Announcement

Collapse
No announcement yet.

audison bit*** vs mosconi 6to8?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

    Originally posted by jimmaiy View Post
    då blir det iaf ingen bitone om där är högt grundbrus.
    någon som jämfört grundbruset med mosconin i samma system.
    för kan ju vara stegen också som låter?
    Grund bruset är ett allmänt känt fel...

    Comment


    • #62
      Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

      Originally posted by haapppoooo View Post
      Grund bruset är ett allmänt känt fel...
      okej det va ju tur man fick veta det för har redan ett jävla brus med skitstereon jag har nu
      är det ingen som upplevt grundbrus i mosconin?
      sen är väl eqn osv begränsad på några kanaler i mosconin?

      Comment


      • #63
        Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

        Originally posted by jimmaiy View Post
        okej det va ju tur man fick veta det för har redan ett jävla brus med skitstereon jag har nu
        är det ingen som upplevt grundbrus i mosconin?
        sen är väl eqn osv begränsad på några kanaler i mosconin?
        Inget brus i min iaf.
        Nja...begränsad är den inte..
        Kör kanal 1-2 som mellanregister
        3-4 diskant
        5-6 mid
        7-8 sub
        Du kan ställa eq precis hur du vill...varenda siffra kan du skriva in själv så snarare tvärtom
        Audi A4 B5 -98
        Pioneer P90 + DEQP90
        Sinfoni amplitude 50.4x
        Sinfoni shadow 100.2
        Sinfoni S165W x4
        Sinfoni S100M
        Sinfoni S25T

        Vw up -12
        På gång..
        New car, hi end old school..

        Comment


        • #64
          Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

          Tanka ner programvaran och testa?
          Borde ju va bästa sättet att prova
          Audi A4 B5 -98
          Pioneer P90 + DEQP90
          Sinfoni amplitude 50.4x
          Sinfoni shadow 100.2
          Sinfoni S165W x4
          Sinfoni S100M
          Sinfoni S25T

          Vw up -12
          På gång..
          New car, hi end old school..

          Comment


          • #65
            Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

            Originally posted by jimmaiy View Post
            då blir det iaf ingen bitone om där är högt grundbrus.
            någon som jämfört grundbruset med mosconin i samma system.
            för kan ju vara stegen också som låter?
            Jag har mindre grundbrus med min än utan.
            Kan iofs bero på många olika saker, som enhet och steg ihop med vilka kablar.
            Haft olika mängd brus med mina DLS HQL-kablar beroende på vad för enhet och steg jag haft dem till.
            Dock mkt mkt mindre brus med mina Ausioquest (hör och häpna).
            Iofs har jag mer brus ur boxen då jag kör analogt in kontra digitalt in.

            Originally posted by JohanH View Post
            Tanka ner programvaran och testa?
            Borde ju va bästa sättet att prova
            Eller inte.....uppdateringen är ett kapitel för sig. Trots att man följer instruktionerna (koppla ur DRCn och låt boxen tugga och stå "fryst" i 1-2 minuter osv) så finns det risk att minnet i boxen stackas och måste bytas. (Nytt minne kostar 700:- för övrigt)
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • #66
              Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

              Originally posted by Lonefox View Post
              Eller inte.....uppdateringen är ett kapitel för sig. Trots att man följer instruktionerna (koppla ur DRCn och låt boxen tugga och stå "fryst" i 1-2 minuter osv) så finns det risk att minnet i boxen stackas och måste bytas. (Nytt minne kostar 700:- för övrigt)
              Precis vad som hände med min, fick dock en helt ny av Armour Nordic.

              Comment


              • #67
                Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                Mors!

                Jag tänkte låta de två dsparna gå en liten duell, och försöka skicka lite ljus på fördelar/nackdelar mellan de här två.


