Announcement

Collapse
No announcement yet.

elmia 2010 någon som håller med?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: elmia 2010 någon som håller med?

    Originally posted by Putte View Post
    Hoppas du inte fick skavsår i öronen, el du kanske rent av gillade det?
    Ljudet i din bil? Ja absolut.
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

    Comment


    • #47
      Re: elmia 2010 någon som håller med?

      Originally posted by BMF View Post
      Men åter till frågan, varför har bilstereobilarna blivit förvisade utomhus? Har nivån blivit så pass låg på bilarna numera att de inte anser att dom drar publik? I så fall bör vi väl kanske fundera på vad vi ska göra för att höja nivån och åter få komma in igen...
      Tror det framförallt stavas PENGAR!
      Man får in ganska många utställare som betalar på samma yta som en massa sq-bilar. De senaste åren som de stod inne bedömdes de dessutom utomhus då det var för mkt liv i hallen....

      Tycker själv det är synd men jag tror inte intresset från arrangören är större än att "ni kan få hålla till på parkeringsplatsen bakom mässan".....

      //
      __________________
      Mvh Jonas
      Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
      8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
      Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

      Comment


      • #48
        Re: elmia 2010 någon som håller med?

        Originally posted by joj View Post
        Tror det framförallt stavas PENGAR!
        Man får in ganska många utställare som betalar på samma yta som en massa sq-bilar. De senaste åren som de stod inne bedömdes de dessutom utomhus då det var för mkt liv i hallen....

        Tycker själv det är synd men jag tror inte intresset från arrangören är större än att "ni kan få hålla till på parkeringsplatsen bakom mässan".....

        //
        Då tycker jag det är lämpligare att vi står på husvagnsparkringen nästa år. Måste vara betydligt lättare att rodda upp bilarna där.

        Comment


        • #49
          Re: elmia 2010 någon som håller med?

          Där finns ju ström oxå! Utmärkt förslag!

          Problemet i år var ju bland annat att det stod andra bilar där sq skulle ha sin plats...

          Men som Joj skriver så är förbundet inte direkt nedlusat med pengar, vi hade hemskt gärna haft råd att hyra montermatta t.ex, men vi prioriterar att få till tävlingarna i första hand.
          /tycker Erik.

          Comment


          • #50
            Re: elmia 2010 någon som håller med?

            Originally posted by joj View Post
            Tror det framförallt stavas PENGAR!
            Man får in ganska många utställare som betalar på samma yta som en massa sq-bilar. De senaste åren som de stod inne bedömdes de dessutom utomhus då det var för mkt liv i hallen....

            Tycker själv det är synd men jag tror inte intresset från arrangören är större än att "ni kan få hålla till på parkeringsplatsen bakom mässan".....

            //
            För Mässans del är det egentligen en skitenkel ekvation, där deras eget antagande är grunden för vad som beslutas:

            Kommer de extra intäkterna som en billjudsdel ger att överstiga intäkterna från extra utställare som kan vara på billjudsdelens plats?

            Dvs, hur många extra betalande tror mässan de får in som enbart går för att de vill se billjusdelen och annars hade stannat hemma? Och, kan de sälja ut den ytan till fullo som alternativ?
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

            Comment

            Working...
            X