Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: BRL i konkurs

    Originally posted by BMTech View Post
    Kul att du tar detta som exempel.
    Kanske inte hela sanningen om hur det funkar.
    MEN det skulle kunna va precis så som du skriver så jag håller med.
    Och just i detta syfte sitter jag ofta oxå och skriver på forum och ger tips och ideér.
    Lägger upp projekt m.m.
    För att det är en hobby jag älskar och har gjort det i 15 år nu så givetvis vill man ju ha det så levande som möjligt.

    Hade jag kunnat leva på att jobba med det hade jag sagt upp mig och börjat vilken dag som helst.
    Dock ser inte läget ut så.
    Så för mig är det mer en dyr hobby men den ger mig väldigt mycke oxå.

    Så jag tycker med det är synd om brl går i graven.
    Jag har dock inte handlat av dom på väldigt många år.
    Sist jag köpte nått hette dom bilradiobolaget.
    Men så är jag kanske en av dom som gillar att gå in i en butik och handla och snacka lite bilstereo med likasinnade.
    Mer sånt här
    De här är för oss allra flesta en hobby, som är ganska avancerad i starten med alla parametrar och uträkningar. Därför är de gött att de finns folk som gärna hjälper till och deras enda vinster är att dom får diskutera sin hobby och ibland får hjälp själva med något..
    Tycker väldigt många här hugger på minsta lilla grej, glöm inte varför ni håller på med det. FÖR ATT DE ÄR KUL!
    Ps: De är faktiskt skit kul att vanka runt inne på brl och titta på allt även om man inte köper något.
    RE, DD, Pioneer

    Comment


    • #62
      Re: BRL i konkurs

      Stäng inte det här forumet också! Visst, vad jag förstår är det ljudbyggarens forum(nonne). tyckte det var trist att lazzat delen stängdes, finns mycket kunskap där.
      För 10-15 år sedan var ju "bilstereobutiker" inte bara det. Säljaren kom in med en ny firmabil, HF + en telefon och ett larm skulle monteras + en cd spelare, firman betalade kalaset. Så är det inte längre. Allt finns från fabrik i bilarna nu för tiden. En stor del av "avansen" kunde man ta för instalationen av sakerna. +att på den tiden va allt dyrare.
      Fanns ingen CD spelare för under 1000lappen eller rättare sagt 3000.

      Comment


      • #63
        Re: BRL i konkurs

        Det här är inte Nonnes forum(men han var här tidigt)

        Pierre
        SEASTREAMS GARAGE


        ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

        Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

        Comment


        • #64
          Re: BRL i konkurs

          Nu har "ni" tappat firma kunderna. villket ÄR tungt kan jag förstå, nu e bara 1/4 kunderna kvar, Nu måste instegsmodellerna finna kvar.
          Och det kanske betyder en Web shop med billiga saker.
          Ni måste kunna förså att en 18-20åring inte kan betala 7-8000 för ett fint fram system.

          Comment


          • #65
            Re: BRL i konkurs

            MYCKET OT men vem va inte o sprang på Hifonics/Visaton/Lanzar butiken på Sveavägen?

            Comment


            • #66
              Re: BRL i konkurs

              Som sagt inte ljudbyggarens forum, vi var här bara tidigt å använde det som forum för teamet, sen när lazzat ständes ner så blev det ju att folk hitta hit här istället. Man kanske skulle kunna kalla oss Betatestare
              // Benny


              Dom bästa grejorna och bästa supporten får du hos http://ljudbyggaren.se

              Audi A4 avant

              Comment


              • #67
                Re: BRL i konkurs

                Originally posted by Danne08 View Post
                Nu har "ni" tappat firma kunderna. villket ÄR tungt kan jag förstå, nu e bara 1/4 kunderna kvar, Nu måste instegsmodellerna finna kvar.
                Och det kanske betyder en Web shop med billiga saker.
                Ni måste kunna förså att en 18-20åring inte kan betala 7-8000 för ett fint fram system.
                Men det är inte det som är problemet. Problemet är att 18-20 åringarna har en jävla fart på fingrarna och snabbt kollar vad det står på prisjakt och glömmer bort att använda sina hjärnor i processen! Om de har några?

                Idag så fattar man inte att om man köper en produkt för säg 2000-2500spänn (för det är ungefär vad ett helt okej framsystem kostar) så kan det vara bra att kanske få bra support på hur man skall göra, hur det skall installeras etc, och det är ABSOLIT värt mer än den lilla förtjänst man gör om man jaga priser hela dagarna. Att spara 300 spänn på ett kit för 2500kr och sen stå utan bra support kommer betyda att du får ut ett värde ur produkten som motsvarar om du köpt ett 1500kr kit istället. Dvs, DU FÖRLORAR PÅ ATT INTE HA SUPPORTEN!

                DET MÅSTE 18-20 åringarna börja fatta.
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment


                • #68
                  Re: BRL i konkurs

                  Helt sant förutom att det är rätt många äldre som måste börja förstå det oxå.
                  Livet för oss som gillar bilstereo kommer inte att bli lika roligt utan fysiska butiker som både håller tävlingar och har demobilar.

