Announcement

Collapse
No announcement yet.

reflexer i rutan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: reflexer i rutan

Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Nackdel som jag ser det med kickpanelsmontage (har dock aldrig lyssnat på någon riktigt bra sådan) är väl att ljudbilden blir låg. Avståndet löser man med tidskomp.
    "rätt" byggda kickar har verkligen inte låg ljudbild, går man sedan på med ett välfungerande rearfill kan man få riktigt trevlig ljudbild i mussen sitter ljudbilden en bra bit över brädan och sångaren står på bakkant av huven, och det är med ett definition5 kitt rakt på en pioneer p77, utan vare sig steg, tidskomp eller eq

sorry för ot

mvh
    Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

Comment

Där ser man! Har som sagt aldrig lyssnat på ett sånt bygge, bara i bilar med mellanregister monterade nere i dörrarna och det har aldrig låtit bra. Antog därför att det var ungefär lika med kickpanelsmontage.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Aldrig haft nöjet o få lyssna i en bil med kickpaneler som fått till ljudbild osv..
        Törs man hoppas på att man får chansen på någon tävling Sidny?

Mvh
        Rutger
        Du lär så länge du lever, heter det.
        Jag tror att motsatsen är lika sann.
        Bengt Feldreich

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
          Där ser man! Har som sagt aldrig lyssnat på ett sånt bygge, bara i bilar med mellanregister monterade nere i dörrarna och det har aldrig låtit bra. Antog därför att det var ungefär lika med kickpanelsmontage.
          är de med tidskomp?tänkte om man kunde bygga midd och mellan i dörren sen diskant på brädan i min
          saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Har lyssnat i bilar med 2-vägssystem både med och utan tidskomp. Har aldrig riktigt gillat det, ljudbilden har alltid blivit något låg och för det mesta så har diskanten varit vass. Enda kittet som låtit någorlunda bra med sådan montering är RE XXX6,5.
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

okej är 3vägsystem jag kör,och vore smidigt ur den synpunkten att reflexerna i rutan om jag sätter dom där
              saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Originally posted by micke999 View Post
                okej är 3vägsystem jag kör,och vore smidigt ur den synpunkten att reflexerna i rutan om jag sätter dom där
                En regäl DSP fixar en hel del av ditt problem, mina 4" jag hade på brädan funkade helt okej utan allt för mycket horneffekt!

Även ett par Sinfoni steg med lite värme hade hjälpt dig en del
                sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Om du nu tycker dina mellanregister låter behagligare rätt riktade så är det ju bäst att sätta igång och bygga in dem så....
                  /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                    En regäl DSP fixar en hel del av ditt problem, mina 4" jag hade på brädan funkade helt okej utan allt för mycket horneffekt!

Även ett par Sinfoni steg med lite värme hade hjälpt dig en del
                    okej ja dsp verkar vara omöjlig att komma undan för mig hehe alltid där de slutar hehe

ja de skulloe inte sitta helt fel,gillar sinfoni grejer,
                    saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

finns det nån möjlighet att tilta dem lite i sina baljor? så att de får en annan vinkel mot rutan?

Comment

Originally posted by lasse69 View Post
                        finns det nån möjlighet att tilta dem lite i sina baljor? så att de får en annan vinkel mot rutan?
                        nej riktigt tajt nu tyvärr,ska försöka få tag i en annan panel som man kan bygga på sidan om så man kan få mer vinkel och bättre montering
                        saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Working...
                        X