                För pengarna upp till en mosconi - inte en chans.
                Om vilken enhet som är framtidssäkrast - vore det ju faaan om inte de där vita mozarellalådorna lyckats åstakomma något så mkt nyare som de är
                Mjukvaromässigt (har knappat på test i mozarellamjukvaran någon timme) och konstaterar att användarvänlighetsduellen går solkart till bitone. När det kommer till möjligheter att mecka mer avancerade filterlösningar - då är det lika solklart fördel mozarellalåda.
                Avsaknad av trådlöshetsmeck på bitone är tråkig. Men, för pengarna de kostar att extrautrusta mozarellaboxen innan den får det... rätt hårt på plånboken. styva 1300(det får man fråga de som VET och inte de som sprider rykten).
                Vill man prova och känna kraften av BT streaming (om man nu inte gjort det förut), så finns det alternativ med FÖRHOPPNINGSVIS sämre ljudkvalitet, för 60kr på ebay.

                Om jag hade fått en enhet utan att se prislappen?
                Då hade jag hellre pekat på mozarellalådan, fullt uppgraderad för sina +11k... Men hade jag behövt betala själv, hade jag siktat in mig på en Bitone för knappt hälften (5500kr på brl atm)

                Summering: Jag sitter med en Bitone nu. Oväntat nog är det en rätt jämn match.

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment


                • #68
                  Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                  Originally posted by Lonefox View Post
                  Jag har mindre grundbrus med min än utan.
                  Kan iofs bero på många olika saker, som enhet och steg ihop med vilka kablar.
                  Haft olika mängd brus med mina DLS HQL-kablar beroende på vad för enhet och steg jag haft dem till.
                  Dock mkt mkt mindre brus med mina Ausioquest (hör och häpna).
                  Iofs har jag mer brus ur boxen då jag kör analogt in kontra digitalt in.



                  Eller inte.....uppdateringen är ett kapitel för sig. Trots att man följer instruktionerna (koppla ur DRCn och låt boxen tugga och stå "fryst" i 1-2 minuter osv) så finns det risk att minnet i boxen stackas och måste bytas. (Nytt minne kostar 700:- för övrigt)
                  Tror nog att han mena att han skulle ladda ner programvaran till Mosconi och se att den inte är begränsad

                  Länk till programvaran : http://www.gladen-audio.com/DSP/download/
                  sigpicMS-SOUND
                  Micke7406

                  Comment


                  • #69
                    Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                    Originally posted by zrken View Post
                    Mors!

                    Jag tänkte låta de två dsparna gå en liten duell, och försöka skicka lite ljus på fördelar/nackdelar mellan de här två.


                    För pengarna upp till en mosconi - inte en chans.
                    Om vilken enhet som är framtidssäkrast - vore det ju faaan om inte de där vita mozarellalådorna lyckats åstakomma något så mkt nyare som de är
                    Mjukvaromässigt (har knappat på test i mozarellamjukvaran någon timme) och konstaterar att användarvänlighetsduellen går solkart till bitone. När det kommer till möjligheter att mecka mer avancerade filterlösningar - då är det lika solklart fördel mozarellalåda.
                    Avsaknad av trådlöshetsmeck på bitone är tråkig. Men, för pengarna de kostar att extrautrusta mozarellaboxen innan den får det... rätt hårt på plånboken. styva 1300(det får man fråga de som VET och inte de som sprider rykten).
                    Vill man prova och känna kraften av BT streaming (om man nu inte gjort det förut), så finns det alternativ med FÖRHOPPNINGSVIS sämre ljudkvalitet, för 60kr på ebay.

                    Om jag hade fått en enhet utan att se prislappen?
                    Då hade jag hellre pekat på mozarellalådan, fullt uppgraderad för sina +11k... Men hade jag behövt betala själv, hade jag siktat in mig på en Bitone för knappt hälften (5500kr på brl atm)

                    Summering: Jag sitter med en Bitone nu. Oväntat nog är det en rätt jämn match.

                    Och jag tycker bit one är dryg att navigera i..känns mest som en onödig skin till winamp som man inte fattar..hellre "snyggt" än funktionellt.
                    Det som folk oftar snöar in sig på när det gäller mosconi är att det finns så mkt att välja på med filter och allt bla bla..men...bara för att det finns så MÅSTE man ju inte pilla på allt?
                    Audi A4 B5 -98
                    Pioneer P90 + DEQP90
                    Sinfoni amplitude 50.4x
                    Sinfoni shadow 100.2
                    Sinfoni S165W x4
                    Sinfoni S100M
                    Sinfoni S25T

                    Vw up -12
                    På gång..
                    New car, hi end old school..