                  Originally posted by jonash View Post
                  Men det är inte det som är problemet. Problemet är att 18-20 åringarna har en jävla fart på fingrarna och snabbt kollar vad det står på prisjakt och glömmer bort att använda sina hjärnor i processen! Om de har några?

                  Idag så fattar man inte att om man köper en produkt för säg 2000-2500spänn (för det är ungefär vad ett helt okej framsystem kostar) så kan det vara bra att kanske få bra support på hur man skall göra, hur det skall installeras etc, och det är ABSOLIT värt mer än den lilla förtjänst man gör om man jaga priser hela dagarna. Att spara 300 spänn på ett kit för 2500kr och sen stå utan bra support kommer betyda att du får ut ett värde ur produkten som motsvarar om du köpt ett 1500kr kit istället. Dvs, DU FÖRLORAR PÅ ATT INTE HA SUPPORTEN!

                  DET MÅSTE 18-20 åringarna börja fatta.
                  Street stock 2K 2014...

                  sigpic

                  Comment


                  • #69
                    Re: BRL i konkurs

                    Originally posted by jonash View Post
                    Men det är inte det som är problemet. Problemet är att 18-20 åringarna har en jävla fart på fingrarna och snabbt kollar vad det står på prisjakt och glömmer bort att använda sina hjärnor i processen! Om de har några?

                    Idag så fattar man inte att om man köper en produkt för säg 2000-2500spänn (för det är ungefär vad ett helt okej framsystem kostar) så kan det vara bra att kanske få bra support på hur man skall göra, hur det skall installeras etc, och det är ABSOLIT värt mer än den lilla förtjänst man gör om man jaga priser hela dagarna. Att spara 300 spänn på ett kit för 2500kr och sen stå utan bra support kommer betyda att du får ut ett värde ur produkten som motsvarar om du köpt ett 1500kr kit istället. Dvs, DU FÖRLORAR PÅ ATT INTE HA SUPPORTEN!

                    DET MÅSTE 18-20 åringarna börja fatta.
                    Helt sant, jag köpte för avancerade grejer ifrån en nätbutik (för att dem var aningen billigare och hade alla grejerna i lager) och hade jag inte haft tillgång till detta forum och/eller hjälp av annan insatt i ämnet, läs pappa, så hade jag nog inte spelat min första låt i anläggningen ännu. Support är för mig a och o numera. Tänk att bara kunna glida förbi en fysisk butik med bilen och få synpunkter på vad man kanske skulle ha gjort bättre i sin montering eller vad man bör komplettera med etc. Guld värt.

                    Sedan måste man ju nästan känna och klämma på prylarna man köper. Jag vet inte hur många gånger man trott att man köpt bra saker över nätet som visar sig vara allt annat.

                    Summa summarum, fysiska butiker måste leva kvar tycker jag allt.
                    Last edited by Psycho_Squid; January 9, 2010, 10:28.
                    sigpic

                    Comment


                    • #70
                      Re: BRL i konkurs

                      Originally posted by Danne08 View Post
                      Stäng inte det här forumet också! Visst, vad jag förstår är det ljudbyggarens forum(nonne). tyckte det var trist att lazzat delen stängdes, finns mycket kunskap där.
                      Detta forum fanns tillgängligt och den stora fördelen var att skaparen kände vi allihop.
                      Jag föreslog på ett möte att vi skulle använda en stängd del för intern kommunikation.
                      Alla som loggade in ( var nog bara ett 30 tal ) tyckte det var för liten aktivitet här, därav LAZZATs storhet.

                      Den kunskap som fanns på Lazzat finns även här.
                      Det du menar är säkert bara att informationen fanns i text och tillgängligt.
                      Men det kan kvitta, för nästan ingen använder sökfunktionen så nya onödiga trådar skapas.

                      Kontentan av mitt inlägg......

                      BILSTEREOFORUM ROCKAR FETT

                      klart slut OT
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment


                      • #71
                        Re: BRL i konkurs

                        Originally posted by Nonne View Post
                        Detta forum fanns tillgängligt och den stora fördelen var att skaparen kände vi allihop.
                        Jag föreslog på ett möte att vi skulle använda en stängd del för intern kommunikation.
                        Alla som loggade in ( var nog bara ett 30 tal ) tyckte det var för liten aktivitet här, därav LAZZATs storhet.

                        Den kunskap som fanns på Lazzat finns även här.
                        Det du menar är säkert bara att informationen fanns i text och tillgängligt.
                        Men det kan kvitta, för nästan ingen använder sökfunktionen så nya onödiga trådar skapas.

                        Kontentan av mitt inlägg......

                        BILSTEREOFORUM ROCKAR FETT

                        klart slut OT
                        Kan inte annat än hålla med..........detta gäller förövrigtMÅNGA forum man finns på.......




                        Ang. butik kontra webshop.

