Announcement

Collapse
No announcement yet.

Justera bias

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Justera bias

Någon som vet om man kan justera bias på Genesis dmx steg själv?

Mina blir aldrig varma,inte ens om dom ligger under en tjock filt i flera timmar.

Re: Justera bias

Maila Gordon på Ampdoctor och fråga, han bryr sig ju inte om att eventuell garanti ryker längre, då det nu är Hi-Spec och inte han som driver Genesis

Plus att han får chansen att laga det om du bränner upp det, hehe

Allvarligt talat, skulle maila Gordon och fråga, han brukar vara hjälpsam med tips och trix.

God Jul,

Fluff
    sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
    Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

God bless the Amp Doctor !

Comment

Feljusterad bias kan innebära riktigt dåligt ljud, det kan jämställas med feltweakad EQ om man inte har erfarenhet!
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Frågade om detta när jag pratade med ampdoctorn idag, han avrådde starkt ifrån att testa själv, man skall mäta vågformer och tima det mycket väl. Tydligen väldigt meckigt.

Fluff

Comment

Originally posted by Fluff View Post
          Frågade om detta när jag pratade med ampdoctorn idag, han avrådde starkt ifrån att testa själv, man skall mäta vågformer och tima det mycket väl. Tydligen väldigt meckigt.

Fluff
          Ok!

Läste lite på nätet,och såg att det var en del mätning i samband med ändring av bias.Och att man vet exakt vad man gör.

Skulle vara kul att kunna.

Comment

Jepp, hur går det med provlyssning för dig i julhelgen, tror du att du skulle vilja testa och lyssna på mitt Genesis DA110 i din testrigg? Jag skulle vilja ha ett par andra öron på det, för jag tror snart att jag har hjärnspöken, när inget annat steg i min hyggligt stora samling låter så sjukt bra. Som sagt, börjar snart tro att jag inbillar mig eller att det är mina högtalare som passar just det steget.

Fluff

Comment

Working...
            X