Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

    Sålde ju tyvärr den när jag bytte...
    Hittar inte listan med kompatibla hu:s nu tyvärr men frågan är om den funkar ihop med 123:an
    Alpine Audison !GENESIS DLS

    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

    Comment


    • #17
      Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

      Din hu har ingen ai-net så det funkar dåligt....men köp en bit ten annars då, då får du ju bandpass på samtliga kanaler och grym tidskomp mm
      Går dock inte styra via hu...en nackdel som stör iaf ganska mycket men...
      Alpine Audison !GENESIS DLS

      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

      Comment


      • #18
        Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

        Så kan det vara Jocke, hade inte kollat faktiskt.

        Har ju en IVA-D106R liggande, dock inte min men den går nog att köpa loss för humana pengar.
        Den går väl att koppla både en processor och blåtands grunka till om jag nu fatta rätt i manualen?

        Comment


        • #19
          Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

          Korrekt....
          Alpine Audison !GENESIS DLS

          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

          Comment


          • #20
            Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

            Originally posted by jokko23 View Post
            Korrekt....
            Och då är frågan, vad vinner jag på att köra alla dessa alpine produkter som kostar en hel hög med pengar (i listpris) mot en spelare för ca 4k med allt inbyggt?

            Comment


            • #21
              Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

              Jo det är dyrt med allt extra...men frågan är hur många andra enheter som har allt internt i klAssen runt 4k....jag vet ingen..iafinhen med vettiga bbandpassfilter samt bt ext...
              Men kanske en p99rs men ligger väl runt 6k beg...
              Alpine Audison !GENESIS DLS

              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

              Comment


              • #22
                Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

                är de nån som har erfarenhet av både bt92 och p80??
                jag gillar ju bt 92 men menyknapp som ofta börjar glappa sen ser den ju lite tråkig ut,så ögonen har ramlat mot pioneer spelare och tänkte om nån testat båda?
                saab 9000 pioneer-

                www.garaget.org/micke999

                Comment


                • #23
                  Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

                  Originally posted by micke999 View Post
                  är de nån som har erfarenhet av både bt92 och p80??
                  jag gillar ju bt 92 men menyknapp som ofta börjar glappa sen ser den ju lite tråkig ut,så ögonen har ramlat mot pioneer spelare och tänkte om nån testat båda?
                  Hur är det med delningen i bt92an, går det att köra bandpass och vad är isf gränserns för delningen?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

                    jag har aldrig kört nå bandpass,men ska gå vad jag hört
                    saab 9000 pioneer-

                    www.garaget.org/micke999

                    Comment


                    • #25
                      Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

                      Originally posted by jokko23 View Post
                      Jo det är dyrt med allt extra...men frågan är hur många andra enheter som har allt internt i klAssen runt 4k....jag vet ingen..iafinhen med vettiga bbandpassfilter samt bt ext...
                      Men kanske en p99rs men ligger väl runt 6k beg...
                      137bt som Erik tipsade om ser väl ut att kunna funka, eller va fasen, den kunde inte dela nå vidare lågt den heller vid 3-vägs. Jag kollade nog kapitlet med box installerad kom jag på nu....

                      Comment


                      • #26
                        Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

                        Originally posted by micke999 View Post
                        jag har aldrig kört nå bandpass,men ska gå vad jag hört
                        Skulle du kunna tänka dig att kolla och skriva ner delningarna, skulle vara uppskattat!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

                          Hmm, verkar som om de vill att man skall köpa boxen... Och har droppat funktioner ur 137an som fanns tidigare. Då kan man ju lika gärna köpa en billigare maskin och boxen.

                          Eller så köper du en 9965 och en H700 och får riktigt bra med inställningar och ljud.
                          /tycker Erik.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

                            Originally posted by Robsarve View Post
                            Hmm, verkar som om de vill att man skall köpa boxen... Och har droppat funktioner ur 137an som fanns tidigare. Då kan man ju lika gärna köpa en billigare maskin och boxen.

                            Eller så köper du en 9965 och en H700 och får riktigt bra med inställningar och ljud.
                            Va säger du om 106an plus box och bt?
                            Några erfarenheter eller invändningar?

                            Edit.
                            Insåg presis vad du indirekt skrev, köp min maskin :-)
                            Last edited by Slarvar; October 7, 2012, 13:17.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

                              Originally posted by Robsarve View Post
                              Och har droppat funktioner ur 137an som fanns tidigare.
                              Vilka funktioner är droppade? Det är kanske 117 du tänker på, 137 är helt ny.

                              Pierre
                              SEASTREAMS GARAGE


                              ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                              Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Pioneer DEH-80PRS eller annan hu?

                                Dum fråga kanske men det är väl inte inbyggda slutsteg i deh-80prs?

                                Comment

                                Working...
                                X