Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

    Originally posted by Peter View Post
    Är den något att ha??.Jag har p88 som hu men jag vill ha 8kanaler så man får
    mer möjligheter att fin inställa allt.p99rs är lite dyr så jag fundera på den här
    lådan värkar ha mycke finneser.men är den bra kvalitetmässigt i sq ljud etc
    tacksam för svar

    Hej!
    Köp en cd som låter bra och skippa all DSP mm som bara dödar spelglädjen. Satsa på mycket effekt istället och bli glad:-)
    Henrik, som drar kablar i gammal Volvo.

    Comment


    • #77
      Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

      Hahaha
      Jag har massa effekt. Mer än jag kan utstå, Ögonen popar ut när jag skruvar upp.
      Aldeles för klart ljud och högt.Men nu vill man ha fin liret oxå.
      SQ SQ SQ Fast jävligt högt :-)

      Comment


      • #78
        Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

        Originally posted by Peter View Post
        Hahaha
        Jag har massa effekt. Mer än jag kan utstå, Ögonen popar ut när jag skruvar upp.
        Aldeles för klart ljud och högt.Men nu vill man ha fin liret oxå.
        SQ SQ SQ Fast jävligt högt :-)
        Hej!
        Hur kan man ha för klart och högt ljud??
        Henrik, som drar kablar i gammal Volvo.

        Comment


        • #79
          Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

          Hehehe
          Får jag tycka att det är för högt och klart ljud på högsta volym.
          Man får ju nästan tinnitus när man Pumpar lite för mycke
          Bra grejer har den funktionen.

          Comment


          • #80
            Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

            Originally posted by Power View Post
            Hej!
            Köp en cd som låter bra och skippa all DSP mm som bara dödar spelglädjen. Satsa på mycket effekt istället och bli glad:-)
            De bästa PA, bio och hema HiFi systemen har DSP....tiden går, saker ändras....
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

            Comment


            • #81
              Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

              Originally posted by jonash View Post
              De bästa PA, bio och hema HiFi systemen har DSP....tiden går, saker ändras....
              Det kallas utveckling min käre Whatson
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #82
                Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                Originally posted by jonash View Post
                De bästa PA, bio och hema HiFi systemen har DSP....tiden går, saker ändras....
                Hej!
                Må så vara men knappast en DSP för 6000:-.
                Ville bara ge en annan vinkel på saken. Peter skriver att han har ett väldigt klart ljud och frågan är då vad en Bit One kan tillföra.
                Henrik, som drar kablar i gammal Volvo.

                Comment


                • #83
                  Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                  Originally posted by Power View Post
                  Hej!
                  Må så vara men knappast en DSP för 6000:-.
                  Ville bara ge en annan vinkel på saken. Peter skriver att han har ett väldigt klart ljud och frågan är då vad en Bit One kan tillföra.
                  Ja det kan man väl iofs fundera på.

                  Delningsfilter och tidskomp är ju alltid bra att ha. Och där är DSPerna så vassa idaga tt det finns inga passiva delar i världen som låter lika bra som aktivt. Det är alla överens om. Enda anledningen med passivt är att spara pengar.

                  Vad gäller EQ är det ju nåt man kan debattera. Men det finns många sätt att nå fram dit man vill.
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #84
                    Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                    Jag har Hu P88rsII
                    Rockford Punch 801s till jl audio12w7 samt 601s till CDT M6 i dörrarna
                    Coustic Dr 505 till passivt filter 2way dlsR5. Dls kupol 2.5ur och EMIT band diskant samt cappa purfect diskanter diskanterna har jag serie kopplat till 8ohm
                    Jag kör Aktivt pro jag P88rsII Det låter i mina öron nu bra efter swalle fin instält Allt i eq
                    har inga extra aouto eq på eller massa BBQ allt avstängt bara hyra ut. steget och jag Hu
                    är avstängd oxå.Vet ej vad Audison lite en kan tillföra Mer än Att jag kan Ställa Allt
                    Bättre med tidskomp och får ta bort pasiva filtret Mellan Dome och diskanter.
                    får ju 8 kanaler då, nu har jag bara 6st.
                    Det kan ju Göra en del Bättre vad jag kan förstå.Jag gillar luft i musiken med mycke dynamik män vall man blir aldrig nöjd.Jag vet ej om 129 db är högt.En kompis har en db mätare vet ej
                    om den är helt korekt vet ej hur man mäter på tävlingar vi satte mic i bilen och skruva upp.
                    är det så man gör med stängda dörrar.skruva upp på högsta volym utan att det dista eller skråla
                    det är väll ett bra resultat .Eller??
                    Last edited by Peter; November 14, 2009, 16:28. Reason: la till ord

