Announcement

Collapse
No announcement yet.

inkopplingshjälp Alpine - IVE-W585BT

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• inkopplingshjälp Alpine - IVE-W585BT

Hej!
    Ville bara kontrollchecka om hur jag kopplar strömmen till min nya spelare. En Alpine - IVE-W585BT Tog en bild på kablaget

Ska jag koppla gul direkt till batteriet och röd till tändningen? OM man nu ska dra gul kabel direkt till batteriet, är det är OK att stjäla ström från en av kablarna jag dragit in till kupén från batteriet till ett av slutstegen. Tänkte slippa behöva dra ytterligare en kabel från batteriet in till kupén.

Blev lite osäker på detta. Vill ju inte koppla fel så jag tar sönder den eller att spelaren drar ström så jag inte kan starta bilen på morgonen

Bilen jag kopplar in den i är en Volvo S40 2003. Har bara kopplat Sony-spelare tidigare och där har jag dragit så att all ström till spelaren går genom tändningen. Jag kanske kopplat fel i alla år?

Tacksam för hjälp med mina frågor.

PS. Vad tror ni om spelaren förresten. Har jag gjort bort mig nu igen. Köpte ju en Sony XAV-602BT för inte så länge sedan. Som för övrigt e till salu

Re: inkopplingshjälp Alpine - IVE-W585BT

Ja du skall koppla så som du beskrivit, den gula som det står "bat" på skall ha konstantström dvs den måste inte kopplas in direkt på batteriet utan kan anslutas
    till den kabeln som gav originalradion konstantström t.ex.
    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Tack för svar!
      Funderar på om det inte kanske skulle vara bra att dra ny konstantström till "bat" direkt till batteriet så är man säker på att det blir rätt.

Comment

Har någon klippt i ditt kablage?

Använd annars en Volvo - ISO och du är klar med kopplingen på 2sekunder.
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Jo, jag har klippt själv tidigare Anledningen var att jag inte ville ha för många skarvar. Har lött om kontakterna för att slippa ISO-kablage, så gjorde samma nu när jag skulle koppla in Alpinen. Så problem solved. Var bara lite osäker då jag bara kopplat Sony och Pioneer tidigare.

Måste säga att jag saknar min Sony joystick. Det kan väl aldrig vara så att den joysticken funkar med Alpine? Vågar man koppla in och testa eller kan man ta sönder något?

Comment

Working...
          X