Announcement

Collapse
No announcement yet.

tips om db mätare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: tips om db mätare

    Originally posted by AndrAAx View Post
    EMMA Ukraina och EMMA Italien har utsett SPL-Labs till det officiella mätinstumentet för ljudmätning 2013! Kul att höra att EMMA använder en "Hobby/garagemätare" mätare och att EMMA är en "oseriös" organisation enligt både Jalle och JonasH! Känns lite som man kastar sten i sitt egna glashus!
    Ibland är det bättre att vara tyst och låta folk tro man är en nöt, än att öppna munnen och bevisa det!!!

    Hade du haft det minsta lilla insyn i hur Bilstereotävlingarna fungerar ute i Europas så hade du inte varit förvånad...

    EMMA Europa har ett stort problem med att vissa länder väljer att köra sitt eget race istället för att följa regelboken.
    Det finns flera länder som till och med använder en egen logga istället för den officiella standarden...

    Hela ESPL cirkusen försvann från de flesta länders kalendrar när Grekland och Italien bestämde sig att göra om hela regelboken till ett riktigt skämt.
    Varför EMMA lät det göras är enkelt, för de skiter fullständigt i SPL och dessa deltagare och vill helst bara slippa det.
    När jag ville öka statusen för ESPL krävde det betydligt mer arbete från EMMA EU samtidigt som att de skulle vara tvungna att ge det mer plats på EM än vad de gör i dagsläget, och det kostar pengar.

    Enligt regelboken skall man, trots det urusla regelverket, använda ett licensierat mätinstrument för att utföra mätningarna på tävlingarna. dessa instrument är i dagsläget AudioControll 190, Ground Zero GZMS & Term-Lab.

    AC och GZ har betalat EMMA europa för att få vara med på den listan, TermLab finns med för att 80% av länderna använder absolut inget annat...

    Mätningarna på EM har strulat varje år sedan 2006 när jag var med och arrangerade mitt första EM, och sedan dessa har TermLab används på 2 eller 3 finaler för att GZ instrumentet strulat...
    Jimmy Öström räddade bl.a 2009 års upplaga med sin dator och TL.

    Och ingen bryr sig tyvärr...

    Så det troliga scenariot ät att EMMA Ukraina och Italien får en slant i sponsorpengar, alternativt fria instrument, för att lägga till detta som officiellt instrument, och de resonerar säkert att:

    "Finns det redan två leksaksinstrument på listan så vad gör det med ett tredje"

    Vill du kan jag ringa ner till Italien och fråga hur upplägget ser ut...Inga problem

    PS... läs gärna igenom EMMA Italiens regelbok för ESPL 2013... 4.2 är den bästa punkten i mitt tycke...

    ESPL v4 2013
    Last edited by JALLE; May 18, 2013, 07:49.
    Roger Edvinsson
    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
    helst på saker av kolfiber :-)

    Comment


    • #17
      Re: tips om db mätare

      bra med lite konkurrens i db mätar världen.......

      Comment


      • #18
        Re: tips om db mätare

        Ser ut att peka på 2012 år regelbok

        Det var era ord, inte mina!

        Men hur du än vänder på det så är det SPL Labs dom kör med, orsaken spelar faktiskt ingen roll! Sedan kan du tycka att det är fel, men att skylla på mätinstrumentet är inte rätt då är det organisationen som är fel, som du själv har skrivit.

        Slutresultatet är fortfarande det samma
        2st av Emma länderna har övergett Termlab och gått äver till SPL Labs.

        Kan ju tillägga att det redan har körts flera tävlingar med SPL Labs i Sverige! Fler instrument är på väg hem, redan sålda och ska ut till kunder. Sedan så kommer SPL Labs mjukvaran att finnas på Svenska innom kort!
        Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

        Comment


        • #19
          Re: tips om db mätare

          Kommer at kjøpa spl labs i år termalb suger skiit å mye for dyrt
          2x phoenix gold roadster 66
          4x digital designs 2512
          DD 4life

          Comment

          Working...
          X