Tjenare, lite nya planer här då till a traktor, ska ha in en SPL Dynamics XTR 380 d2 bas, fast har lite funderingar om steget, vilket är mest prisvärt och levererar bäst ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
SPL dynamics ice 1500.1 vs Zachry r3500d
Collapse
X
-
Re: SPL dynamics ice 1500.1 vs Zachry r3500d
Jag har inte lyssnat på något av dessa steg, men oavsett vilket du väljer så är det viktigt med tillräcklig strömförsörjning. Även ett "proffssteg" kan gå sönder ifall strömmen sviktar märkbart.
När jag tänker på "A-traktor" så får jag lätt en bild framför mig av allmänt klen generator/batteri och strömkablar i risigt skick, av den anledningen vill jag påminna om en översyn och uppfräschning av dessa saker innan du börjar lasta in strömkrävande stereoutrustning.
-
Originally posted by Optima View PostJag har inte lyssnat på något av dessa steg, men oavsett vilket du väljer så är det viktigt med tillräcklig strömförsörjning. Även ett "proffssteg" kan gå sönder ifall strömmen sviktar märkbart.
När jag tänker på "A-traktor" så får jag lätt en bild framför mig av allmänt klen generator/batteri och strömkablar i risigt skick, av den anledningen vill jag påminna om en översyn och uppfräschning av dessa saker innan du börjar lasta in strömkrävande stereoutrustning.
Comment
-
Originally posted by Duff View Postfunkar de att dra plus från 95 amp batteri till typ ett banner 65 amp start batteri ?
Om det främre batteriet är ett vanligt startbatteri så ska man undvika djupurladdning, därför kan det vara bra att sätta någon form av skiljerelä ifall stereoanläggningen kommer att utnyttjas mycket med motorn avslagen. Ser man till att inte spela länge med motorn avslagen och dessutom håller koll på spänningen (eventuellt underhållsladdning emellanåt), då är inte skiljerelä nödvändigt.
Comment
-
Originally posted by Extra Kim View PostOm jag inte minns fel så har en hel del Zachry steg brunnit när de har körts i 0.5ohm.
Om du ändå är intresserad av beg så kan kanske ett SPL Dyn 3500D vara aktuellt., vad ska du ha för de ?:P
Comment
-
Jo, det har varit en hel del handhavandefel med zachrystegen, folk som inte förstår att för att få ut ren effekt, och ännu viktigare om man skall köra 0,5 ohm, så behövs batterier!
Enda problemet jag haft med de stegen är att mina blev stulna... :-)Svensk Mästare 5 gånger...
Comment
Comment