i Street Stock
            Svensk Mästare 2011 i Street 100A
            Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

            Comment


            • #7
              Re: olika filt att klä lådan med,

              Originally posted by sjobas View Post
              skämtar du?
              Billigaste fleecepläden på biltema á 39kr för 130*170cm fick bli till mitt bagage. Behändigare att arbeta med har jag inte prövat.

              Dock inte limmat utan sytt och häftat.
              Passat 3B: 151.9dB @42hz
              Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
              Golf Mk2: 154.9dB @49hz
              SM 3'a Bassrace 39.9 2013
              SM 3'a Superstreet NW 2013
              Stoffe levererar baby

              Comment


              • #8
                Re: olika filt att klä lådan med,

                Biltemas högtalar matta tycker jag funkar kanon,så även deras spraylim!
                Harry

                Comment


                • #9
                  Re: olika filt att klä lådan med,

                  Jag har testat en hel del olika, DLS är näst bäst precis som deras lim!

                  Mina killar i Teamet tycker som jag, mattan vi använder i dag är överlägset bäst!
                  Skillnaden är att den italienska mattan blir inte lika "sliten" vid dammsugning!

                  Det lim som är bäst är uteslutet Stingers spraylim!
                  Tyvärr är det en bristvara så DLS limmet är bäst i sverige idag!

                  Biltemas tyg skulle jag inte använt om det så var gratis, slutresultatet måste vara så man kan ta betalt för utfört arbete!
                  sigpic

                  We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                  Ljudbyggaren sedan 1998

                  Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

                  Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                  Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                  International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                  Comment


                  • #10
                    Re: olika filt att klä lådan med,

                    Glömde nämna det i mitt inlägg, DLS spraylimmet, mums det gillar jag med :-)
                    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                    www.garaget.org/Frippe_L

                    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                    Comment


                    • #11
                      Re: olika filt att klä lådan med,

                      vart mycke bud.. surt att man inte bor nära nån bilstereoaffär.. å måste ha nåt till mitt rör ja köpt.. kanske måste testa ikea eller biltema då det är inom avstånd..

                      Comment


                      • #12
                        Re: olika filt att klä lådan med,

                        Originally posted by sjobas View Post
                        vart mycke bud.. surt att man inte bor nära nån bilstereoaffär.. å måste ha nåt till mitt rör ja köpt.. kanske måste testa ikea eller biltema då det är inom avstånd..
                        Det är ju inga pengar du slänger ner, biltemas pläd är samma som ikeas iaf.
                        Passat 3B: 151.9dB @42hz
                        Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
                        Golf Mk2: 154.9dB @49hz
                        SM 3'a Bassrace 39.9 2013
                        SM 3'a Superstreet NW 2013
                        Stoffe levererar baby

                        Comment


                        • #13
                          Re: olika filt att klä lådan med,

                          Originally posted by Nonne View Post
                          Jag har testat en hel del olika, DLS är näst bäst precis som deras lim!

                          Mina killar i Teamet tycker som jag, mattan vi använder i dag är överlägset bäst!
                          Skillnaden är att den italienska mattan blir inte lika "sliten" vid dammsugning!

                          Det lim som är bäst är uteslutet Stingers spraylim!
                          Tyvärr är det en bristvara så DLS limmet är bäst i sverige idag!

                          Biltemas tyg skulle jag inte använt om det så var gratis, slutresultatet måste vara så man kan ta betalt för utfört arbete!
                          Vad har du för erfarenhet av 3m's fastbond 30 eller kör ni bara med spraylim på flaska?

                          Comment


                          • #14
                            Re: olika filt att klä lådan med,

                            DLS spraylim är guld att arbeta med!

                            Önskar alla spraylimmer blev som väv/nät när man sprayade det, inte som många av de billigare limmen som bara blir en spray/dimma, fan lim över händerna,armarna o glasögonen...


                            Matta är dock provat lite olika, DLS matta funkar dock riktigt fint, detsamma någon som CDS levererade förut?(kanske samma?)

                            Biltemas är INTE okay, den är ju som styvare fleecetyg, mjukt o luddar utav bara helvete..

                            Comment


                            • #15
                              Re: olika filt att klä lådan med,

                              Originally posted by BMF View Post
                              Vad har du för erfarenhet av 3m's fastbond 30 eller kör ni bara med spraylim på flaska?
                              Fastbond 30 använder jag bara till vinyl som för övrigt ät superbra, Stinger eller Dls spraylim när det är tyg!
                              Vill man ha mer bett i grejorna vid vinylarbeten så använder man Fastbond 10 tror jag det heter, det biter direkt och är inget för mesar
                              sigpic

                              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                              Ljudbyggaren sedan 1998

                              Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

                              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                              Comment

                              Working...
                              X