Announcement

Collapse
No announcement yet.

MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

    Klart man ska tävla om man ändå kommer dit! Är ju knappast farligt att tävla och inte dyrt heller, men man kan få en hel del bra feedback och ha kul!
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #62
      Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

      Originally posted by ChriZtoffer View Post
      Klart man ska tävla om man ändå kommer dit! Är ju knappast farligt att tävla och inte dyrt heller, men man kan få en hel del bra feedback och ha kul!
      Har man aldrig varit på en tävling så kanske det kan vara bra att åka o titta på en tävling innan man sj deltar i tävling. För o se hur det går till eller?
      SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

      Comment


      • #63
        Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

        Originally posted by T-röd View Post
        Har man aldrig varit på en tävling så kanske det kan vara bra att åka o titta på en tävling innan man sj deltar i tävling. För o se hur det går till eller?
        På mitt första besök på en tävling (2001) så passade jag på att prova på att tävla för att se om det kunde vara något som passade mig. Jag tycker absolut du ska ställa up och tävla när du ändå är där då det ger otroligt mycket mer än att bara vara besökare. Då får du defentitivt se hur det går till, och passa på att fråga mycket

        Mvh J
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • #64
          Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

          Originally posted by T-röd View Post
          Har man aldrig varit på en tävling så kanske det kan vara bra att åka o titta på en tävling innan man sj deltar i tävling. För o se hur det går till eller?


          Du kan absolut tävla första gången, folk brukar vara väldigt hjälpsamma och trevliga så det är inga problem. Det blir min första tävling också förutom SCC så en del nya saker lär man nog stöta på, får ta det som det kommer.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

          More to come...

          Comment


          • #65
            Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

            Det är såklart upp till var och en att välja om man vill tävla eller bara kolla på den första tävlingen man åker på!
            Men om du inte tävlar så var aktiv och fråga både tävlande och dommarna det du funderar över och vill veta mer om då man inte får full inblick i hur det går till genom att bara beskåda.
            Du bör också läsa regelboken innan då den ju faktiskt beskriver ganska bra hur en tävling går till , i teorin iallefall.
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • #66
              Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

              Självklart är det upp till var och en ifall man ska tävla eller inte! Men jag ser det som så att är jag ändå där så kan jag lika gärna betala den där hundringen för att få vara med och ha kul. Hjälp brukar man alltid få på plats om det är nåt man är osäker på. Finns egentligen inget att vara rädd för, annat än att det inte låter så bra/spelar så högt som man själv tror.
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • #67
                Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                Kan ge otroligt mycket om man får höra ljuddomarens åsikter och tips till förbättringar. Man blir lätt hemmablind med sitt eget ljud. Och när man har protokollet så ser man ju vart man ska lägga krutet.
                Sen får man kanske finna sig i lite negativ kritik, men det är ju där man ska förbättra för att komma högre.
                Så det är bara att ställa upp om man ändå är där!!!
                Octan
                Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                OctanAudio
                Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                Fegens Vandrarhem

                Bilstereoblog
                Team Ljudbyggaren

                Comment


                • #68
                  Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                  Originally posted by octan View Post
                  Kan ge otroligt mycket om man får höra ljuddomarens åsikter och tips till förbättringar. Man blir lätt hemmablind med sitt eget ljud. Och när man har protokollet så ser man ju vart man ska lägga krutet.
                  Sen får man kanske finna sig i lite negativ kritik, men det är ju där man ska förbättra för att komma högre.
                  Så det är bara att ställa upp om man ändå är där!!!
                  Ljuddelen är ja inte ett dugg orolig över. Då ja bygger mest för att ja sj ska vara nöjd med ljudet. Och ja vet vad mitt reference ljud är. Säkerligen bra mycket högre reference än vad dom flesta har. Ja är är långt ifrån nöjd med mitt ljud. Men inte det som oroar mig.

                  Det är väll mer Hur man går tillväga för o tävla. Hur en presentation ska se ut. får man tävla trots att allt inte är 100% klart? saknas galler för högtalare. Kort o gott hur allt det praktiska går till.
                  SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                  Comment


                  • #69
                    Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                    Får jag negativ kritik då j@vlar
                    Konstruktiv kritik, då blir jag

                    Jag har inte en susning hur det går till? Galler för högtalarna?
                    Det skiter jag allt i!
                    Jonas H har minsann sagt att det bromsar upp saxofonerna och pukorna, eller hur det nu var

                    Presesent....Prezentata......Präsenta.......Äsch, vadå Måste man ha det
                    Tror jag ger blanka f@n i det också
                    Men om jag tar med en finfin present till domaren. Undrar förresten om domaren är den där Rut eller vad hon nu hette
                    Och duger inte presenten som muta så får hon väl diska mig

                    Men på nästa tävling då har jag lärt mig allt jag behöver veta

                    Då har ni inte skuggan av en chans

                    sigpic

                    What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                    Comment


                    • #70
                      Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                      Originally posted by PhoenixG View Post
                      Får jag negativ kritik då j@vlar
                      Konstruktiv kritik, då blir jag
                      Haha. Tolkningsfråga
                      Octan
                      Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                      Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                      OctanAudio
                      Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                      Fegens Vandrarhem

                      Bilstereoblog
                      Team Ljudbyggaren

                      Comment


                      • #71
                        Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                        Originally posted by T-röd View Post
                        Ljuddelen är ja inte ett dugg orolig över. Då ja bygger mest för att ja sj ska vara nöjd med ljudet. Och ja vet vad mitt reference ljud är. Säkerligen bra mycket högre reference än vad dom flesta har. Ja är är långt ifrån nöjd med mitt ljud. Men inte det som oroar mig.

