Announcement

Collapse
No announcement yet.

fråga om baslåda

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: fråga om baslåda

tack så jätte mycket nu får jag testa lite imorgon så får jag återkomma med resultat spelar i varjefall 145db musik nu med 900watt så jag är rätt nöjd än så länge

Comment

testade med kortare rör, och lådan lät bra, inte alls lika peakat som det lät förut, utan behaglig att lyssna på, men va inte alls lika rolig. så jag satt tillbaka dom gamla rören fast på utsidan av lådan med en 90 böj och sen trattarna mellan nackstöden i baksätet, och nu flyttar det luft. fick rutorna på kompisens butik att fladdra

Comment

Originally posted by dreamcore View Post
        testade med kortare rör, och lådan lät bra, inte alls lika peakat som det lät förut, utan behaglig att lyssna på, men va inte alls lika rolig. så jag satt tillbaka dom gamla rören fast på utsidan av lådan med en 90 böj och sen trattarna mellan nackstöden i baksätet, och nu flyttar det luft. fick rutorna på kompisens butik att fladdra
        Vart bor du?
        Hopp, ska man göra nu då?

Comment

e-tuna dårå?

Comment

Såg att du var från södermanland och jag bor ju själv där, alltid kul att hitta folk i närheten som pysslar med ljud

Comment

jasså? ja där ser man du får titta e-tuna nån dag och ge lite tips och trix

Comment

Originally posted by dreamcore View Post
                jasså? ja där ser man du får titta e-tuna nån dag och ge lite tips och trix
                Kom på tävlingen på Bra ljud i bil i Norrköping 25 sept kl 18 så kan jag titta

Comment

tyvär inte.. bilen är obesiktigad och tokdöda framhjul:P så det lär inte bli med den bilen iaf..

Comment

då väcker jag denna tråd igen så jag har fixat ett litet steg som ger effekt emphaser ea15000spl och det ska driva lådan som tråden handlar om nu är frågan bara. ska jag köra med 15cm rör som optima föreslog eller är det nått annat som gäller?

Comment

får försöka skrämma liv i den här igen... jag har lådan spelandes nu.. och det spelar riktigt högt nu, men jag tror nått är galet med avstämmn ingen för när jag kör bas i love you så bottnar basen ordentligt..

kan inte spela den låten allt för högt för jag lyckades få steget att gå i protekt för att basarna bottnade så pass mycket så dom kortslöt mot magneten..

några förslag på vad jag kan göra? lådan är den som det står om i tråden med dubbla 6" aeroportar på 15cm st.. väldigt tacksam för svar

Comment

Till den låten bottnar alla basar oberoende av avstämningen
                        Tror den lägsta tonen är 18 hz och det är extremt svårt att pressa en bas vid 18 hz så jag tror du får ge upp på just den låten.

Comment

okej:P ja djupt går den iaf men jag tycker att mina låda spelar lite för högt upp just nu. inte alls rolig på yello roxett och madonna som spelar djupt.. men partymusik typ disco och sånt är helt överjävligt just nu.

Comment

Testa tex Ludacris - How low can you go
                            Bottnar den inte vid den lägsta frekvensen eller låter illa så tror jag inte att det är något fel.
                            Men visst kan du förlänga porten lite om du känner för det.

Har du samma låda osv som i början av tråden så testa 10-12cm långa portar
                            Last edited by Softis; April 7, 2011, 15:39.

Comment

ja det är samma låda.. kanske någon liter mindre nu för har stagat en del och sånt men ska prova så får ja se hur det funkar..

Comment

Working...
                              X