Announcement

Collapse
No announcement yet.

SCC-eventet i Borlänge

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: SCC eventet i Borlänge!

Inställningsmöjligheterna i Kenwoodens EQ är väldigt begränsade, är en 5-bands grafisk EQ, så det är ju mest grovjusteringar man kan göra med den. Men nånting ska man väl kunna få till ändå, annars får det väl bli ny spelare. Synd bara att dom som klarar alla mina önskemål ska ligga i prisklassen 15-20k...
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
      Inställningsmöjligheterna i Kenwoodens EQ är väldigt begränsade, är en 5-bands grafisk EQ, så det är ju mest grovjusteringar man kan göra med den. Men nånting ska man väl kunna få till ändå, annars får det väl bli ny spelare. Synd bara att dom som klarar alla mina önskemål ska ligga i prisklassen 15-20k...
      Ja, 5bands grafiskt är tyvärr ganska begränsat. Ligger nåt utav dem vid 1,2 eller 4kHz? (eller däromkring)

10 band parametriskt klarar man sig dock väldigt bra med. I princip lika väl som en 31bands grafisk skulle jag säga.

/Jonas
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
        Ja, 5bands grafiskt är tyvärr ganska begränsat. Ligger nåt utav dem vid 1,2 eller 4kHz? (eller däromkring)

10 band parametriskt klarar man sig dock väldigt bra med. I princip lika väl som en 31bands grafisk skulle jag säga.

/Jonas
        Jag skulle vilja säga 7 band prametrisk är bra, behöver man fler band bör man nog se över sina produkter samt installation!
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Banden i EQn överlappar varandra litegrann så tja, nåt lär ju ligga kring 1,2-4Khz, frågan är bara vilket då det inte är numrerat utan bara streck. Men jag tror mig veta vilka jag ska pilla på, får väl göra som hittills och använda öronen så blir det nog bra.

Men en liten fråga! Har setat och kollat EMMAs regler nu men är lite osäker där på en punkt, i Experienced Unlimited, måste man ha fotodokumentation med där? Eller vågar man kanske ta nästa steg och ställa upp i Advanced 40? Funderar nämligen på att anmäla mig till Göteborgstävlingen.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by Nonne View Post
            Jag skulle vilja säga 7 band prametrisk är bra, behöver man fler band bör man nog se över sina produkter samt installation!
            Ja okej, fler än fem behövs iallafal, och ofta räcker det nog med 7.

Sen beror det lite på vem som vi pratar om också, jag vet rätt många bilar som ansetts som Sveriges bästa genom åren som haft 31bandare där vartenda band varit justerat på...även åt andra hålet, där man rört kanske 5-7 band, och då räcker det ju i det läget med en riktigt flexibel 7 bands parametrisk.
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Re: SCC-eventet i Borlänge

synd att man missade de där då

Comment

Working...
              X