jag funderar på om man jordar i karossen som man skall göra och dra den kabeln till en kondning (ex 70mm2) kan man jorda alla slutstegen till kondningen då eller blir det helt j***** fel en tanke bara
Announcement
Collapse
No announcement yet.
en liten undran om jordning
Collapse
X
-
Re: en liten undran om jordning
jordpunkten på alla steg och kondningen går till chassit(samma ställe), en del som jag har sett dra en kabel från chassit till ett block och där efter jordar till steg o dyl och då borde väl det vara samma sak om man drog en kabel från chassit till cond och från cond till steg o dyl eller bara en undran
Comment
-
-
Det fungerar utmärkt sålänge dina +kablar på slutstegen tillsammans inte överstiger kondensatorns 70mm2 jord samt att jordkablarna inte blir väldigt långa. Detta för att man aldrig ska ha mindre jord än plus då det kan skada utrustningen.
Comment
-
jo det vet jag tackarOriginally posted by Martin F View PostDet fungerar utmärkt sålänge dina +kablar på slutstegen tillsammans inte överstiger kondensatorns 70mm2 jord samt att jordkablarna inte blir väldigt långa. Detta för att man aldrig ska ha mindre jord än plus då det kan skada utrustningen.
Comment
-
heller grov jord än plus väl?Originally posted by Martin F View PostDet fungerar utmärkt sålänge dina +kablar på slutstegen tillsammans inte överstiger kondensatorns 70mm2 jord samt att jordkablarna inte blir väldigt långa. Detta för att man aldrig ska ha mindre jord än plus då det kan skada utrustningen.
Comment

Comment