Announcement

Collapse
No announcement yet.

en liten undran om jordning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: en liten undran om jordning

var det begripligt

Comment

När du är uppe i såhär grov kabel känns det på något vis som om du tänkt pumpa ur ett par kW nånstans, och då vore nog ett/flera extra batterier att föredra framför en kondensator :P

Comment

det är sant problem med plats bara har man familj så går ica kassana före men men det här var bara en tanke för att bli av med lite kabel under bak sätet

Comment

Originally posted by fcmg View Post
          jag skrev före ditt svar men om kondningen går åt pipan vad händer
          Inget händer om du får ett avbrott i kondingen. Den är endast parallellkopplad och strömen går aldrig genom den. Det är värre om det blir kortis i kondingen.

Som sagt innan i tråden går det utmärkt att använda kondingens anslutningar som kopplingsplint, men ännu hellre har man den kopplad via ett block.
          sigpic

-C5 2008 -SQuse-
          -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

finns ju även kondingar med flera utgångar, har d själv på min, fast d kanske bara e hybrid kondingar, d e iaf en sån här jag har typ, min e bara lite äldre http://www.ground-zero-audio.com/13_...l_gzpc120f.pdf tysk manual i brist på att hitta en svensk eller engelsk
            // Benny

Dom bästa grejorna och bästa supporten får du hos http://ljudbyggaren.se

Audi A4 avant

Comment

Originally posted by fcmg View Post
              jag funerade dra en 70mm2 från batt till kond(ca 6m)sen från kond till jord 70mm2 ca 1-1,5m till chassit där ef dra från kond 50mm2 till steg + -

Det går utmärkt men glöm inte att du får ha en max 300amp säkring fram vid batteriet eller en <300amp direkt efter kondningen och en säkring dimensionerad efter 70mm2 kabel vid batteriet.

Comment

Working...
              X