                        Det är väll mer Hur man går tillväga för o tävla.
                        Originally posted by T-röd
                        Hur en presentation ska se ut.
                        Läs regelboken så framgår det vad som skall dokumenteras.
                        Men basic är en systemskiss, strömskiss och domarna VILL se bilder på dolda saker så som anslutningar mm....ngn får gärna fylla i mer mer ingående information.

                        Originally posted by T-röd
                        får man tävla trots att allt inte är 100% klart?
                        Absolut. Dock får man en hel del avdrag.
                        Hur många bilar tror du är färdiga i början av en säsong?

                        Originally posted by T-röd
                        saknas galler för högtalare.
                        Japp. Dock med avdrag...såvida det inte är Experienced man tävlar i om jag inte missminnermig. Kan ha fel där (för trött för att skumma igenom reglerna)

                        Originally posted by T-röd
                        Kort o gott hur allt det praktiska går till.
                        Du åker dit, anmäler din ankomst, inväntar besked om när bedömning sker (vilket kan variera beroende på domarantal och vad som sker under dagen).
                        Domarn presenterar sig och du får bilen bedömd, då får du kommentarer på bra och dåligt, vad du kan förändra och förbättra. Både installation och ljud (oftast separata bedömningar). Domarn tackar för sig och går till sekritariatet alt. nästa bil.
                        Sedan är du med vid prisutdelningen och förhoppningsvis får du gåfram och ta emot ett pris. Annars får du ditt protokoll efter prisutdelningen.

                        VÄÄÄÄÄÄÄLDIGT kortfattat
                        Det låter väl inte så farligt?
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • #72
                          Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                          Originally posted by octan View Post
                          Haha. Tolkningsfråga
                          Japp! Same shit, different name!

                          Men man kan lägga upp sitt case på lite olika sätt.
                          En del individer är mindre bra på att framföra sina åsikter på ett sätt så att inte mottagaren får död och förintelse i ögonen.

                          Jag åker dit och frågar hästen vart jag ska stå, vart jag ska plugga in strömmen och vilken klass han tycker jag ska vara med i.

                          Sen så åks det bara med och jag får förhoppningsvis reda på allt jag gjort fel och förhoppningsvis att jag gjort något rätt också.
                          Sen tar man åt sig och försöker förbättra så mycket som man har lust och hinner med till nästa tävling.

                          Det är i alla fall mitt upplägg
                          sigpic

                          What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                          Comment


                          • #73
                            Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                            T-RÖD!!!!
                            Kom och förgyll Seastreams Motorshow med den Saffransfräscha.
                            Allt du undrar om och vad som kanske inte är klart får du reda på.
                            JAG ska ställa upp för att det är kul(bara jag inte blir ledsen) ,
                            min eventuella ljudbild ligger nere vid knäna så du lär inte bli sist.

                            Och lite mer OT.

                            VEM blir vinnare av Long Distance???
                            Det är spännande bara på det jag sett av dom som anmält sig hittils.

                            Fler rena utställare har rasat in.

                            Allt bara ÖKAR!

                            Pierre (lite fjärilar i magen)
                            Seastreams Garage
                            SEASTREAMS GARAGE


                            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                            Comment


                            • #74
                              Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                              Originally posted by Lonefox View Post
                              Du åker dit, anmäler din ankomst, inväntar besked om när bedömning sker (vilket kan variera beroende på domarantal och vad som sker under dagen).
                              Domarn presenterar sig och du får bilen bedömd, då får du kommentarer på bra och dåligt, vad du kan förändra och förbättra. Både installation och ljud (oftast separata bedömningar). Domarn tackar för sig och går till sekritariatet alt. nästa bil.
                              Sedan är du med vid prisutdelningen och förhoppningsvis får du gåfram och ta emot ett pris. Annars får du ditt protokoll efter prisutdelningen.

                              VÄÄÄÄÄÄÄLDIGT kortfattat
                              Det låter väl inte så farligt?
                              Jag tillägger lite:

                              När domaren kommer till din bil och det är din tur att bli bedömd på installation, så får du några minuter att förbereda dig, därefter har du ett antal minuter (7) att presentera anläggningen och visa saker som kabeldragning, säkring, att grejerna sitter fast etc. Kort sagt, marknadsför bilen

                              När det sen är dags för ljudbedömning (som Lonefox säger kan vara en annan domare) så får du tävlingsskivan av domaren. Det är den skiva som domaren har med sig som används. Du får sen två minuter på dig att iordningsställa bilen för bedömning (dvs, ställa in stolar, stänga fönster, kolla att DSPn står rätt, vrida om gain, eller vad du nu vill göra). Därefter bedömer domaren din bil. Tar mellan 5-15 minuter beroende på klass. Därefter får du feedback från domaren.

                              Första gången är ALLA nervösa. Så, om du accepterar att vara en av de som är nervös första gången så är detta bara sånt som du på sikt kommer ha enorm nytta av! Man lär sig MYCKET på att tävla

                              //Jonas
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • #75
                                Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                                Originally posted by PhoenixG View Post
                                "....och vilken klass han tycker jag ska vara med i."
                                Vi har redan tagit med en extra dBjams i beräkningarna
                                SM-guld 2007 och 2008.
                                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                                Comment

                                Working...
                                X