Announcement

Collapse
No announcement yet.

ljud .synvikel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ljud .synvikel

    hej jag har fått mitt ljud i bilen twekad av en fd dommare jag undrar om alla har samma ljud syn vinkel . när jag sitter i förar sätet så kan jag höra vad personerna sitter på sen trubaduren sitter till höger och sångaren är i centrum ( mitten ca 10cm över instrument panelen) trummisen bakom men förvirringen är att när man spelar typ synth ,techno, pop ex så är alltid sångaren i centrum av instumentpanelen inte vid ratten = rakt fram är det ok jag har varit hos en stereo butik som bara säljer hifi i hög klass och när man lyssnar så hör man basisten till höger el gitarristen till vänster sångaren i mitten trubaduren kanske vid sidan om sångaren men det konfusa är att när man sitter i förasätet så är sångaren i mitten=när du sitter i publiken så sitter du till höger från sångaren sett är det ok

  • #2
    Re: ljud .synvikel

    Jag tycker det är ok. Skulle du ha centrum framför dig (ratten) så skulle du få väldigt smal vänster, då det är svårt att få ljudet så det låter utanför bilen.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Re: ljud .synvikel

      Precis som Octan säger så sitter du inte mitt i ljudbilden som du gör i framför en hifianläggning. Det optimala vore naturligtvis om ljudet lät några meter utanför bilen till vänster, men det är ju rätt ovanligt. Så man brukar balansera upp så att sångaren står i mitten av ljudbilden och inte rakt framför en.
      /tycker Erik.

      Comment


      • #4
        Re: ljud .synvikel

        Din instrumentbräda ska föreställa en scen helt enkelt!
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #5
          Re: ljud .synvikel

          tackar, det är lite ovant i början pga att man har haft fel ljud bild hela tiden

          Comment


          • #6
            Re: ljud .synvikel

            Originally posted by fcmg View Post
            tackar, det är lite ovant i början pga att man har haft fel ljud bild hela tiden
            När du hört denna inställning ett tag kommer du att gråta av lycka när du sätter dig i en "vanlig" bil igen.

            Inte för att den är bättre utan du lärt dig uppskatta att du är i fas!

            För så är det även i verkliga livet, är man inte riktigt i fas mår man bläää!
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: ljud .synvikel

              jo det är sant ljudet har lyft i bilen och det är kanon men man sitter alltid till höger från sångaren sett i publiken. man sitter aldrig mitt framför sångaren som man gör vid en hemma hifi i hög kvalitet det är en vane sak försår jag och samtidigt är det häftigt att man kan få det så i bilen en annan fråga eller en undran om sångaren går från höger till vänster som en del gör på konserter kommer det att upp levas i bilen

              Comment


              • #8
                Re: ljud .synvikel

                Originally posted by fcmg View Post
                jo det är sant ljudet har lyft i bilen och det är kanon men man sitter alltid till höger från sångaren sett i publiken. man sitter aldrig mitt framför sångaren som man gör vid en hemma hifi i hög kvalitet det är en vane sak försår jag och samtidigt är det häftigt att man kan få det så i bilen en annan fråga eller en undran om sångaren går från höger till vänster som en del gör på konserter kommer det att upp levas i bilen
                Om det är korrekt inställt så kommer du uppleva det som att sångaren "går" på instrumentbrädan ja.....
                Beror även på inspelningen och mastringen.
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment

                Working...
                X