Announcement

Collapse
No announcement yet.

ang billiga små agm batterier

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: ang billiga små agm batterier

du ska fan alltid ha rätt jävla tokken jävel

hmm.. det betyder ännu tunnare plånka än planerat :/ får nog sopa rent beg marknaden tror jag

Mvh

Comment

http://www.fildirekt.se/1337140862.pdf

va tror ni om de här? bra - anus?

EDIT: lyckats googla fram 283 cca. det är ju iaf typ 10 gånger bättre än de där första jag hittade... hehe 5st blir totalt 1400cca lite drygt. det är väl inte kattskit, för 2800kr totalt.
      Last edited by Vw_performance; May 15, 2012, 16:12.

Comment

kolla även här:
        http://www.autohifi.se/?category_id=269

Comment

jävligt billigt faktiskt. fast frågan är, vilket ger bäst bääng for the buck så att säga

Comment

Du har inte funderat på att stoppa fler batterier under huven?

Comment

jovisst. kanske senare men sålänge de finns plats anser jag att kortaste möjliga kabel är bra pga resistans, samt priiiis koppar e fan inte gratis tyvärr :S ganska långt ifrån :/

sen finns det inte överdrivet me plats i fram heller, men med såhär små agm batterier kan man ju montera lite som man vill så får väl ta en titt helt enkelt

Comment

Originally posted by Vw_performance View Post
                http://www.odysseybatteries.com/battery/pc680series.htm

är detta bra skit eller??

funderar på att klippa 2 såna, kommer isf kosta mig 3100kr ink frakt. dom är små och verkar nåt sjukt starka för sin storlek, och jag behöver inte så jävla mkt kapacitet då jag inte poppar utan motorn igång nån längre stund, eller över huvudtaget nästan.

va tros? kan de räcka med 2 såna där bak, plus det som sitter där fram, för ca 3000wrms bassteg + ett 4ch steg JBL där 2 kanaler belastas i 2ohm och 2 st i 4ohm. (ingen aning om hur mkt ett sånt steg kan suga i sig men det är rätt starkt, över 100wrms per kanal @ 2ohm vill jag minnas.)

om detta räcker eller blir skapligt i vart fall (kan ju köpa fler senare) så kommer jag nog överväga att fylla varenda millimeter utrymme med låda, som då kommer husera 2st XTR 15" och 2st ICE 1500 steg. (om ja inte ändrar mig igen, vilket är ganska vanligt när det gäller mig )

Peace!
                Funkar suveränt som ersättare för ett gäng kondensatorer.

Är det nu man skall säga som Skogis? "Köp ett..jag har ett själv" ?
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

jag är inte riktigt säker på hur jag ska tolka det där, men de blir nog inge odyssey utan budgeten får styra lite.

kommer nog köpa mig ett gäng DJW12-17VDS om inte batterirecond i gbg har något lämpligt hemma som jag kan slå till på

ska i alla fall köpa mig ett steg och en bas till helt bestämt. hehe..

Comment

såna små gulliga blev det.

och döm av min förvåning att dom tamigfan fick plats alla 4 i baljan :S ja ja.. mer plats eller rättare sagt, nu finns det ju plats för stegen ^^

Comment

Var fickdu tag på dessa gulingar?
                      pris`?

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

oj oj... guldbanken .com--

nee men batterirecond i gbg, dom hade högre modeller @ 62AH oockså tror 5st.

mätte dom alla och dom lämnar sinnes med pulver för pengen. 10kr AH... gav 1200 totalt!!! aldrig, NEVER under 13 V full mutter me motorn igång. innan hade jag fan svårt att ens få det i vilospänning :S

lådan min är nu ca 5L större, och har en skiva till för ev mer volym samt dubbelbaffel, sen blir porten lite längre på samma gång, och basarna kan sitta ca 5 mm längre från varandra vilken ger en schysstare rundning

den åker på om de inte blir bra nu, med ca 3-4l extra per bas, och en area från 340cm2 till 362cm2. samma längd.

då blir det ytterligare några literns, runt 7-8L.

va tror ni gubbs?

Ang batterierna - Dom är helt störda......

jag kan burpa på maxvolym, ovh har mer på plinten än innan @ vilospänning :S 300kr st.. som hittat!!!

jag e full också.. så gu te nacht!!

Comment

fanns NSB 40 -60AH nånting också.. dom lämnade ruskigt, men dessa va STÖRT bra för sin storlek!!

30 och 38AH är dom på. och en av 30Ah batterierna - s'kert inte ens laddade enligt personalen, men 700ccA på ett av dom små mättes. ingen a dom mindre än 500, och det stora ca 900ccA!!

ska va de, förevift trogen när e d'ller batteroer!!!

go0jnatt

Comment

Låter ju helt otroligt!

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Helvetteee. Va full jag måste varit? Minns inte ens jag skrivit det där!! Haha!

Comment

Batterirecond i gbg är billiga! Och när vi var nere (jag och hia) fick vi sjukt bra priser.

Jag fick 7st starka 100ah UPS för 5000:- samt hia fick 4st sånna som Vw_performance fast 62ah för 1500:-

Höhö

Båda våra bilar har ström i överflöd.
                                SM 2a, Street 2K 2015.
                                SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
                                SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
                                SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

Comment

Working...
                                X