Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: BRL i konkurs

    Originally posted by B52 View Post
    Synd att jag inte han besvara ett inlägg inan det försvann... skrattade för mig själv när jag kom på vad jag skulle svara.
    Inga inlägg "försvinner" härifrån, de hamnar i Papperskorgen eller så syns det tydligt att inlägget är raderat.


    *uppdaterar trådnamnet*

    Comment


    • #77
      Re: BRL i konkurs

      Vilken butik har halva priset mot brl? länka tack.



      '

      Originally posted by Emilius View Post
      Någon började ju med att dra alla oss unga över en kam..

      Naturligtvis finns det nybörjare,
      men ska det kosta dubbelt så mycket så ska det väl åtminstone va felfri support.

      Jag har aldrig hört om några tävlingar på brl för jag är nybörjare inom billjud,
      i första hand vill jag ha en fungerande bilstereoanläggning, och det borde vara dem flestas första prioritering, svårt att tävla utan nåt att tävla med.
      Street stock 2K 2014...

      sigpic

      Comment


      • #78
        Re: BRL i konkurs

        Originally posted by Anders View Post
        Vilken butik har halva priset mot brl? länka tack.



        '
        www.blocket.se

        Comment


        • #79
          Re: BRL i konkurs

          Tänkte du på begagnat eller firmor som annonserar på blocket?


          Originally posted by Emilius View Post
          Street stock 2K 2014...

          sigpic

          Comment


          • #80
            Re: BRL i konkurs

            Originally posted by Anders View Post
            Tänkte du på begagnat eller firmor som annonserar på blocket?
            Inte nödvändigtvis begagnat, tar som exempel min Kicker L5 som var ny och inplastad,
            visst var det repor på kartongen, men liksom.
            1200kr för basen och 100kr i soppapengar fick jag betala så han körde hem den till mig,
            till skillnad mot 3000kr hos BRL. Över halva nypris..
            Jag vet varför priserna är som dem är hos butikerna,
            och iochmed prissättningen gör dem inget fel, men jag betalar det bara inte.
            supporten klarar jag mig utan, garanti spelar ingen roll för mig,
            går grejerna sönder så har jag iallafall sparat uppemot 10 tusen på mitt ljudsystem,
            och om nåt av mina kvalitetsgrejer går sönder så har jag säkert pengar över när det gör det så jag kan köpa en ny, beggad eller "spara 300kr" ..eller 1000kr och köpa från England.

            Med detta sagt så tycker jag ändå att det är tråkigt att butikerna försvinner!
            Som någon nämnde så är det kul att bara strosa runt o glo,
            och det är säkert till hjälp för många andra.

            Comment


            • #81
              Re: BRL i konkurs

              Originally posted by Emilius View Post
              när jag ska köra ett steg med två kanaler i 2ohm till vardera basarna fick jag 2x2ohm till svar,
              lät konstigt redan då när jag ändå var förvirrad bland alla siffror o knappt fatta nåt,
              Missar jag något eller? jag läser det som att du ville ha "ett steg med två kanaler i 2ohm till vardera bas" Varför skulle inte det gå med 2x2 ohmare?
              Är väl bara att seriekopla spolarna och brygga steget (2+2R = 4R bryggat steg
              => 2Ohm "som steget ser")

              Eller *menade* du att du skulle driva båda basarna med ett bryggat steg i 2Ohm? Isåfall hade jag med försökt sälja fel till dig med tanke på hur du förklarade det.

              EDIT: blir mer o mer förvirrad varje gång jag läser din förklaring. Du ville kanske lasta varje kanal i ditt tvåkanalare i två ohm?
              Last edited by Jag; January 9, 2010, 20:52.

              Comment


              • #82
                Re: BRL i konkurs

                Jo men det är en lite konstig jämförelse,den är begagnad.
                Köpa från england funkar väl men det är inte roligt när nåt händer,köper man nåt billigt så är det väl bara att kasta skiten men inte om man köpt nåt dyrt.
                Sen vet jag inte hur bra support man får av folk på blocket eller butiker i england på produkter jämfört med brl.
                En sak är då säker att om alla börjar göra som du så blir det knappast några tävlingar i framtiden samt ett betydligt svalare intresse för bilstereo.
                Jag tror inte en engelsk internet butik tänker sponsra sm i billjud i sverige,ingen tävling heller för den delen.
                Nu är jag ingen storkund på brl heller men jag köper mina prylar i sverige av en som bidrar till sporten med demobyggen och tävlingsbilar.
                Tror Jalle förklarat det jag försäker säga rätt bra redan.




