Announcement

Collapse
No announcement yet.

Orion Hcca 102 låd tips

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Orion Hcca 102 låd tips

Originally posted by LETH View Post
    Byggt och byggt om några lådor till den basen (nya svarta konen) Den lådan som spelar bäst är 43liter (inkl port) 1st 4" port 300mm lång (port i lådan), lufthastigheten blir rätt hög med mycke effekt/konutslag men den låter helt klart bäst enligt mina tester.
    (fördel med aeroport/rör är att du enkelt kan testa dig fram å göra småjusteringar med avstämningen, kontra slotport)
    Ska du köra två basar så kan dessa dela låda, 86liter men med 1st 6" aeroport 300mm lång, då med port i mitten mellan basarna.
    Vad spelade du denna låda i för bil? 86liter är det ink basar ?

Comment

Re: Orion Hcca 102 låd tips

Originally posted by Coffa View Post
      Vad spelade du denna låda i för bil? 86liter är det ink basar ?
      Låda med enkel bas har jag testat i div bilar och rum. Lådförslaget med två element och en 6"port har jag inte testat men istället för dubbla 4" rör skulle jag valt ett 6", i exemplet motsvarar ett 6" rör två 4" (blir lägre lufthastighet med större portarea)
      Exemplena är inkl bas, om du sen vänder basen utåin gör att du sänker avstämningen eftersom lådan då blir litet större.
      Dessa lådor är exempel på hur man kan få till en vettig låda där både element och port får plats innuti lådan.
      Beroende på placering av låda i bil, bil, placering av port, vilken musiktyp man spelar mm så kan avstämningen behöva ändras för att du ska bli nöjd = korta elr länga röret
      loudstore.se

loudstore på facebook

Comment

Working...
      X