Announcement

Collapse
No announcement yet.

Infinitys banddiskanter Kappa Emit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

    Originally posted by Peter View Post
    har ni ett par kvar vad kostar dom och vem ringer jag för att kolla på dem etc etc
    vart är lagret pm mig eller skriv här så jag inte missar dem :-)
    Denna länk, vilken är den du söker och redan har varit inne på återfinns tidigare i tråden :P
    http://n-core.se/index.php?page=shop...mart&Itemid=26

    Comment


    • #17
      Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

      okej tack då vet jag vart jag ska vända mig

      Comment


      • #18
        Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

        jag har lyssnat på dem ett par gånger och de imponerar varje gång..
        Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

        Comment


        • #19
          Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

          De finns ju att handla även från andra återförsäljare av TEC. Finns en hel del, om du bara googlar lite... en snabb koll gav tex detta resultat:

          http://www.happysoundhifi-car.com/pr...ct.php?pid=232
          http://www.rgsound.it/Surface-TW_Tec-id-219.html

          Om du har kommit över tio papp du inte behöver till annat kan du alltid köpa lite dyrare TEC:

          http://www.rgsound.it/LS-29_Tec-id-967.html

          Och om jag får tycka... och om jag har rätt när jag tror att du kör en Passat med plats för mellanregister i dörren, nära midbasen, vinklad lite uppåt... det blir nog lite konstig ljudbild om allt under 5000 kommer från dörren och bara det högsta uppe från a-stolpen där du säkert tänker montera diskanter. Jag skulle alltid satsa på en diskant som kan ta över mycket lägre än 5000 och på så sätt få ljudbilden högre upp. Eller så får du hitta på en lösning som tillåter att du monterar även mellanregister uppe nära diskanter, då funkar banddiskantlösningen som det är tänkt. Om du inte har skaffat en maskin med tidskomp mellan mellanregister och diskant, typ P9 eller liknande.

          Igen, om du kör Passaten, om jag inte har helt fel här.. samma tips jag gav dig förut... kör trevägs men skaffa duktiga diskanter typ Alpine ringradiator, Hertz Space eller värre, DLS Iridium, nåt sånt. Men det är bara jag...
          Last edited by gocc; October 25, 2009, 12:23. Reason: glömde skriva nåt... :)

          Comment


          • #20
            Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

            Den diskanten är Scanspeak (som Tec är italiensk importör för) Ringradiator. Går att hitta rätt mycket billigare på närmare håll. (Hifi-kit) Sitter även i Alpines F1 och Genesis stora system. Bra skit, särskilt on-axis.

            Och du måste köra trevägs. Diskanten funkar inte med en sexa. Jonas fick till det med en femma monterad strax bredvid, men det var på gränsen.
            /tycker Erik.

            Comment


            • #21
              Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

              Originally posted by Robsarve View Post
              Och du måste köra trevägs. Diskanten funkar inte med en sexa. Jonas fick till det med en femma monterad strax bredvid, men det var på gränsen.
              Japp, och det var egentligen femman som kom till korta, den spelar egentligen inte så högt upp...
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • #22
                Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                @gocc jag har dome ur2.5 dls ,nu i brädan. ej i dörren. diskanterna i orginal stolpen.
                jag kör pro model nu p88II aktiv har pasivt delningsfilter mellan domen och diskanten.
                låter riktigt bra nu med tidskompet men jag tycker det blir lite mycke sssss ljud med kappa perfect diskanterna.jag prova att fas vända sikanterna. men jag tror band diskant är det ultimata för min smak.men man har mycke att lära, när man ska ställa in ljudet bra
                Mvh p

                Comment


                • #23
                  Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                  Originally posted by Peter View Post
                  @gocc jag har dome ur2.5 dls ,nu i brädan. ej i dörren. diskanterna i orginal stolpen.
                  jag kör pro model nu p88II aktiv har pasivt delningsfilter mellan domen och diskanten.
                  låter riktigt bra nu med tidskompet men jag tycker det blir lite mycke sssss ljud med kappa perfect diskanterna.jag prova att fas vända sikanterna. men jag tror band diskant är det ultimata för min smak.men man har mycke att lära, när man ska ställa in ljudet bra
                  Mvh p

                  Ja, lyckas man få S-ljud med banddiskanter har man verkligen gjort en bedrift
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #24
                    Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                    hehehe ja då ska man nog inte fortsätta SQ bygge.Men jag letar efter ett samets ljud
                    gillar mjukt ljud väl ljudande.tror man får mixtra lite och byta mellan olika saker innan man är nöjdare ,men nöjd blir man ju aldrig.
                    Last edited by Peter; October 26, 2009, 14:05. Reason: felstavning

                    Comment


                    • #25
                      Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                      Tillåt mig små-le HAHAHAHAHAHAHAHAHA

                      Comment


                      • #26
                        Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                        Originally posted by Drumheadz View Post
                        Tillåt mig små-le HAHAHAHAHAHAHAHAHA
                        ????????????????
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • #27
                          Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                          Ja har ett eget intern skämt med mig själv önska jag kunde dela med mig sorry ska va tyst i min ensamhet

                          Comment


                          • #28
                            Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                            Peter, hur delar du idag mellan dome och diskant?
                            /tycker Erik.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                              Originally posted by Drumheadz View Post
                              Ja har ett eget intern skämt med mig själv önska jag kunde dela med mig sorry ska va tyst i min ensamhet
                              PMa det, för jag blev nyfiken...if you dont mind
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • #30
                                Re: Infinitys banddiskanter Kappa Emit

                                @robsarve jag har ett pasivt filter som Matias på backesljud bestälde till mig som är för just dome och diskant.sen kör jag delningen aktivt på det har satt den på 4k 12db.
                                cdt M6 6.5 har jag delat 8k 80khz 12db .Bas 12db fasvänd 63khz
                                Men det är p88II som gjort grund inställningen sen har jag prova lite om jag får till det
                                bättre och det har jag väll lyckats med någorlunda.Men är ej nöjd helt.
                                Last edited by Peter; October 26, 2009, 13:37. Reason: fel stavining

                                Comment

                                Working...
                                X