Announcement

Collapse
No announcement yet.

aptX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: aptX

    Originally posted by pinnen666/
    När jag körde apt-x i bilen eller hemma med för den delen så står det att telefonen är ansluten till apt-x, volymen går att justera via volymknapparna på telefonen som vanligt.
    Men med amas-2 så står det ej att den är ansluten till apt-x och ljudvolymen går ej justera.

    Så vad är det för typ av överföring som sker egentligen är en fråga jag har ställt mig?
    Vad jag hört av mina leverantörer i branschen är att det kan vara lite svårt att ansluta via Apt-X protokollet, at volymkontrolllen skulle sluta fungera pga uppkoppling låter väldigt skumt.

    Som sagt, jag har beställt en dongle för att utröna ännu ett protokoll.
    Kringutrustningen kommer bestå av 3 olika högtalaruppsättningar (modell bättre), Mosconi 6to8 med SP_Dif digitalkort, mosconi AMAS, Mosconi A-Class, Mosconi Zero3 samt Mosconi D2 serien med och utan DSP!

    Testet ligger till grund av vad som kommer att monteras i min egen bil för tävling 2016.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #17
      Re: aptX

      trevligt med lite testande, ja det kanske kan vara svårt att ansluta till apt-x, men vad jag har förstått så brukar det bästa alternativet anslutas i första hand, så har samma enhet ad2p och apt-x så ska apt-x vara första anslutningsvalet? osäker på detta men det är så jag har fått det förklarat.
      Skönt att det står i klarhet på min telefon vad den ansluter till för då borde man veta vad man använder.

      Ja det är skumt gällande min volymkontroll men det gör mig inget, bara ljudet är bra så är jag nöjd, volymen justerar jag på annat sätt ändå
      / Jimmy

      Comment


      • #18
        Re: aptX

        Originally posted by Nonne View Post
        Låter aptx lika illa som aux från en telefon kommer jag krossa aptx adaptern med en rostig slägga
        Uttryckte mig nog klumpigt visst låter aptx bättre än aux från luren!
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

        Comment


        • #19
          Re: aptX

          Helt säkert så skiljer sig ljudkvaliteten imellan olika produkter oavsett du använder Apt-x eller inte, dvs det är inte enbart protokollet man använder vid överföringen som i slutändan bestämmer utan även kvaliteten på mottagaren och ev även på sändaren(telefonen).
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • #20
            Re: aptX

            Originally posted by Hewi View Post
            Helt säkert så skiljer sig ljudkvaliteten imellan olika produkter oavsett du använder Apt-x eller inte, dvs det är inte enbart protokollet man använder vid överföringen som i slutändan bestämmer utan även kvaliteten på mottagaren och ev även på sändaren(telefonen).
            Om du har ett protokoll ( 1or & 0or ) så undrar jag om det kan skilja sig så mycket, men mottagaren däremot som ska skicka vidare in i tex en DSP ... ja där e nog den stora förlusten/vinsten misstänker jag.

            Adaptern jag beställt har fått både ris och ros, riset ligger nog i att den inte funkar mot datorn vilket är ovanligt i PC världen
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #21
              Re: aptX

              Telefonerna färgar ljudet tyvärr, ljudet behandlas ju av lurarna innan det går iväg som BT-ljud. jag märker skillnad när jag kör Sony Z1 eller en Nokia Lumia 830 båda med aptx.
              Last edited by Kulan; May 21, 2015, 09:06.
              BMW E38 740
              BMW M5 -01
              bilradiohuset.se
              SM-guld 2012

              Comment


              • #22
                Re: aptX

                Originally posted by Kulan View Post
                Telefonerna färgar ljudet tyvärr, ljudet behandlas ju av lurarna innan det går iväg som BT-ljud. jag märker skillnad när jag kör Sony Z1 eller en Nokia Lumia 830 båda med aptx.
                Vilken tycker du låter bäst, Nokia eller Sony?

                Comment

                Working...
                X