är det nån som har erfarenheter om det
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kenwood 8044 dela aktivt
Collapse
X
-
Re: kenwood 8044 dela aktivt
Den maskinen har bara lågpass / högpass filter så ett aktivt system är uteslutet!Originally posted by borrhans View Postär det nån som har erfarenheter om detsigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
-
Det går ju att dela någorlunda aktivt om man antingen låter mellanregistret använda sin naturliga avrullning uppåt eller om man har högt ställbara filter på steget. Fast om jag nu inte mins fel så går spelarens högpassfilter inte alltför högt så det blir svårt att dela till en diskant. Jag har dock använt en 7644 för att dela aktivt mellan sub/midbas/koaxial med viss hjälp av slutstegets filter.
Comment
-
Mycket går att lösa med rätt kringutrustning, men nu var frågan om 8044 klarar biffen och då e svaret NIX!!Originally posted by ChriZtoffer View PostDet går ju att dela någorlunda aktivt om man antingen låter mellanregistret använda sin naturliga avrullning uppåt eller om man har högt ställbara filter på steget. Fast om jag nu inte mins fel så går spelarens högpassfilter inte alltför högt så det blir svårt att dela till en diskant. Jag har dock använt en 7644 för att dela aktivt mellan sub/midbas/koaxial med viss hjälp av slutstegets filter.sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Dela diskanter vid 200Hz?! Vad har du för diskanter?Originally posted by borrhans View Postokej nån annan bra lösnig ska dela diskanterna på 200 hz och midarna 70 80 hz med tids komp
Menar du inte 2000Hz? Det bör iaf gå, kommer dock inte ihåg hur högt filtren går i spelaren.
Last edited by ChriZtoffer; June 27, 2011, 19:01.
Comment
-
Säker på att det är diskanter du har? För isåfall kan du glöma 200Hz, dom kommer låta skit. Om det däremot är bredbandare så kan det fungera bra. Sen ett så stort glapp ner till midbasen tror inte jag blir bra, men det är bara att testa, kan fungera. Jag skulle dock ha dragit upp midbasarna till 150Hz ungefär.
Comment
-
Alpine's lite äldre maskiner (9853 t ex) fixar upp till 200Hz om man körde front/rear ist för mid/high.
Inte helt omöjligt att de nyare Alpine oxå har så, kan ju vara värt o kolla med nån kunnig butik.
Mvh
RutgerDu lär så länge du lever, heter det.
Jag tror att motsatsen är lika sann.
Bengt Feldreich
Stämmer! Är likadant på 8044 som 7644 an.Originally posted by ChriZtoffer View PostOkej då är jag med. Ja det fungerar om du har ett steg som kan dela lågpass vid 200Hz, för 8044an gör det inte. I den finns bara högpassfilter för fron och rear, tror dock att dom går upp till ca 250Hz i rätt så täta steg.
Men ska man ha en diskant som "front" i stereon får man väl ha ett hp filter mellan steget och diskanten.
Finns det separata sådana behöver kanske inte ts köpa en 9887 eller p88 bara för att kunna dela hp 3000 hz
Comment

Comment