Announcement

Collapse
No announcement yet.

Glasfiber

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Glasfiber

    Mors,

    Tänkte höra efter alternativ till att köpa Glasfibermatta + polyester från Biltema. Har köpt väv därifrån tidigare och vart nöjd, men skulle nu vilja prova mattar och 'tussa på' snarare än långa vävbitar.

    Frågan är - vad finns det för alternativ/erfarenheter till Biltema?

    Jag kikade på lokal båtbutik som säljer från Seasea.se och det var styva 4-5ggr dyrare än på biltema. Kändes inte aktuellt.

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

  • #2
    Re: Glasfiber

    Jag upplevde inte att seasea.se var dyrare än biltema, men det handlar nog om hur mycket man köper.

    köper man t.ex storpack på seasea.se av deras 300g glasfibermatta så kostar den ca:12,50kr/m2 och på biltema kostar 300g mattan 20kr/m2

    Polyestern kostar 995:- för 20kg på seasea.se vilket blir ett kg pris på 49,75kr jämför med biltemas 69.90kr/kg

    Så att det skulle vara 4-5ggr så dyrt vet jag inte om jag håller med om.
    Jag brukar oftast köpa allt mitt från just seasea.se just för att det blir billigare.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • #3
      Re: Glasfiber

      Ska vara tydligt att det gäller en lokal båtbutik med sortiment från seasea jag var på.
      Det verkar ha vart ett visst påslag här då, seasea mattan i butik kostade strax över 100lappen per kvadrat.

      4-5ggr vra visst en överdrift, jag mindes priset i butik på biltema som 19'90 och kostnaden som 'över 100kr' från seasea. ....vilket mjah, lite oförsiktigt ger en 4-5ggr

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #4
        Re: Glasfiber

        Tusingen är väl max det man ska betala för en 20kg hink polyester enligt mina erfarenheter.

        Och efter glasfibern, vad använder ni för spackel?


        Dom som är intresserade av marknadens smidigaste spackel så hör av er till spackel att ljudbyggaren punkt se så ska ni få en hink RAGEGOLD till forumspris!
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #5
          Re: Glasfiber

          Originally posted by Nonne View Post
          Tusingen är väl max det man ska betala för en 20kg hink polyester enligt mina erfarenheter.

          Och efter glasfibern, vad använder ni för spackel?


          Dom som är intresserade av marknadens smidigaste spackel så hör av er till spackel att ljudbyggaren punkt se så ska ni få en hink RAGEGOLD till forumspris!
          Ragegold har man sett från en och annan jenkarvideo!

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment

          Working...
          X