                Originally posted by Emilius View Post
                Inte nödvändigtvis begagnat, tar som exempel min Kicker L5 som var ny och inplastad,
                visst var det repor på kartongen, men liksom.
                1200kr för basen och 100kr i soppapengar fick jag betala så han körde hem den till mig,
                till skillnad mot 3000kr hos BRL. Över halva nypris..
                Jag vet varför priserna är som dem är hos butikerna,
                och iochmed prissättningen gör dem inget fel, men jag betalar det bara inte.
                supporten klarar jag mig utan, garanti spelar ingen roll för mig,
                går grejerna sönder så har jag iallafall sparat uppemot 10 tusen på mitt ljudsystem,
                och om nåt av mina kvalitetsgrejer går sönder så har jag säkert pengar över när det gör det så jag kan köpa en ny, beggad eller "spara 300kr" ..eller 1000kr och köpa från England.

                Med detta sagt så tycker jag ändå att det är tråkigt att butikerna försvinner!
                Som någon nämnde så är det kul att bara strosa runt o glo,
                och det är säkert till hjälp för många andra.
                Street stock 2K 2014...

                sigpic

                Comment


                • #83
                  Re: BRL i konkurs

                  Originally posted by Jag View Post
                  Missar jag något eller? jag läser det som att du ville ha "ett steg med två kanaler i 2ohm till vardera bas" Varför skulle inte det gå med 2x2 ohmare?
                  Är väl bara att seriekopla spolarna och brygga steget (2+2R = 4R bryggat steg
                  => 2Ohm "som steget ser")

                  Eller *menade* du att du skulle driva båda basarna med ett bryggat steg i 2Ohm? Isåfall hade jag med försökt sälja fel till dig med tanke på hur du förklarade det.

                  EDIT: blir mer o mer förvirrad varje gång jag läser din förklaring. Du ville kanske lasta varje kanal i ditt tvåkanalare i två ohm?
                  Ursäkta min dåliga förklaring men jag är ju bara 19 år och därmed också dum i huvet.

                  Lasta varje kanal i 2-kanalssteg med 2 ohm ja,
                  så enkelt man kan koppla det helt enkelt? en bas på vardera kanal.
                  Så som man kan koppla med 2x4ohm basar.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

                    strösa o glo blir man rik av grattis

                    Comment


                    • #85
                      Re: Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

                      Originally posted by Anders View Post
                      Jo men det är en lite konstig jämförelse,den är begagnad.
                      Köpa från england funkar väl men det är inte roligt när nåt händer,köper man nåt billigt så är det väl bara att kasta skiten men inte om man köpt nåt dyrt.
                      Sen vet jag inte hur bra support man får av folk på blocket eller butiker i england på produkter jämfört med brl.
                      En sak är då säker att om alla börjar göra som du så blir det knappast några tävlingar i framtiden samt ett betydligt svalare intresse för bilstereo.
                      Jag tror inte en engelsk internet butik tänker sponsra sm i billjud i sverige,ingen tävling heller för den delen.
                      Nu är jag ingen storkund på brl heller men jag köper mina prylar i sverige av en som bidrar till sporten med demobyggen och tävlingsbilar.
                      Tror Jalle förklarat det jag försäker säga rätt bra redan.
                      Begagnad? den är lika oanvänd som basarna i BRLs hylla.
                      I mitt fall funkar det utmärkt att göra som jag gör, det är allt jag säger,
                      funkar säkert inte för dem som köper saker för 100 tusentals kronor nej..
                      Som jag skrev så har jag inget behov av garanti, ej heller support,
                      men många andra kanske behöver det.

                      Att plocka hem från england var bara ett exempel för enkelhetens skull dessutom, england är dyrt.
                      Betydligt billigare att köpa i usa och lägga det i en bil som ska hem med container som en kompis tar hem..

                      Naturligtvis behövs sponsorerna, det förstår jag med trots min ringa ålder,
                      men jag sa aldrig att alla ska göra som jag, jag sa att det funkar för mig,
                      och argumenterar emot det jonash påstådde, att alla 18-20 åringar gör fel,
                      och alla borde handla på BRL istället för hålla på som dem gör.
                      För vissa kanske det funkar och dem kanske inte vill bli utpekade som idioter.
                      Tävlingar var inget jag argumenterade emot, det är en orsak att såna som BRL behövs.
                      Jag nämnde även att jag ändå tycker det är förjävligt att BRL försvinner!

                      Har haft en dålig dag så får ursäkta om jag framstår som dryg,
                      men jag reagerar på om nån i princip påstår att unga är dumma och liknande.
                      Vi behövs nog också i den här hobbyn skulle jag vilja tro,
                      och jag får avsmak av att lyssna på alla "gamla rävar" ibland,
                      då man oftast känner sig obetydlig för dem styr och är bäst, kan mest.
                      Så kanske är fallet tillochmed men måste man då påpeka det ens?

