Announcement

Collapse
No announcement yet.

OT: Tips: Grov / Våt dammsugare

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• OT: Tips: Grov / Våt dammsugare

Hejsan!

Lite ot men alla vill väl ha en ren bil,
    så tänkte kolla vad ni kör med för dammsugare när ni städar bilen
    Kör själv med vanliga inne dammsugaren just nu men mår ju inte så bra i längden utav väta m.m.

Så tänkte satsa på en som är lite bättre passande för jobbet
    finns ju en del att välja på så roligt att få lite feedback innan
    man shoppar...

Re: OT: Tips: Grov / Våt dammsugare

Jag körde med nån billig för runt 500:- från Rusta som jag använde i verkstaden/bilen.
    Funkade kanon i dom 2 år jag hade den, sedan lånade svärfarsan den då han hade stopp i skithuset i båten, den sög ur skiten ur avloppsrören,
    efter det ville jag inte ha tillbaka den, nu använder jag en Dewalt grovdammsugare på jobbet, den har bättre sugförmåga, men är inte värd 6000:- om man jämför med min andra från Rusta.

Comment

sj kör man med en sån här http://reservdelsgurun.se/kladseltva...tvatt-rg-2000/ har inget o jämföra med men tycker den fungerar bra

Comment

Kör en 'grov avskiljare' till hink från Jula på en slaktad hemmadamsugare. Fungerar löjligt tillfredställande fortfarande, efter storleksordningen 70-100L uppsuget spån/slipdamm totalt.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by zrken View Post
          Kör en 'grov avskiljare' till hink från Jula på en slaktad hemmadamsugare. Fungerar löjligt tillfredställande fortfarande, efter storleksordningen 70-100L uppsuget spån/slipdamm totalt.
          Grovis

Underbar sak.
          Kör själv med den till kaminen och i garaget ihop med vanlig dammsugare.
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Tack för eran input, läser man runt verkar det som om det är dåligt sug i traditionella grovdammsugare kontra inomhus dammsugare, om man inte kliver upp i prisklass förstås, en grovis med en vanlig dammsugare är ju en idé fast blir ju inte lika smidigt tyvärr, visst hade man kunnat fynda en för en par tusen fast känns lite overkill för att bara städa bilen

Comment

En sådan här variant med maskinuttag är vettig för andra sysslor också, http://www.clasohlson.com/se/Torr--o...MV-3-P/40-9023

Comment

Jag använder både en Kärscher och en proffsmaskin från Italienska Floor.
                Skillnaden på dessa är att materialet skiljer sig mellan plast och rostfritt, enkel eller dubbel motor.
                Kan väl säga att prisskillnaden på 6-7 tusen är det inte värt att gå upp på en pro modell bara för att städa bilen.
                Jag kommer att köpa en Festool men det är för att bli kompatibel med mina maskiner, jag använder dessa flera timmar varje dag så för mig är valet en modell med flera användningsområde.
                sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Jag köpte en på biltema som jag sugit kilovis med mdf damm och den fungerar klockrent fortfarande ska enligt uppgift även gå att suga vatten med den.http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elv...-120030-17209/

Comment

Working...
                  X