Announcement

Collapse
No announcement yet.

Baslåda till SPL-460D2 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Baslåda till SPL-460D2 ?

    Har köpt en SPL-460D2 18" som jag vill sätta in i min s60 T5 2003 har två steg magnat black core one 3000 som går att brygga! Tips på vad för låda och evt vart jag fixar ritningar mm
    Mvh Markus "Gotland" Olsson

  • #2
    Re: Baslåda till SPL-460D2 ?

    120 liter netto med 2 st 6" portar, rören görs 37 cm långa och sedan sätts trattar i båda ändar. Förslaget är teoretiskt, jag har inte provat den basen.

    Comment


    • #3
      Re: Baslåda till SPL-460D2 ?

      En 18" går tyvärr inte i helt utan vidare, höjden räcker inte till för ha basen "ståendes" Och jag kan säga att det är väldigt svårt att få i en stor låda, genom skuffluckan. Lådan måste byggas på plats i bilen, om du vill ha ut volym nog till en sån bas.

      Du kan ju kika lite i min tråd för insparation, byggde först till 3st 12" och byggde sedan om till 2st 15" lådvolym 200L brutto
      http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=6499

      Mvh Micke, gotlänning i grunden jag med
      TEAM STALLBASVERKSTAN
      Tack till min sponsor:
      AI-GROUP.se
      Samt stort tack till:
      Elektronikservice i hemse
      Seastreamsgarage.se

      Comment


      • #4
        Re: Baslåda till SPL-460D2 ?

        Hej!
        Har byggt in en låda som är 120 L och en 8" Port känns som den spelar gött
        Tack för dom tips som kommit!
        Spl tyckte den borde vara 160L men jag fyllde den med dämpull så det funkar nog!
        Mvh Gotland

        Comment


        • #5
          Re: Baslåda till SPL-460D2 ?

          Originally posted by Gotland View Post
          Hej!
          Har byggt in en låda som är 120 L och en 8" Port känns som den spelar gött
          Tack för dom tips som kommit!
          Spl tyckte den borde vara 160L men jag fyllde den med dämpull så det funkar nog!
          Mvh Gotland
          Kul att det låter bra men du kommer inte utnyttja basens fulla kapacitet..
          För en 18" bas är 120 liter galet lite.. jag skulle på sikt går ner i basstorlek
          och upptäcka att det spelar sjukt mycket och framför allt bättre.
          Builder of the Metallica Tribute Car

          Comment


          • #6
            Re: Baslåda till SPL-460D2 ?

            Originally posted by Tokken View Post
            Kul att det låter bra men du kommer inte utnyttja basens fulla kapacitet..
            För en 18" bas är 120 liter galet lite.. jag skulle på sikt går ner i basstorlek
            och upptäcka att det spelar sjukt mycket och framför allt bättre.
            Najnajj
            Det är bara att fylla resten av skuffen med låda

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment

            Working...
            X