                    Comment


                    • #70
                      Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                      Apropå grundbrus. Verkar skilja väldigt mycket vilken bil grejerna sitter i + vilken annan elektronik man har. 2010 så hade jag en Bitone tillsammans Mcintosh cd och steg. Knäpptyst. Tyckte den var lätt att sköta när man väl fick igång den och minnet stannade kvar. Man var tvungen att läsa bruxen innan man förstod hur man skulle göra. Vilket alltid är ett nederlag..
                      Minnet löste jag med att bygla strömmen så den kom på 2 kontakter istället för den enda som stod i beskrivningen. Detta löstes efter en diskussion med Armour.
                      När jag året efter köpte en P99 sålde jag Bitonen, och i den bilen den hamnade hade köparen väldiga problem att få den hyfsat tyst från brus och störningar. Och det jag har läst om Bitonen så verkar denna väldigt känslig för matchningen. Vågar man chansa?

                      Användarvänlighet tycker jag Bitone/6to8 är ganska lika. Ser bara lite olika ut.

                      Inställningsmöjligheterna/flexibiliteten talar klart till 6to8s fördel.

                      Stora frågan är kanske egentligen om man klarar sig utan uppgraderingsmöjligheterna? Jag hade inte gjort det. Så för mig hade det varit ett lätt val om jag köpt en dsp idag.

                      Och som alltid gäller det att köpa en avancerad produkt av en butik som kan ge bra support. Oavsett vilken dsp box man väljer.
                      Octan
                      Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                      Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                      OctanAudio
                      Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                      Fegens Vandrarhem

                      Bilstereoblog
                      Team Ljudbyggaren

                      Comment


                      • #71
                        Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                        Originally posted by JohanH View Post
                        Det som folk oftar snöar in sig på när det gäller mosconi är att det finns så mkt att välja på med filter och allt bla bla..men...bara för att det finns så MÅSTE man ju inte pilla på allt?
                        Precis! (utfyllnad för för lite tecken)
                        Octan
                        Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                        Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                        OctanAudio
                        Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                        Fegens Vandrarhem

                        Bilstereoblog
                        Team Ljudbyggaren

                        Comment


                        • #72
                          Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                          Originally posted by Mikka View Post
                          Tror nog att han mena att han skulle ladda ner programvaran till Mosconi och se att den inte är begränsad

                          Länk till programvaran : http://www.gladen-audio.com/DSP/download/
                          Thx....skola kolla in den.

                          Originally posted by JohanH View Post
                          Och jag tycker bit one är dryg att navigera i..känns mest som en onödig skin till winamp som man inte fattar..hellre "snyggt" än funktionellt.
                          Det som folk oftar snöar in sig på när det gäller mosconi är att det finns så mkt att välja på med filter och allt bla bla..men...bara för att det finns så MÅSTE man ju inte pilla på allt?
                          Nej det måste man inte.
                          Men det ÄR fördel Mosconi att den inte har fasta gränsvärden utan den är FULLT flexibel.
                          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                          Comment


                          • #73
                            Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                            hur länge har respektive dsp funnits ute?
                            tänker på om de kanske kommer någon ny med fixade buggarbosv snart?

                            känns som man snart inte vill dela aktivt längre men behöver det där tidskompet hmm...

                            Comment


                            • #74
                              Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                              Originally posted by JohanH View Post
                              Alltså nån form av bugg från mosconis sida.
                              Så ja vill ha nya diskanter så är ja nöjd bara.
                              Ditt fall är något jag tagit med konstruktören ska du veta, jag är på DIN sida!
                              sigpic

                              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                              Ljudbyggaren sedan 1998

                              Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

                              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                              Comment


                              • #75
                                Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                                någon som vet hur länge mosconis dsp funnits?

                                Comment

                                Working...
                                X