Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur mycket ska man betala

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Hur mycket ska man betala

Administratorn griper in: Håll er till ämnet, dvs vad en rimlig kostnad är för Packans jobb utfört av ett företag som fakturerar vitt.

Forumet gillar inte svartjobb och vill inte se det uppmanas av forumets medlemmar. Här hittar du representater från branschen som inte gynnas av svartjobb.

Att se ungdomar välja svartjobb som en ursäkt för att man inte har råd att betala vitt är tragiskt att se. De har uppenbarligen valt att leva över sina tillgångar och konsumerar mer än de har råd till.

Comment

Originally posted by __snow__ View Post
      sorry gestapo
      Ännu ett moget uttalande
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Till trådskaparen:
        Allt det du frågar om här och nu är ju relevant MEN borde du inte lagt dessa frågor på kundmottagarens bord INNAN du lämnade in bilen? Så ser min värld ut iaf. Kollar så jag har råd att betala innan jag vralar i väg och lämnar in. När jobbet väl är gjort är det svårt att ifrågasätta. Gör man det innan har man ett val, efteråt har man inte det på samma sätt. Det går väl att gnälla och gnöla i det läget men man är i underläge.

Känner att jag vill kommentera debatten som är i slutet av tråden även om det helt riktigt som Admin säger, off topic. Man får nog acceptera att folk inte kan få fram +20 lök för att laga sin bil som är värd samma eller mindre. Auktorierade verkstäder är inte tänkta för denna kundgrupp. Verkstäderna är till för dem som åker rätt nya bilar, kanske är företagsägda som inte är lika känsliga för en tusenlapp upp eller ännu mer upp. När jag läser annonser på lite äldre bilar som är 12-15 år gamla och som rullat uppåt 25 tusen mil och det står "alltid servad och rep på auktoriserad verkstad". Min åsikt är nog då att kunnat spara en slant utan att egentligen tappa nån funktion på att gå till en billigare verkstad.

Att uppmana till svartarbete tycker jag är onödigt. Det finns så många mindre, ofta mycket kunniga verkstäder. Personer som driver små verkstäder har ofta ett stort ansvarstagande och är betydligt känsligare för hur de uppfattas osv. Dessa kan inte debitera löjliga arvoden men å andra sidan får de en kundkrets som återkommer år efter år. Då ligger en god kundrelation bättre till än de sista kronorna de ev kunnat få ut. Långsiktighet är en käpphäst där tror jag.

Numera får man även ta med en annan ful aspekt som biltillverkarna gör. På en nyare passat kan du tex inte byta bromsbelägg bak utan att gå in och justera i datorn i bilen. På det viset kommer de knyta bilarnas service hårdare till sig hela bilens livstid = mer pengar till VAG. Möjligen kommer det att bli friare för mindre verkstäder i framtiden att läsa och justera alla bilars mjukvaror men det kan ju precis lika gärna bli tvärtom.

(mt4base)

Comment

Working...
        X