Hej! Har nu ett tag kört utan bas och är sugen på att skaffa mig en liten baslåda för att få lite utfyllnadsljud.
Krav som basen jag letar efter bör uppfylla:
Lättdriven, bör klara sig med ca. 200Wrms
spela bra i liten portad låda.
Lågt pris, student som man är (under tusenlappen) Kan även leta begagnat.
Tanken är att basen ska drivas på 2st kanaler som ja bryggat på mitt Focal solid 4 vilket ska ge ca. 200Wrms och dom andra två kanalerna kommer mitt Hertz HSK 165.1 framsystem att köras på.
Bilen är en passat 3bg Variant och det är begränsat med plats pga. hundbur, jag pendlar daligen med bilen och då har jag inte hunden med mig och vill gärna under dessa tillfällen kunna poppa på lite
vet inte säga exakt några mått på hur mycket plats det finns. men ställer jag buren så långt åt höger sida i skuffen som möjligt så borde det finnas en del plats för en låda
Det som jag tror kommer begränsa är att djupet inte får vara så stort. Har tänkt så att eftersom det är djupet som begränsar och jag vill ha en portad låda så får man dra ut porten på sidan om lådan, eftersom längden och höjden finns det rätt så mycket att jobba på.
kikat lite på
Kove audio KLD 8, GZ Iridium GZIW 250X och Gladen M10 eftersom det är basar som verkar klara sig i mindre lådor (mellan 20-30l portat) och med lägre effekt, någon här som kan gå i god för någon av dessa basar och tror att det hade kunnat lira bra tillsammans med mitt focalsteg? Givetvis är andra förslag intressanta om det finns någon bas som är ännu lämpligare än ovannämnda.
Tack på förhand!
Henrik
Krav som basen jag letar efter bör uppfylla:
Lättdriven, bör klara sig med ca. 200Wrms
spela bra i liten portad låda.
Lågt pris, student som man är (under tusenlappen) Kan även leta begagnat.
Tanken är att basen ska drivas på 2st kanaler som ja bryggat på mitt Focal solid 4 vilket ska ge ca. 200Wrms och dom andra två kanalerna kommer mitt Hertz HSK 165.1 framsystem att köras på.
Bilen är en passat 3bg Variant och det är begränsat med plats pga. hundbur, jag pendlar daligen med bilen och då har jag inte hunden med mig och vill gärna under dessa tillfällen kunna poppa på lite

vet inte säga exakt några mått på hur mycket plats det finns. men ställer jag buren så långt åt höger sida i skuffen som möjligt så borde det finnas en del plats för en låda
Det som jag tror kommer begränsa är att djupet inte får vara så stort. Har tänkt så att eftersom det är djupet som begränsar och jag vill ha en portad låda så får man dra ut porten på sidan om lådan, eftersom längden och höjden finns det rätt så mycket att jobba på.kikat lite på
Kove audio KLD 8, GZ Iridium GZIW 250X och Gladen M10 eftersom det är basar som verkar klara sig i mindre lådor (mellan 20-30l portat) och med lägre effekt, någon här som kan gå i god för någon av dessa basar och tror att det hade kunnat lira bra tillsammans med mitt focalsteg? Givetvis är andra förslag intressanta om det finns någon bas som är ännu lämpligare än ovannämnda.
Tack på förhand!
Henrik

Comment