Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konstigt fel på Drc Bitone

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Konstigt fel på Drc Bitone

    Har ett konstigt fel på DRC/Bitone. Drc:n tänds inte når jag trycket igång bitone och det går inte att stänga av eller ändra något med och den förblir svart. När jag ansluter datorn så blinkar den till och lyser ett par sekunder men när jag startar programmet står det DRC not connected. Någon som haft problemet eller liknande?

  • #2
    Re: Konstigt fel på Drc Bitone

    Originally posted by dickbender
    Har ett konstigt fel på DRC/Bitone. Drc:n tänds inte når jag trycket igång bitone och det går inte att stänga av eller ändra något med och den förblir svart. När jag ansluter datorn så blinkar den till och lyser ett par sekunder men när jag startar programmet står det DRC not connected. Någon som haft problemet eller liknande?
    Det är en bitone.. jag gav bort min. Av en anledning så att säga.
    Builder of the Metallica Tribute Car

    Comment


    • #3
      Re: Konstigt fel på Drc Bitone

      Låter nästan som om kabeln glappar?

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #4
        Re: Konstigt fel på Drc Bitone

        Trodde jag med så ja ruckla och for på kabeln utan resultat, la drcn i pasagerarsätet och koppla in datorn och prova att uppdatera den, när den börja söka så blinka den till och "starta" för att slockna igen efter typ 10s. Värkar nästan som ja fått ett måndags ex då de har krongla med brus också.

        Comment


        • #5
          Re: Konstigt fel på Drc Bitone

          Låter inte vidare uppmuntrande det där :/

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #6
            Re: Konstigt fel på Drc Bitone

            Ne precis. mailade pm shopen som ja handla av så får se vad dom svarar.

            Comment


            • #7
              Re: Konstigt fel på Drc Bitone

              Originally posted by dickbender View Post
              Trodde jag med så ja ruckla och for på kabeln utan resultat, la drcn i pasagerarsätet och koppla in datorn och prova att uppdatera den, när den börja söka så blinka den till och "starta" för att slockna igen efter typ 10s. Värkar nästan som ja fått ett måndags ex då de har krongla med brus också.
              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

              www.garaget.org/Frippe_L

              Svensk Mästare 2012 i Street Stock
              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

              Comment


              • #8
                Re: Konstigt fel på Drc Bitone

                Hängde inte med på den???

                Comment


                • #9
                  Re: Konstigt fel på Drc Bitone

                  Originally posted by dickbender View Post
                  Hängde inte med på den???
                  Svenskt namn på filmen= Måndag hela veckan....

                  Har hört om många som haft problem med Bit-one så det blev kanske en lång måndag i fabriken.
                  Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                  www.garaget.org/Frippe_L

                  Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                  Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                  Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                  Comment


                  • #10
                    Re: Konstigt fel på Drc Bitone

                    Hahaha ja de ligger de nåt i. Läste på lite innan ja handla och fick för mig att de mesta va fixat när de blev bitone.1 eller va den heter men de är vell bara att stämna in i skaran missnöjda användare.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Konstigt fel på Drc Bitone

                      Mina Teamkillar körde med BitOne för några år sedan, ingen av dom jublade direkt.
                      Sen om det var skit bakom spakarna vet jag inte, men så här några år senare så känner jag att min frustration var obefogad på grabbsen

                      Det är MYCKET synd att ni inte vågar testa 6to8, enklare DSP med möjligheter att dribbla bort sig finns inte!
                      Ljuvligt väljudande som inte gör bort sig mot mångdubbelt dyrare boxar!!

                      Visst har det varit några ? tecken, dessa är numera !
                      Boxarna har precis varit på EM-finalen och funkar dom där så funkar dom i vardagen också!

                      Att använda 6to8 ingift med en orginalstereo är en upplevelse!
                      Nästintill brusfritt, sen att trixa så orginalhögtalare låter bra ruskar om ens förutfattade mening rätt rejält!
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment


                      • #12
                        Re: Konstigt fel på Drc Bitone

                        Ja hade med 6to8 i beräkningarn men min tanke var att köra utan hu med optiskt från airport express. Så då blev det ett tillägskort för att få optisk in samt en fjärkontrollsgrejen så blev priset ett nästan 4k dyrare men i efterhand så hade de vart värt de. Funderar starkt på ett byte.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Konstigt fel på Drc Bitone

                          Originally posted by dickbender View Post
                          Ja hade med 6to8 i beräkningarn men min tanke var att köra utan hu med optiskt från airport express. Så då blev det ett tillägskort för att få optisk in samt en fjärkontrollsgrejen så blev priset ett nästan 4k dyrare men i efterhand så hade de vart värt de. Funderar starkt på ett byte.
                          Och när 4to6 SP-DIF kommer (3-4 veckor) så hamnar du på runda slängar 4300:- totalt
                          sigpic

                          Webshop

                          Besöksadress butik

                          Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

                          Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec


                          Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Konstigt fel på Drc Bitone

                            Originally posted by Ljudbyggaren AB View Post
                            Och när 4to6 SP-DIF kommer (3-4 veckor) så hamnar du på runda slängar 4300:- totalt
                            Har inte den färre lågnivåutgångar då dock?? Motsvarande en BitTen typ??
                            Sponsor:
                            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                            Tudor Batteries - www.tudor.se
                            Sonax Bilvård - www.sonax.se

                            Comment


                            • #15
                              Re: Konstigt fel på Drc Bitone

                              låter mycket trevligt. skulle vilja ha 8 kanaler dåck, kan tycka att de är lite mätkligt att inte fjärren följer med 6to8.

                              Comment

                              Working...
                              X