Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kondensator fråga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kondensator fråga

hej jag har en kondensator som jag ska koppla in. men jag vet inte om den har laddelektronik eller om man måste använda motstånd för att ladda den.

Re: Kondensator fråga

Använd en 5w lampa att ladda upp den med , det skadar inte oavsett om den har laddelektronik eller inte och så slipper du överraskningar.
    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by Hewi View Post
      Använd en 5w lampa att ladda upp den med , det skadar inte oavsett om den har laddelektronik eller inte och så slipper du överraskningar.
      ok tack. hur lång tid tar det ungefär att ladda?

Comment

Sätt jordkabeln direkt på kondensatorn, sen sätter du lampan mellan pluskabeln och kondensatorns plusingång, när lampan slocknar är kondensatorn laddad vilket bra ska ta några sekunder, kanske uppåt en halvminut.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Fördelen med lampa är att den inte blir varm som ett motstånd, samt som ChriZtoffer säger att du ser när den är laddad.

Tidslängd på laddning beror på kondninges kapacitet och lampas styrka.
          sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Working...
          X