Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLS Ultimate bygge i Golf 4 TDI-01

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: DLS Ultimate bygge i Golf 4 TDI-01

Provspelade lådan igår och det lät riktigt bra! sjukt tajt och go bas och dom spelar med grymt bra tyngd!. Men får se dom kommer säkert låta ännu bättre när dom e inspelade med =) Har inte krämat på så mkt än under inspelningen.

Comment

Har en lite fråga är klar med det mesta nu, men funderar på vad jag ska driva mitt framsystem med?

Ska driva ett kit med DLS Nobelium 5,2 i brädan, det jag funderar på är antingen DLS A4 eller DLS RA40?

Kommer man märka någon skillnad mellan dessa steg ljudmässigt?

Gör dom 10 watten per kanal som det skilljer någon större skillnad?

Är prisskillnaden verkligen värd de?

Tack på förhand!

Comment

Originally posted by Nofear87 View Post
        Har en lite fråga är klar med det mesta nu, men funderar på vad jag ska driva mitt framsystem med?

Ska driva ett kit med DLS Nobelium 5,2 i brädan, det jag funderar på är antingen DLS A4 eller DLS RA40?

Kommer man märka någon skillnad mellan dessa steg ljudmässigt?

Gör dom 10 watten per kanal som det skilljer någon större skillnad?

Är prisskillnaden verkligen värd de?

Tack på förhand!
        Det är inte skillnaden i effekt du kommer att höra så mkt utan skillnaden i stegens olika karaktär , vilket som passar ditt kitt och öra kan jag dock inte svara på då jag inte har ngn erfarenhet av RA stegen tyvärr.
        "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

bilder is the shit
          saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Tja, tänkte bara meddela att jag säljer alla mina grejer nu, så om ngn är instresserad så är de bara att höra av sig

Det jag säljer finns nedan:

1 Kit DLS Nobelium 5,2

1 st Audioson lrx 4.1 steg till brädan säljer även custom byggd bräda till golf 4.

1 st audioson srx2 steg till dörrana säljer även custom byggda dörrsidor golf 4 med 3x6,5" i varje dörr av märket Rockford.

HU: Pioneer DEX-P99RS

DLS Nobelium 4x10" med custom byggd låda

1 st DLS A6 till basarna

Comment

Pris på A6:an? Baslådan kanske är intressant med, åtminstone vad du vill ta för den.
              Vad tyckte du om ljudet annars?

Comment

Vill ha 11 för både steget å lådan, tyckte om grejerna som fan, spela riktigt gött å snyggt. Men anledningen till att jag gör mig av med det är att jag byte bil å vill inte hålla på att dra massa kablar å så i den nya. Mvh Mattias

Comment

Originally posted by Hewi View Post
                  Jag har inte gjort ngn direkt jämförelse och har faktiskt bara hört på RW basar monterade i handsfackslådor , hur de lirar jämfört med nobelium när man har "fri" tillgång till lådvolym låter jag vara osagt. Ring/maila dls och fråga vad dem tror med tanke på bil och dina preferenser.
                  Tänker bygga bas i handsfacket i en Audi A4 1.8T Quattro från 2000 och driva med ett dls A6. Går det att stoppa in en dls RW 10? Någon annan bas som kan rekomenderas? Kommer nog att ha ett 5,25 kit i dörrarna som drivs av ett dls A4.
                  Audi A6 2,4 Quattro
                  HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
                  Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

Comment

Originally posted by t0mas View Post
                    Tänker bygga bas i handsfacket i en Audi A4 1.8T Quattro från 2000 och driva med ett dls A6. Går det att stoppa in en dls RW 10? Någon annan bas som kan rekomenderas? Kommer nog att ha ett 5,25 kit i dörrarna som drivs av ett dls A4.
                    Tag kontakt med PM shopen.De har byggt flera bilar med den basen.

Comment

Working...
                    X