                    Comment


                    • #85
                      Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                      Originally posted by Peter View Post
                      Jag har Hu P88rsII
                      Rockford Punch 801s till jl audio12w7 samt 601s till CDT M6 i dörrarna
                      Coustic Dr 505 till passivt filter 2way dlsR5. Dls kupol 2.5ur och EMIT band diskant samt cappa purfect diskanter diskanterna har jag serie kopplat till 8ohm
                      Jag kör Aktivt pro jag P88rsII Det låter i mina öron nu bra efter swalle fin instält Allt i eq
                      har inga extra aouto eq på eller massa BBQ allt avstängt bara hyra ut. steget och jag Hu
                      är avstängd oxå.Vet ej vad Audison lite en kan tillföra Mer än Att jag kan Ställa Allt
                      Bättre med tidskomp och får ta bort pasiva filtret Mellan Dome och diskanter.
                      får ju 8 kanaler då, nu har jag bara 6st.
                      Det kan ju Göra en del Bättre vad jag kan förstå.Jag gillar luft i musiken med mycke dynamik män vall man blir aldrig nöjd.Jag vet ej om 129 db är högt.En kompis har en db mätare vet ej
                      om den är helt korekt vet ej hur man mäter på tävlingar vi satte mic i bilen och skruva upp.
                      är det så man gör med stängda dörrar.skruva upp på högsta volym utan att det dista eller skråla
                      det är väll ett bra resultat .Eller??
                      Använder du BÅDE EMIT och Kappa diskanterna?!?!?!?

                      Ang. dB mätningen så finns det 2009 ingen tävlingsform där trycket OCH renheten/linjäriteten mäts.

                      Man skall dessutom inte sitta i bilen oskyddad med 129dB, du får efter inte ens en minut hörselskador som kommer på sikt.

                      /Jonas
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • #86
                        Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                        Va jag hör inte vad du skriver hehe okej jag satt inte en minut men det kändes i öronen efter hehe
                        Ja jag använder emit och cappa diskanterna samtidigt nytt va hehe.
                        jag prova och tycker det lät ganska bra för det vart 8ohm och allt vart mjukare och klarare.
                        Tycker jag i alla fall

                        Comment


                        • #87
                          Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                          Originally posted by Peter View Post
                          Va jag hör inte vad du skriver hehe okej jag satt inte en minut men det kändes i öronen efter hehe
                          Ja jag använder emit och cappa diskanterna samtidigt nytt va hehe.
                          jag prova och tycker det lät ganska bra för det vart 8ohm och allt vart mjukare och klarare.
                          Tycker jag i alla fall
                          Vad har du för bil och vart har du placerat alla högtalare
                          "Sound by Hewi"

                          Blue eMotion by heWi

                          Comment


                          • #88
                            Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                            jag har en passat combi . dome ur 2.5 och band diskant emit on axis på brädan.
                            kappa purfect diskant i orginal fäste i stolparna of axis .Sen cdt M6 i dörrar.
                            jl 12w7 i bak klart bästa basen jag hört än :-)
                            ska nog slänga in en jl 8w7 i handsfacket oxå,när jag får råd.
                            Mvh Peter

                            Comment


                            • #89
                              Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                              Angående om JVC är bra eller anus.

