Announcement

Collapse
No announcement yet.

MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

    Första gången är ALLA nervösa. Så, om du accepterar att vara en av de som är nervös första gången så är detta bara sånt som du på sikt kommer ha enorm nytta av! Man lär sig MYCKET på att ....

    //Jonas[/QUOTE]

    Klockrent



    Ska bli jävligt roligt att åka upp och se hur du har det.
    Måste göra en anmälan dock
    sigpic

    Ägare av DekorTeknik
    Gå in och gilla!

    Comment


    • #77
      Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

      En liten fråga om presentationen, ska man visa säkringar kablar m.m. på plats i bilen eller är det bilder som gäller? En del kommer jag nämligen åt genom att ta bort lite paneler. Är det förresten högre krav på presentationen i Advanced än i Beginner alt. Experienced Unlimited?
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • #78
        Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

        Jag är redan nervös hehe och kommer med största sanolikhet sist men vill göra de för skoj skull och sen kanske lära mig nått och få se alla dom fina byggena.

        T-röd hoppas verkligen du kommer för din bil vore grymt kul att se riktigt snyggt bygge
        saab 9000 pioneer-

        www.garaget.org/micke999

        Comment


        • #79
          Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

          Nejdu Micke, sistaplatsen låter du bli, den är min! Eller så får vi alla gå samman och se till så vi får samma slutpoäng så ingen kommer sist. ^^,
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

          More to come...

          Comment


          • #80
            Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

            Hur du väljer att lägga upp presentationen är helt upp till dig, du får lov att framföra den som en pantomim eller som en iphone app... Men syftet är att domarna efter dina sju minuter skall förstå.
            1. Var alla grejjor sitter.
            2. Hur pass väl ihopsatt det är.
            3. Och gärna vad du har tänkt när det gäller bygget som helhet.

            Som domare är man mindre intresserad av hur många lager dämpmatta du använt och mer av hur ansluningarna som man inte ser är gjorda. T.ex de på baksidan av cd och högtalare.
            /tycker Erik.

            Comment


            • #81
              Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

              Originally posted by ChriZtoffer View Post
              En liten fråga om presentationen, ska man visa säkringar kablar m.m. på plats i bilen eller är det bilder som gäller? En del kommer jag nämligen åt genom att ta bort lite paneler. Är det förresten högre krav på presentationen i Advanced än i Beginner alt. Experienced Unlimited?
              Kraven är inte högre i Advanced, det är kriterierna som är det viktiga.

              I 8 fall av 10 är det bättre att kunna se och känna på grejerna, men i vissa fall så kan en bild vara bättre. I ditt fall skulle det tex kunna vara om man kanske bara kommer åt att se 25% av det du vill visa om du tar bort panelen, medans ett foto kanske visar 100%.

              Självklart är det bästa i det läget att ha en bild OCH visa

              /Jonas
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • #82
                Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                Tack för svaren! Då ska jag bara fixa tag på en pärm och börja sammanställa lite bilder och få ihop nåt vettigt. Ser VERKLIGEN fram mot 14 Maj!
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

                More to come...

                Comment


                • #83
                  Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                  Jag tänker gå mot strömmen och inte dokumentera allt, eftersom jag bygger åt mig själv och inte åt dommarna. Däremot ska jag prova Beginner, enbart för att prova.
                  För när jag är nöjd, så är det bra, skulle mot förmodan nån dommare gilla det också, så fine, då är jag ännu mer nöjd.

                  Men jag kommer vara där och bilen kommer vara färdig tills dess!

                  MVH Thomas
                  Drömmer...

                  Comment


                  • #84
                    Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                    Trevligt att det finns fler som bygger för sin egen skull o inte bara för domarna. Då är ja inte ensam då. :P

                    Vad är det som säger att domarna har rätt? Det är min bil mitt system. Domarna kanske har en reference på hur ett bra ljud ska låta. Och ja har en helt annan reference hur ja vill att ett bra ljud ska låta.

                    Ja bygger tills ja är nöjd. Och känner ja mig sj rätt så kommer ja aldrig bli nöjd Men skulle någon domare gilla ljudet så är det bara ett plus. Kan väll kanske vara kul o testa o se om man får mer smak eller inte.

                    Tyvärr kommer inte bilen va helt klar. Men nu är det mesta klart iaf...