                      Comment


                      • #86
                        Re: Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

                        Originally posted by fcmg View Post
                        strösa o glo blir man rik av grattis
                        Vem var detta riktat emot och vad menar du med det?
                        Förstod inte riktigt helt enkelt

                        Comment


                        • #87
                          Re: Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

                          Originally posted by Emilius View Post
                          Har haft en dålig dag så får ursäkta om jag framstår som dryg,
                          men jag reagerar på om nån i princip påstår att unga är dumma och liknande.
                          Vi behövs nog också i den här hobbyn skulle jag vilja tro,
                          och jag får avsmak av att lyssna på alla "gamla rävar" ibland,
                          då man oftast känner sig obetydlig för dem styr och är bäst, kan mest.
                          Så kanske är fallet tillochmed men måste man då påpeka det ens?
                          Du feltolkade Jonas lite, men det gör inte så mkt.
                          Om du har en dålig dag idag, jamen du har en bra dag imorgon.
                          Jag är ingen "gammal räv", skulle vilja som en del andra, kanske berätta lite mer för den "dumme" 18-åringen, att med lite mer än bara 4a skruv på orginalplats, kan man få "pissprodukten" att fungera lite bättre.
                          Men allt har sin begränsning, inga butiker kan ha fullfjädrade säljare i varje hörn, och många som är duktiga och skulle kunna hjälpa till, dom jobbar med annat.
                          DOM kanske rentav sitter här på forumet!!!
                          Och det är hit man hoppas alla nybörjare åtminstånde gör ett besök.
                          OCH hittar in på tråden som jag tipsade Admin om. http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=1941 , som är till för just den okunnige, inga frågor är dumma.

                          Pierre
                          SEASTREAMS GARAGE


                          ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                          Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                          Comment


                          • #88
                            Re: Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

                            Originally posted by Horsyhorse View Post
                            Du feltolkade Jonas lite, men det gör inte så mkt.
                            Om du har en dålig dag idag, jamen du har en bra dag imorgon.
                            Jag är ingen "gammal räv", skulle vilja som en del andra, kanske berätta lite mer för den "dumme" 18-åringen, att med lite mer än bara 4a skruv på orginalplats, kan man få "pissprodukten" att fungera lite bättre.
                            Men allt har sin begränsning, inga butiker kan ha fullfjädrade säljare i varje hörn, och många som är duktiga och skulle kunna hjälpa till, dom jobbar med annat.
                            DOM kanske rentav sitter här på forumet!!!
                            Och det är hit man hoppas alla nybörjare åtminstånde gör ett besök.
                            OCH hittar in på tråden som jag tipsade Admin om. http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=1941 , som är till för just den okunnige, inga frågor är dumma.

                            Pierre
                            Bra svar, tycker du har många viktiga synpunkter.
                            I viss mån eller kanske helt och hållet misstolkade jag möjligen jonash,
                            eller så gjorde jag inte det, vem vet. Jag fick iallafall en uppfattning jag inte skulle kunna få om jag inte kände av en attityd mot unga..

                            Skönt att höra att du är positiv mot tillväxten och gärna ställer upp med tips och hjälp,
                            dessutom tror jag säkert jonash också är en bra kille,
                            jag reagerade endast på inlägget här på forumet inte på jonash himself.

                            Sant även som du säger att butiker har svårt att stå för fullfjädrade säljare hela tiden,
                            halvdant argument från min sida men det har väl med mitt humör att göra,
                            enbart en reaktion på ett i mitt tycke halvdant påstående,
                            sån är jag, bråkar man på mig bråkar jag med man.
                            Samt även den där dåliga dagen som bidrog till att jag är på mördarstigen

                            Comment


                            • #89
                              Re: Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

                              Originally posted by Emilius View Post
                              Vem var detta riktat emot och vad menar du med det?
                              Förstod inte riktigt helt enkelt
                              förlåt jag menar att gå till ex lokal handlare och känna o lyssna på grejorna och sen köpa på nätet = ägaren till affären säljer inget= förlust eller har jag fel?

                              Comment


                              • #90
                                Re: Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

                                Originally posted by fcmg View Post
                                förlåt jag menar att gå till ex lokal handlare och känna o lyssna på grejorna och sen köpa på nätet = ägaren till affären säljer inget= förlust eller har jag fel?
                                Jo det är sant, butiksägaren tjänar inget på det.
                                Men av dem skälen jag förklarat tidigare så köper jag mycket sällan något i butik,
                                så om jag skulle gå till butiken o klämma o känna eller inte spelar ingen roll egentligen.
                                Att göra köp för den goda sakens skull vill jag inte göra.

                                Comment

                                Working...
                                X