Announcement

Collapse
No announcement yet.

vägg bakom baksätet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vägg bakom baksätet?

    går dett att laga vägg bakom baksätet i en opel astra f caravan? eller löns det? isåfall hur stor låda? och var skall poten sitta? hur stor port? basarna är 2x spl dynamics spl-300d2 och slutstäg spl dynamics d4s.

  • #2
    Re: vägg bakom baksätet?

    Lådvolymen ändras inte nämnvärt för att du bygger vägg eller inte.
    Porten kan du antingen ha i mitten, eller vanligasat på förarsidan (då hamnar trycket på mätplatsen vid passagerarsidan).
    Jag är för väggbyggen alla dagar i veckan, men till 2st 12" är det en god smula overkill.

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #3
      Re: vägg bakom baksätet?

      Lådvolymen ändras inte nämnvärt för att du bygger vägg eller inte.
      Porten kan du antingen ha i mitten, eller vanligasat på förarsidan (då hamnar trycket på mätplatsen vid passagerarsidan).
      Jag är för väggbyggen alla dagar i veckan, men till 2st 12" är det en god smula overkill.

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #4
        Re: vägg bakom baksätet?

        Ja enda gången jag sett nån göra vägg med 2 12" var med likadana basar du har fast D1 varianten och två ice-3500, i en Smart
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

        www.garaget.org/Frippe_L

        Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

        Comment


        • #5
          Re: vägg bakom baksätet?

          Spelade med vägg och två tolvor ett tag med bra resultat tyvär anser jag att det inte har att räkna så varken lådans volym eller portens det får man labba fram rätt mycket jobb men lätt vårt det ökade en db på att korta porten tre cm så noga är det

          Comment


          • #6
            Re: vägg bakom baksätet?

            Okej. Så ca hur stor låda skulle ni börja med? Och hur stor port? Och vilka hz skall man avstämma porten?

            Comment

            Working...
            X