                        Jag har inget emot webshops........så länge de är kopplade till fysiska butiker med kunskap så man just kan få sin support.

                        Rena webshops eller köpa utomlands? Nja det kastar iaf JAG åt fanders.
                        Dessutom börjar fler och fler 18-20-åringar inse detta Jonas efter att ha fått alltför mkt problem med grejer de köpt "här" eller "där" för att det är billigare och de har inte kunnat lösa problemen de fått via forum. Dock är de fort. alltför få......

                        Men tja vad hände med topic? Som nämnts......tråden kanske skulle byta namn eller splittras....
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • #72
                          Re: BRL i konkurs

                          När det gäller elektronik, TV osv så handlar jag ALDRIG på nätet, då går jag gladerligen till siba och slantar upp några kr extra för här i karlstad har dom jäkligt bra och snäll personal = kim handlar mycket på siba = får rabatt av säljarna ! nej nej aldri gnätbutik

                          Comment


                          • #73
                            Re: BRL i konkurs

                            Originally posted by jonash View Post
                            Men det är inte det som är problemet. Problemet är att 18-20 åringarna har en jävla fart på fingrarna och snabbt kollar vad det står på prisjakt och glömmer bort att använda sina hjärnor i processen! Om de har några?

                            Idag så fattar man inte att om man köper en produkt för säg 2000-2500spänn (för det är ungefär vad ett helt okej framsystem kostar) så kan det vara bra att kanske få bra support på hur man skall göra, hur det skall installeras etc, och det är ABSOLIT värt mer än den lilla förtjänst man gör om man jaga priser hela dagarna. Att spara 300 spänn på ett kit för 2500kr och sen stå utan bra support kommer betyda att du får ut ett värde ur produkten som motsvarar om du köpt ett 1500kr kit istället. Dvs, DU FÖRLORAR PÅ ATT INTE HA SUPPORTEN!

                            DET MÅSTE 18-20 åringarna börja fatta.
                            Och vilken sorts support står BRL för?
                            När jag va ännu yngre och dummare så skulle jag ha tag på basar,
                            och gick in på brl för att handla två RF p2, på frågan vilken impendans jag ska ha,
                            när jag ska köra ett steg med två kanaler i 2ohm till vardera basarna fick jag 2x2ohm till svar,
                            lät konstigt redan då när jag ändå var förvirrad bland alla siffror o knappt fatta nåt,
                            så jag skulle tänka på saken o komma tillbaka, tur va de,
                            för jag skaffa kunskapen på egen hand och nu handlar jag bara grejer för halva butikspriserna utan felinformation och är jättenöjd så!
                            Ska man ha nåt gjort ordentligt får man alltid göra det själv..

                            BRL är bra om man har fet plånbok och alla kunskaper i världen.

                            Tänk att det jämt ska klagas på oss unga, vi är tydligen kronbombade allihop..
                            Last edited by Emilius; January 9, 2010, 20:05.

                            Comment


                            • #74
                              Re: BRL i konkurs

                              Ganska dumt att dra alla över en kamm,det är en kedja.
                              Butikskedjor har alltid nybörjare någonstans.
                              Hur många tävlingar annordnar internetbutikerna?
                              Brl fixar många vilket jag är tacksam för.


                              Originally posted by Emilius View Post
                              Och vilken sorts support står BRL för?
                              När jag va ännu yngre och dummare så skulle jag ha tag på basar,
                              och gick in på brl för att handla två RF p2, på frågan vilken impendans jag ska ha,
                              när jag ska köra ett steg med två kanaler i 2ohm till vardera basarna fick jag 2x2ohm till svar,
                              lät konstigt redan då när jag ändå var förvirrad bland alla siffror o knappt fatta nåt,
                              så jag skulle tänka på saken o komma tillbaka, tur va de,
                              för jag skaffa kunskapen på egen hand och nu handlar jag bara grejer för halva butikspriserna utan felinformation och är jättenöjd så!
                              Ska man ha nåt gjort ordentligt får man alltid göra det själv..

                              BRL är bra om man har fet plånbok och alla kunskaper i världen.
                              Street stock 2K 2014...

                              sigpic

                              Comment


                              • #75
                                Re: BRL i konkurs

                                Originally posted by Anders View Post
                                Ganska dumt att dra alla över en kamm,det är en kedja.
                                Butikskedjor har alltid nybörjare någonstans.
                                Hur många tävlingar annordnar internetbutikerna?
                                Brl fixar många vilket jag är tacksam för.
                                Någon började ju med att dra alla oss unga över en kam..

                                Naturligtvis finns det nybörjare,
                                men ska det kosta dubbelt så mycket så ska det väl åtminstone va felfri support.

                                Jag har aldrig hört om några tävlingar på brl för jag är nybörjare inom billjud,
                                i första hand vill jag ha en fungerande bilstereoanläggning, och det borde vara dem flestas första prioritering, svårt att tävla utan nåt att tävla med.

                                Comment

                                Working...
                                X