Re: ny setup till nästa säsong
givetvis! när man snackar element i klass med dessa kan man väl inte direkt säga vilket som är bättre eller sämre, hänger väl mest på installationen hur dom låter sen.. men väga för/nackdelar går ju alltid...
jag kan ju säga att både mid och diskant blir monterad on-axis, och min (ringa) erfarenhet säger att med mid och diskant on-axis så blir ljudet mera detaljerat och upplöst
min uppfattning om seas är att dom verkar väldigt "på" på högre frekvenser, och jag är rädd att det blir för mycket "på" med seas, även om jag vill ha så naturtroget ljud som möjligt så vill ja ha bra drag i botten, och med sub som spelar mot 60-70hz är inte direkt vad jag vill, en sub skall enligt mig enbart fylla på i den absoluta botten för att det skall låta neutralt, men det är igen bara en personlig åsikt
Originally posted by rutger j
View Post
Originally posted by rutger j
View Post
min uppfattning om seas är att dom verkar väldigt "på" på högre frekvenser, och jag är rädd att det blir för mycket "på" med seas, även om jag vill ha så naturtroget ljud som möjligt så vill ja ha bra drag i botten, och med sub som spelar mot 60-70hz är inte direkt vad jag vill, en sub skall enligt mig enbart fylla på i den absoluta botten för att det skall låta neutralt, men det är igen bara en personlig åsikt

Comment