Announcement

Collapse
No announcement yet.

Processor på OEM-hu eller helt nytt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Processor på OEM-hu eller helt nytt?

    Håller på att slita mitt hår i mitt velande för att bestämma hur jag skall göra med signalkällan.
    Dubbel din är givet. Men..... Lite billigare, inget Fancy med pris runt 3-4000, eller importera en alpine 535bt med tidskomp, runt 6000, eller hela vägen med navigering osv för hur mycket som helst..... Tanken var väl att det man väl sätter in, det kommer att få sitta sedan. Tidskomp låter i alla fall skoj och intressant. 3D-stereobild i bilen på förarplats, väldigt väldigt attraktivt. Så såg jag att en audison bit10 kostar 3000 ny. Då syns i get utifrån och man slipper massa strul, är en dsp så bra att den slipar en diamant av OEM-huvudenheten? Om jag vill ha ett homogent ljud, mjukt och analogt med djup och bredd, räcker det då med en dsp som hakar på högnivåkablarna? Räcker en dubbel din med inbyggd dsp typ Alpine 535bt?

  • #2
    Re: Processor på OEM-hu eller helt nytt?

    Till att börja med, vad har du för bil? Nog för att en processor kan göra otroligt mycket, men det hänger till stor del på den som använder den. Och sen påverkar utgångsmaterialet (i det här fallet bilens huvudenhet) slutresultatet en hel del.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: Processor på OEM-hu eller helt nytt?

      Saab kombi från 2008. Skall in cdt 620es och en es-100sq- sub drivet med genesis dual mono och ett mini. Lite tight med budget, tummen mitt i handen så måste tyvärr lämna bort installationen. Därför det blir så knepigt med vad man skall välja. Allt blir avvägning mot prestanda/pris som jag inte gillar. Sista delen innan jag kan låta installera är huvudenheten dock.

      Comment


      • #4
        Re: Processor på OEM-hu eller helt nytt?

        Helt nytt skulle jag säga, Saabs original gör ingen glad ljudmässigt.
        Vis vobiscum sit!

        Comment


        • #5
          Re: Processor på OEM-hu eller helt nytt?

          Eller rättare sagt GM original då det där är en enhet som sitter i en hel massa GM bilar. Inget att förlora på ett byte, finns monteringsram för dubbel-DIN och i bilen sitter ISO-kablage.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

          More to come...

          Comment


          • #6
            Re: Processor på OEM-hu eller helt nytt?

            Originally posted by Nollan8
            eller importera en alpine 535bt med tidskomp, runt 6000,
            Är det lönt?
            Maskinen listar 6995:-
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: Processor på OEM-hu eller helt nytt?

              Helt klart inte, men jag lyckades inte hitta någon prisuppgift i Sverige, gissade på 8-9000. Är det en väldigt ny spelare eller? Hittar inga recensioner heller, men jag har väldigt svårt att hitta något vettigt alls om dubbel-dinare iofs.

              Finns det några klara för/nackdelar mot andra spelare på marknaden, om man tittar på enheter mellan 5-7000? Gissar att man kan streama ex. Bis navigering från telefonen osv?

              Comment


              • #8
                Re: Processor på OEM-hu eller helt nytt?

                Originally posted by Nollan8 View Post
                Lite tight med budget, tummen mitt i handen så måste tyvärr lämna bort installationen. Därför det blir så knepigt med vad man skall välja. Allt blir avvägning mot prestanda/pris som jag inte gillar. Sista delen innan jag kan låta installera är huvudenheten dock.
                Skall du lämna bort installationen så prata då först med den firman om deras alternativ och pris innan du köper ngt , kan bli billigare i slutändan.
                "Sound by Hewi"

                Blue eMotion by heWi

                Comment

                Working...
                X