Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

    Jodå inbyggd förstärkare verkar finnas, men som i alla andra huvudenheter så är den nog inte mycket att ha tyvärr.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #32
      Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

      Originally posted by ChriZtoffer View Post
      Jodå inbyggd förstärkare verkar finnas, men som i alla andra huvudenheter så är den nog inte mycket att ha tyvärr.

      Skumt, för enligt pioneers hemsida så verkar det inte vara nån men på brl så står det 4x50.

      Får väl se när min kommer hem i slutet av veckan, beställde en idag men glömde att fråga om ev inbyggd förstärkare.

      Comment


      • #33
        Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

        Originally posted by Carl Arwidsson View Post
        Skumt, för enligt pioneers hemsida så verkar det inte vara nån men på brl så står det 4x50.

        Får väl se när min kommer hem i slutet av veckan, beställde en idag men glömde att fråga om ev inbyggd förstärkare.
        Den har inbyggd förstärkare som går att stänga av om man vill, jag har kopplat högtalarna i bakdörrarna.
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • #34
          Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

          Originally posted by jensclaudius View Post
          Den har inbyggd förstärkare som går att stänga av om man vill, jag har kopplat högtalarna i bakdörrarna.
          Tack så mycket.

          Är du nöjd med din? Verkar ju vara en trevlig maskin.
          Tänker driva en sub och ett 2-vägs kit via ett 2kanals och ett 4kanalssteg så då borde den väl passa fint.

          Comment


          • #35
            Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

            Originally posted by Carl Arwidsson View Post
            Tack så mycket.

            Är du nöjd med din? Verkar ju vara en trevlig maskin.
            Tänker driva en sub och ett 2-vägs kit via ett 2kanals och ett 4kanalssteg så då borde den väl passa fint.
            För pengen den kostade så är jag nöjd, det enda jag stör mig på är låsningen i filtren som t.ex att high inte går att släppa i PRO läget eller ha lägre än 1khz men ska man köra diskant, mellan och sub så funkar det bra. Sen har jag egentligen bara jämfört den med p99rs vilketmi te riktigt är rättvist då prisskillnaden är rätt stor. Men denna är en modern maskin fylld med det mesta.

            Tror den kommer funka bra för dig med din setup.
            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

            Comment


            • #36
              Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

              Försöker motivera mig själv om den förträffliga fördelen med Alpine 137:an kontra Pioneer DEH-80PRS... Ca 1300kr skillnad

              På pappret verkar dom vara varandras konkurrenter, men man vill ju vara lite lokalpatriotisk med

              Comment


              • #37
                Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

                Du kan låna min 80prs om du vill höra hur den låter i din bil.
                Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                Comment


                • #38
                  Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

                  Originally posted by jensclaudius View Post
                  Du kan låna min 80prs om du vill höra hur den låter i din bil.
                  Ja gärna det om det är möjligt.. hemma imorgon?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

                    Gör ett stabilt lyft på denna då funderingarna är igång nu igen.

                    Har alltså skaffat en Pioneer 80prs sedan ett tag tillbaka (tack Jens, funkar fint) men nu behöver jag en spelare till andra bilen med.

                    Ska man slå till på en likadan till eller har det kommit ut något nytt vettigt för runt 3K.
                    Kanske tom med vettigare delning för 3-vägs eller liknande.

                    Comment

                    Working...
                    X