                    Thomas vad har du för bil/system?

                    Originally posted by Thomas_7i View Post
                    Jag tänker gå mot strömmen och inte dokumentera allt, eftersom jag bygger åt mig själv och inte åt dommarna. Däremot ska jag prova Beginner, enbart för att prova.
                    För när jag är nöjd, så är det bra, skulle mot förmodan nån dommare gilla det också, så fine, då är jag ännu mer nöjd.

                    Men jag kommer vara där och bilen kommer vara färdig tills dess!

                    MVH Thomas
                    SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                    Comment


                    • #85
                      Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                      Originally posted by T-röd View Post
                      Vad är det som säger att domarna har rätt?
                      Du blandar ihop det.
                      Vid bedömning har dom SQ-skivan som referens, och bedömningen innehåller vissa kriterier.
                      Man kan se det som en teknisk lyssning, inte stampa takten lyssning.

                      Det är ju valfritt att justera enligt bästa personliga ljud, bedömning kan man ju göra ändå.
                      Men man får vara beredd på att det inte faller bedömningens(domarens) smak.
                      Så var det för mig första gången, trösten för mig är att det "spelar som satan" enligt mig, med min skiva i.

                      Jag är inte den mest luttrade tävlingsmänniskan, men det var ju lite spännande att "få besked".
                      Och som det ser ut får jag ett besked till den 14 maj. Kanske diskad, vad vet jag.

                      Pierre
                      SEASTREAMS GARAGE


                      ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                      Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                      Comment


                      • #86
                        Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                        Originally posted by T-röd View Post
                        Trevligt att det finns fler som bygger för sin egen skull o inte bara för domarna. Då är ja inte ensam då. :P

                        Vad är det som säger att domarna har rätt? Det är min bil mitt system. Domarna kanske har en reference på hur ett bra ljud ska låta. Och ja har en helt annan reference hur ja vill att ett bra ljud ska låta.

                        Ja bygger tills ja är nöjd. Och känner ja mig sj rätt så kommer ja aldrig bli nöjd Men skulle någon domare gilla ljudet så är det bara ett plus. Kan väll kanske vara kul o testa o se om man får mer smak eller inte.

                        Tyvärr kommer inte bilen va helt klar. Men nu är det mesta klart iaf...

                        Thomas vad har du för bil/system?
                        Har gjort en projekttråd i den delen av forumet.
                        Där står det mesta.
                        Drömmer...

                        Comment


                        • #87
                          Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                          Jag bygger också för mig själv, är ju jag som ska trivas med bilen och åka i den året om. Men det är alltid kul att få en objektiv bedömning på ljudet av nån som kan mer och dessutom samtidigt få mäta sig mot andra. Kör med olika set-uper i processorn till vardags och till tävling så jag får det som jag vill ha det när jag åker för mig själv och lyssnar på musik. Dokumentationen har jag ändå från min projekttråd så den är inte jobbig att fixa, men kul att kunna visa vad som gjorts men inte syns. Är där det mesta jobbet ligger.
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

                          More to come...

                          Comment


                          • #88
                            Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                            Originally posted by Horsyhorse View Post
                            Jag kan skriva ett schema!

                            Pierre
                            Tjejen fyller år detta datum, kom jag på i efterhand...Jag försöker övertala men jag är rädd att jag kommer bli ***** whipped

                            Comment


                            • #89
                              Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                              Originally posted by darki3 View Post
                              kom jag på i efterhand
                              Du lever farligt!

                              ...Jag försöker övertala men jag är rädd att jag kommer bli ***** whipped
                              Din toffel!
                              Bjud henne på en 3-rätters med övernattning på Gällöfsta.......så fort ni varit på Motorshowen.

                              Pierre
                              SEASTREAMS GARAGE


                              ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                              Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                              Comment


                              • #90
                                Re: MOTORSHOW I KUNGSÄNGEN

                                Originally posted by Horsyhorse View Post
                                Bjud henne på en 3-rätters med övernattning på Gällöfsta.......så fort ni varit på Motorshowen.

                                Pierre
                                Jag kan vara Darkies tjej om jag får en 3rätters på Gällöfsta! Bättre blir det inte!
                                SM-guld 2007 och 2008.
                                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                                Comment

                                Working...
                                X