Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips på slutsteg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips på slutsteg?

Tjena! Jag jagar slutsteg till ett par b2audio AS12, som ska köras i 2ohm till vardags och 0,5ohm på tävling (dB-drag, street100A).

Funderar på Zachry r3500d, men har hört att de inte håller så bra vid 0,5ohm?

Undrar också om nån har provat att köra MDS T5 i 0,5ohm, korta repor/burpar? (Då jag kan få köpa ett begagnat till bra pris )

Alla tips är välkomna!

Re: Tips på slutsteg?

kör zachry steget =)

Comment

Originally posted by ville91 View Post
      kör zachry steget =)
      Provat det själv?
      ja, jag lider av en sjukdom !

Comment

leta upp nåt steg som lämnar bra effekt (iaf 1,5-2kw) i 2ohm och kör så både till vardags och tävling.

Ja det kommer kosta mer men du kommer säkert spela högre pga steget har högre verkningsgrad där än vid 0,5ohm så du får ut mer kräm per ampere som steget drar.

Eller så sparar du ihop en slant till och letar upp ett ICE-3500 steg eller liknande 0,5ohm stabilt steg.
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Zachry steget klarar 0,5 ohm utan problem har kört dom i de hela detta år o på sm var de nere på 10,8 volt o spela i 0,5 så de funkar bra
          Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
          sigpic
          Tack till Ljudia AB

Comment

"Utan problem"? Det är en hel del Zachry steg som har blivit rökmaskiner, ska man lasta steg hårt så krävs det MYCKET batterikraft bakom.

Comment

Precis gäller att veta vad man gör när man ska lasta steg i 0,5 ohm. 0,5 till burp och 2 ohm till dagligt bruk bör fungera fint med R3500D så länge du har bra batteribank.
              BMW E38 740
              BMW M5 -01
              bilradiohuset.se
              SM-guld 2012

Comment

Tycker jag du skall ta ett kik på detta:

http://www.carsound.se/visa_produkt....47&k=27&uk=106
                Niklas Bengtsson

LjudiBil.Com

Comment

får tacka för alla tips!

Comment

Originally posted by Kofoten View Post
                    Tycker jag du skall ta ett kik på detta:

http://www.carsound.se/visa_produkt....47&k=27&uk=106
                    Får jag fråga om varför man skall ta et kik förutom att du har butikens länk i din signatur

Värför ska man betala 9000 kronor för att få ett steg som på något sätt gör det bättre än ohms lag typ 500 w 4 ohm 1150 w 2 ohm och sen 2500 w 1 ohm?
                    Dessutomm kostar audiopip dubbelt så mycket som 2 x Zachry 3500 som borde ge 1500 watt vid 2 ohm styck.

Så jag tar nog en kik på dessa i stället

http://www.ljudia.se/billjud-s82121/...3500d-p333167/

Comment

Originally posted by Tobbe View Post
                      Får jag fråga om varför man skall ta et kik förutom att du har butikens länk i din signatur

Värför ska man betala 9000 kronor för att få ett steg som på något sätt gör det bättre än ohms lag typ 500 w 4 ohm 1150 w 2 ohm och sen 2500 w 1 ohm?
                      Dessutomm kostar audiopip dubbelt så mycket som 2 x Zachry 3500 som borde ge 1500 watt vid 2 ohm styck.

Så jag tar nog en kik på dessa i stället

http://www.ljudia.se/billjud-s82121/...3500d-p333167/
                      Audiopipe är riktigt grymma steg.. Patrik Tunheden slog världsrekord i superstreet 1-2 med fyra AQX-3500.1 , storebror till AQX-2500.1. Då kör han 0,25 ohm per steg om ja minns rätt. Så vill man lägga de pengarna på ett steg så är det bra grejer
                      BMW E38 740
                      BMW M5 -01
                      bilradiohuset.se
                      SM-guld 2012

Comment

jag respekterar din åsikt, men audiopipe respekterar inte ohms lagar. Att Tunheden har spelat högt med stegen är ju bra, men det säger nog mer om att Tunheden är duktig på vad han gör. Inte att det är värdt att lägga pengarna på dessa steg jämnfört mot Zachry sina spl steg till det som killen ska använda dom till.

Hade varit lite kul att testat 8 Zachry i Tunhedens bil........

Comment

Originally posted by Tobbe View Post
                          jag respekterar din åsikt, men audiopipe respekterar inte ohms lagar. Att Tunheden har spelat högt med stegen är ju bra, men det säger nog mer om att Tunheden är duktig på vad han gör. Inte att det är värdt att lägga pengarna på dessa steg jämnfört mot Zachry sina spl steg till det som killen ska använda dom till.

Hade varit lite kul att testat 8 Zachry i Tunhedens bil........
                          Det handlar om vad man är ute efter och hur mycket pengar man vill lägga.. Jag kör själv Zachry i min bil
                          BMW E38 740
                          BMW M5 -01
                          bilradiohuset.se
                          SM-guld 2012

Comment

Leta reda på ett begagnat Audison LRx 1.2K då de slutstegen är väldigt effektiva då de arbetar med en högre internspänning gentemot "vanliga" slutsteg gör och då drar de lite mindre ström.

Tyvärr så har de slutat att tillverka de finingarna.

MVH//Björn

www.dbakuten.se

Comment

Originally posted by albinkramer View Post
                              Provat det själv?
                              nee men jag vet vissa som använder det =)

Comment

Working...
                              X