Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gladen M 10/ annan lättdriven bas.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gladen M 10/ annan lättdriven bas.

Hej! Har nu ett tag kört utan bas och är sugen på att skaffa mig en liten baslåda för att få lite utfyllnadsljud.

Krav som basen jag letar efter bör uppfylla:
    Lättdriven, bör klara sig med ca. 200Wrms
    spela bra i liten portad låda.
    Lågt pris, student som man är (under tusenlappen) Kan även leta begagnat.

Tanken är att basen ska drivas på 2st kanaler som ja bryggat på mitt Focal solid 4 vilket ska ge ca. 200Wrms och dom andra två kanalerna kommer mitt Hertz HSK 165.1 framsystem att köras på.

Bilen är en passat 3bg Variant och det är begränsat med plats pga. hundbur, jag pendlar daligen med bilen och då har jag inte hunden med mig och vill gärna under dessa tillfällen kunna poppa på lite

vet inte säga exakt några mått på hur mycket plats det finns. men ställer jag buren så långt åt höger sida i skuffen som möjligt så borde det finnas en del plats för en låda Det som jag tror kommer begränsa är att djupet inte får vara så stort. Har tänkt så att eftersom det är djupet som begränsar och jag vill ha en portad låda så får man dra ut porten på sidan om lådan, eftersom längden och höjden finns det rätt så mycket att jobba på.

kikat lite på
    Kove audio KLD 8, GZ Iridium GZIW 250X och Gladen M10 eftersom det är basar som verkar klara sig i mindre lådor (mellan 20-30l portat) och med lägre effekt, någon här som kan gå i god för någon av dessa basar och tror att det hade kunnat lira bra tillsammans med mitt focalsteg? Givetvis är andra förslag intressanta om det finns någon bas som är ännu lämpligare än ovannämnda.

Tack på förhand!
    Henrik

Re: Gladen M 10/ annan lättdriven bas.

DLS RW10i (enkel 2ohms spole) körde jag med förut när jag inte hade så mycket effekt att tillgå. Tror jag körde 18l slutet.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Originally posted by jensclaudius View Post
      DLS RW10i (enkel 2ohms spole) körde jag med förut när jag inte hade så mycket effekt att tillgå. Tror jag körde 18l slutet.
      Tror inte Focalsteget gillar 2Ohm bryggat.
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Som nonne sa, så måste basen vara på 4ohm när jag kör i bryggat läge

Ingen annan som har något bra förslag på en lämplig 8-10" bas under tusenlappen som klarar sig bra i mindre portad låda? Har blivit erbjuden en Helix P8, det verkar vara en bra bas om jag förstått det rätt?
        Även kikat lite på Gladen Rs 08. Någon som hört hur dessa spelar i portad låda med ca. 200wrms?
        Last edited by Benz_89; April 15, 2015, 07:18.

Comment

Hej

Jag kör med Gladen Rs10 i sluten låda på 22l den spelar på bra.
          Driver den med ett Dls genesis stereo 60

mvh kokos

Comment

Hur mycket effekt ger det steget? kör du i bryggat läge?

Comment

Hej

Jag kör bryggat då ger det Nom. effekt 4 Ω bryggat 1 x 120 Watt
              Typisk effekt 4Ω bryggat 1 x 170 Watt.

Mvh kokos

Comment

Om den kan spela bra med den effekten så borde det fungera med den effekten mitt steg har att ge också jag är mest sugen på en portad låda i och med den högre verkningsgraden och att jag vill att den även ska kunna spela lite djupare Såg att 32L portad är rekommenderad, så ska ta och mäta mig fram och se ifall jag får plats med en sådan låda, men tror inte det ska bara nått bekymmer, har för mig att det måttet som begränsar bredden eller djupet på lådan är 27cm resterande mått kan vara större Så där är är nog en bas som hade kunnat vara ett bra alternativ, inget dåligt tips alls.

Comment

Inte intresserad av det förslaget jag PM'ade dig om?

Comment

Jodå det är väldigt lockande, har skickat iväg ett meddelande till dig, fast du kanske inte har fått det?

Comment

Working...
                    X