                              Har läst igenom tråden och jag måste säga att det snackas generellt så man får näsblod. Det här med "märken" verkar vara mer noga än om man får bra ljud. Jag har precis som er andra dårar här haft lite av det mesta när det gäller bilstereo och haft förmånen att få låna och prova mycket roliga och faktiskt seriösa produkter genom åren. När jag en dag stod "HU-lös" började jag väga för och emot. Hade jag lust att lägga 25 lök på en P9 med box? Behövde jag en sådan? Om jag gjorde det, hade jag plats osv. Ja, vi tänker väl ganska lika allesammans. Efter min marknadsundersökning och idoga frågor till mig själv köpte jag en JVC SH1000. Tror det kan varit en sådan som var refererad till tidigare i tråden??

                              Kan säga - den är inte utan brister MEN, för de pengarna är jag tveksam till om jag någonsin ägt något som presterar och låter så bra som den maskinen gör. Många av mina "bilstereobekanta" baxnade, asgarvade, slog sig på knäna och undrade om jag var på väg till hispan när jag berättade att jag köpt JVC. Där fick man möta fördomar från främst folk som aldrig själva ägt eller testat en dylig maskin och jag ser trenden här. Jag har suttit i det träsket själv så jag vet vad det vill säga men det är bra att ha öppna sinnen när man väljer maskin. Jag kan hålla med om att JVC knappast haft nått Highend rykte men det får man nog inte om det satsas stort på att sälja 1495:- maskiner i parti och minut. Min SH1000 kostade knappt det dubbla och matchar kanske inte de riktigt dyra Hu:s som finns på marknaden men den matchar mycket.

                              För att säga något om bit-ettan så tycker jag att den verkar otroligt smart och genomarbetad. Jag har hört den i en viss Ford Focus och det gav mersmak måste jag tillstå. Frågan är om framtiden är "boxar", framtiden borde vara mjukvarubaserade HU.s där man kan välja antalet utgångar, filter mm - när vi kommer dit är valmöjligheterna fulländade tror jag.

                              Mvh
                              mt4base

                              Comment


                              • #90
                                Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                                Originally posted by mt4base View Post
                                Angående om JVC är bra eller anus.

                                Har läst igenom tråden och jag måste säga att det snackas generellt så man får näsblod. Det här med "märken" verkar vara mer noga än om man får bra ljud.
                                Brukar vara så!
                                Alla märken levererar inte bästa produkt!

                                Originally posted by mt4base View Post
                                Efter min marknadsundersökning och idoga frågor till mig själv köpte jag en JVC SH1000.Kan säga - den är inte utan brister MEN, för de pengarna är jag tveksam till om jag någonsin ägt något som presterar och låter så bra som den maskinen gör. Många av mina "bilstereobekanta" baxnade, asgarvade, slog sig på knäna och undrade om jag var på väg till hispan när jag berättade att jag köpt JVC. Där fick man möta fördomar från främst folk som aldrig själva ägt eller testat en dylig maskin och jag ser trenden här. Jag har suttit i det träsket själv så jag vet vad det vill säga men det är bra att ha öppna sinnen när man väljer maskin. Jag kan hålla med om att JVC knappast haft nått Highend rykte Min SH1000 kostade knappt det dubbla och matchar kanske inte de riktigt dyra Hu:s som finns på marknaden men den matchar mycket.

                                Om man ska skriva ett inlägg som det quotade, varför inte bara börja.......
                                När det gäller JVC så har jag andra erfarenheter......


                                Mina erfarenheter är mindre bra med JVC.
                                Om det nu finns/fanns en så bra maskin som KD-SH1000, då har leverantören misslyckats totalt med marknadsföringen om marknaden inte vet att denna maskin finns!

                                För i dag kan nog de flesta bilstereointreserade veta att Keneood KDC-W8044UY är en riktigt bra produkt för endast 2995:-
                                sigpic

                                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                                Ljudbyggaren sedan 1998

                                Importör av Mosconi, Gladen
                                Se oss på Facebook för nyheter.

                                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                                Comment

                                Working...
                                X