Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor om inkoppling av Bit Ten.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frågor om inkoppling av Bit Ten.

Nu skall jag koppla in min Bit Ten eller rättare sagt förbereda kablaget i lådan för den. Dvs INGA onödiga kablar. Så här kommer ett par frågor som jag hoppas att ni kan svara på. Bilen det gäller är min Volvo V50.

1: I kablaget är det förutom "Key mem" 2 st "rem in" kan jag fimpa dessa då jag ändå kör med drc och bara koppla "Key mem" på radioläges-ström?

2: Bör man sätta ett relä på "rem out" innan dessa splittas upp för att ge remote till mina två slutsteg?

3: Kan man låta en usbkabel som ej är kopplad till dator sitta i processorn hela tiden eller får den fnatt då?

4: I min installation så lutar det åt att jag monterar mitt bluetoothkort ca 7cm ifrån processorn i samma låda. Är detta en dålig idé med tanke på störningar?

5: Hade ni hellre låtit den gå till original HU:s aux? Jag gillar inte den då den har ett jobbigt störning om en enhet inte är inkopplad men sladd sitter i.

Skulle bli jätteglad om ni kunde sprida lite visdom över detta.

Fridens Liljor // Landén
    Mini Cooper goes Pioneer
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
    Volvo V50
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

Sponsorer som håller mig flytande:
    Pioneer, Stinger

Re: Frågor om inkoppling av Bit Ten.

1. Jag har kört key-mem kopplat ihop med REM IN. Key-mem måste inte alls användas för minnesfunktion. Det gör att enheten kan komma ihåg om enheten var igång, sist när tändningen slogs av. Eller om den var avstängd. Det styr om den då ska hoppa igång igen. Detta finns tydligare i manualen. Kontentan är att fungerar det för ens behov, är det enklare att inte blanda in key-mem alls, utan endast köra på rem-in i dspn.

2. Jag kör med relä.
    3. nej.
    4. Gissar det är lugnt. (AMAS+mosconi tex..) Det är värre med kraftiga strömfält, modell att lägga DSPn direkt på batteriet. Det är dokumenterat känsligt.
    5. NEJ.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by zrken View Post
      1. Jag har kört key-mem kopplat ihop med REM IN. Key-mem måste inte alls användas för minnesfunktion. Det gör att enheten kan komma ihåg om enheten var igång, sist när tändningen slogs av. Eller om den var avstängd. Det styr om den då ska hoppa igång igen. Detta finns tydligare i manualen. Kontentan är att fungerar det för ens behov, är det enklare att inte blanda in key-mem alls, utan endast köra på rem-in i dspn.

2. Jag kör med relä.
      3. nej.
      4. Gissar det är lugnt. (AMAS+mosconi tex..) Det är värre med kraftiga strömfält, modell att lägga DSPn direkt på batteriet. Det är dokumenterat känsligt.
      5. NEJ.
      Jag var nog otydlig på "3", är svaret nej man kan inte ha den inkopplad eller nej den får inte fnatt?
      Mini Cooper goes Pioneer
      Volvo V50

Pioneer, Stinger

Comment

Jag vill också ha feedback på om USB-kabeln kan sitta i hela tiden. Vore skönt om det är möjligt.

Comment

Originally posted by Landén View Post
          Jag var nog otydlig på "3", är svaret nej man kan inte ha den inkopplad eller nej den får inte fnatt?
          På norrländsk, ofnatt.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by Landén
            4: I min installation så lutar det åt att jag monterar mitt bluetoothkort ca 7cm ifrån processorn i samma låda. Är detta en dålig idé med tanke på störningar?

Fridens Liljor // Landén
            Jag har varit ute för att just V50 har lite problem om BT modulen sitter vänster bak.

När modulen flyttas ner i baljan så blir det mycket bättre, jag gissar på att det är för mycket störande el bakom vänster panel!
            sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by zrken View Post
              På norrländsk, ofnatt.
              ofnatt är bra!

Originally posted by Nonne View Post
              Jag har varit ute för att just V50 har lite problem om BT modulen sitter vänster bak.

När modulen flyttas ner i baljan så blir det mycket bättre, jag gissar på att det är för mycket störande el bakom vänster panel!
              Ok tack för input. Kanske flyttar upp den mot taket.
              Mini Cooper goes Pioneer
              Volvo V50

Pioneer, Stinger

Comment

Originally posted by Landén
                Nu skall jag koppla in min Bit Ten eller rättare sagt förbereda kablaget i lådan för den. Dvs INGA onödiga kablar. Så här kommer ett par frågor som jag hoppas att ni kan svara på. Bilen det gäller är min Volvo V50.

1: I kablaget är det förutom "Key mem" 2 st "rem in" kan jag fimpa dessa då jag ändå kör med drc och bara koppla "Key mem" på radioläges-ström?

2: Bör man sätta ett relä på "rem out" innan dessa splittas upp för att ge remote till mina två slutsteg?

3: Kan man låta en usbkabel som ej är kopplad till dator sitta i processorn hela tiden eller får den fnatt då?

5: Hade ni hellre låtit den gå till original HU:s aux? Jag gillar inte den då den har ett jobbigt störning om en enhet inte är inkopplad men sladd sitter i.

Skulle bli jätteglad om ni kunde sprida lite visdom över detta.

Fridens Liljor // Landén
                1: Skall du sköta den med enbart DRC:n så "behöver" du inte ens ha remote inkopplat då du sköter det via DRC:n, men det ÄR skönt att den slår av samtidigt med resten så man slipper sätta på/av den manuellt. Jag använde mig av andra ingången i plinten. Dvs den första rem-in oavsett om det var från nyckel eller remote på enheten. Sedan att remoten på in Naka lever ett eget liv är en HELT annan femma.

2: Beror helt på hur mkt ström dina steg behöver för att starta. Likaså hur mkt ström kräver reläet att starta. Lättdrivet relä är ngt jag skulle förespråka om relä behövs.

3: USB-kabeln kan sitta i konstant, inga som helst problem. Jag körde med en 4m lång kabel så jag kunde plugga in datorn när man sitter på förarplatsen och tweakar.

4: Saknar kunskap om den bilen

5: Säger som Zrken. NEJ. Använd Bitens ingång.
                Last edited by Lonefox; January 31, 2015, 09:07.
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
                  1: Skall du sköta den med enbart DRC:n så "behöver" du inte ens ha remote inkopplat då du sköter det via DRC:n, men det ÄR skönt att den slår av samtidigt med resten så man slipper sätta på/av den manuellt. Jag använde mig av andra ingången i plinten. Dvs den första rem-in oavsett om det var från nyckel eller remote på enheten. Sedan att remoten på in Naka lever ett eget liv är en HELT annan femma.

2: Beror helt på hur mkt ström dina steg behöver för att starta. Likaså hur mkt ström kräver reläet att starta. Lättdrivet relä är ngt jag skulle förespråka om relä behövs.

3: USB-kabeln kan sitta i konstant, inga som helst problem. Jag körde med en 4m lång kabel så jag kunde plugga in datorn när man sitter på förarplatsen och tweakar.

4: Saknar kunskap om den bilen

5: Säger som Zrken. NEJ. Använd Bitens ingång.
                  Mueno tackos som en aptankad turist skulle kunna säga i spanien.
                  Mini Cooper goes Pioneer
                  Volvo V50

Pioneer, Stinger

Comment

Working...
                  X