Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test:Dls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Testls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

    När är Miniblocket daterat?

    Pierre
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #47
      Re: Testls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

      Originally posted by Horsyhorse View Post
      När är Miniblocket daterat?

      Pierre
      Hahahaha, det ena var ett av dina gamla steg som var tillverkat 2001 och mitt som legat på vinden och endast var 2 löpnummer på serie nummer ifrån ditt gamla.

      Mvh

      Fluff
      sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
      Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

      God bless the Amp Doctor !

      Comment


      • #48
        Re: Testls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

        Originally posted by Välljudsfantast View Post
        Har beställt ett Dls reference cc-2 steg,bara för att se hur långt dom kommer mot dom andra stegen i testet.
        Ska bli intressant. Tror säkert dom låter bra för 3000kr men i mitt fall så är ja inte så intresserad av om dom låter bra för 3000kr

        Ja tror i dom flesta fall att man får vad man betalar för.
        SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

        Comment


        • #49
          Re: Testls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

          Originally posted by Fluff View Post
          endast var 2 löpnummer på serie nummer ifrån ditt gamla.

          Mvh

          Fluff
          1. Rätt otroligt
          2. Att ens kolla nr.......
          3. Tror ni är rätt petiga och lyssnar på för mesig volym.

          Pierre
          SEASTREAMS GARAGE


          ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

          Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

          Comment


          • #50
            Re: Testls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

            Originally posted by Horsyhorse View Post
            1. Rätt otroligt
            2. Att ens kolla nr.......
            3. Tror ni är rätt petiga och lyssnar på för mesig volym.

            Pierre
            Enkla svar på det =
            1. Great minds think alike
            2. Bästa sättet att kolla ålder på genesis steg vid köp, och att hålla koll på samlingen är att ha koll på serie nr
            3. Du är bara avundsjuk för att vi har hörseln kvar

            Fluff
            Last edited by Fluff; January 26, 2015, 12:38.
            sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
            Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

            God bless the Amp Doctor !

            Comment


            • #51
              Re: Testls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

              Originally posted by T-röd View Post
              Ska bli intressant. Tror säkert dom låter bra för 3000kr men i mitt fall så är ja inte så intresserad av om dom låter bra för 3000kr

              Ja tror i dom flesta fall att man får vad man betalar för.
              ---------------------------------------------------------------------------

              Jag tror inte heller dom har en chans mot dom bästa.

              Men för dom som inte vill lägga dom pengarna på dyra steg.Så kan det vara intressant att se hur mycket välljud man kan få för c:a 2000:-.

              Comment


              • #52
                Re: Testls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

                Originally posted by Välljudsfantast View Post
                ---------------------------------------------------------------------------

                Jag tror inte heller dom har en chans mot dom bästa.

                Men för dom som inte vill lägga dom pengarna på dyra steg.Så kan det vara intressant att se hur mycket välljud man kan få för c:a 2000:-.
                Det håller ja helt med dig om. Men hört en del säga att dessa cc stegen för 3000kr skulle piska ett steg i prisklassen 20-30000kr inte en chans säger ja. Det säger ju sig självt att det inte gör.

                Men intressant o veta hur bra dom låter. Kan mycket väll låta otroligt bra för 3000kr för många har varken lust eller råd o betala mer än 3000kr.
                SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                Comment


                • #53
                  Re: Testls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

                  Originally posted by BI(L)LJUD View Post
                  Hej på er.

                  Trevlig läsning det här :-))

                  Är det någon som har provat med att använda ett vanligt "skitbatteri" och ett Kinetik ?

                  Skitbatteriet är verkligen kasst, ett nytt nordström 55A o Kinetik är ett HC1800, ja det är skillnad i A men ljudmässigt så...jämför inte ens, är mitt råd.

                  Jag har gjort det o kan säga att använd inte vanliga batterier!!

                  ENORM skillnad!!!!!!

                  Trodde inte det var möjligt att ett batteri påverkar så!!

                  Hoppas fler har märkt av denna skillnad.

                  Har ni samma erfarenhet med batterier ??

                  Har en testrigg hemma, har ej testat detta i bilen dock.

                  Angående steg:

                  Har testat diverse olika steg...
                  Har funderingar på att ta hjälp av Gordon med...

                  Nuvarande prövningar o topptester...

                  Har spelat diverse steg o i topp ligger:

                  Butler TDB575
                  Soundstream Thru 4
                  McIntosh Mc431m
                  Phoenix Gold Ti600
                  Soundstream REF 705
                  Phoenix Gold ZX450


                  Har lyssnat med hemma högtalare som jag länge trott att dem går ju inte att sälja då dem låter så jäkla dåligt!!!

                  Har kopplat dem biampat o en separat baslåda ifall att.....så är den inkopplad...när mera botten önskas.

                  Jag är lyrisk över dessa högtalare o har använt mig av en 28000:- Onkyo o dem låter "skräp" då!!

                  Vilka är högtalarna ?

                  Ett par Dali 700, dem är sanslösa med Butlern, McIntosh eller Thru stegen samt Kinetik batteriet!

                  Kan glömma både tid o rum under lång tid o då är det bra, i mina mått mätt då :-))

                  Är lika lyrisk var gång o Butlern låter bara bättre o bättre ju längre den får vara inkopplad. efter 10 minuter så låter det mkt bra o efter en timme så blir man sittande under låååååång tiiiid o bara njuter låt efter låt efter lååååt!

                  Skulle ju vilja testa Butlern mot tex DLS TA o Mosconi Zero (eller bättre)
                  Gåshud infinner sig framför allt med Butlern, Thru o McIntoshen.

                  Pgna är fina med :-))
                  Batterier ja.
                  Syrabatterier har ju högre inre resistans än AGM och GEL-batterier och det gör skillnad eftersom strömmen släpps snabbare ifrån batteriet ju lägre inre resistans det är.
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment


                  • #54
                    Re: Testls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

                    Men hört en del säga att dessa cc stegen för 3000kr skulle piska ett steg i prisklassen 20-30000kr inte en chans säger ja. Det säger ju sig självt att det inte gör.
                    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                    Nej jag såg också det inlägget.det var därför jag måste prova,för att se om det finns "någon liten"sanning i det.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Testls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

                      Originally posted by Välljudsfantast View Post
                      Men hört en del säga att dessa cc stegen för 3000kr skulle piska ett steg i prisklassen 20-30000kr inte en chans säger ja. Det säger ju sig självt att det inte gör.
                      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                      Nej jag såg också det inlägget.det var därför jag måste prova,för att se om det finns "någon liten"sanning i det.
                      Det här ska bli intressant!
                      Jäkligt kul initiativ av dig, hela den här grejen. Och att du delar det med alla oss andra!

                      Comment


                      • #56
                        Re: Testls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

                        Originally posted by Välljudsfantast View Post
                        Men hört en del säga att dessa cc stegen för 3000kr skulle piska ett steg i prisklassen 20-30000kr inte en chans säger ja. Det säger ju sig självt att det inte gör.
                        ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Nej jag såg också det inlägget.det var därför jag måste prova,för att se om det finns "någon liten"sanning i det.
                        Räcker o kolla på komponenterna. Men absolut ju dyrare anläggning du har. Ju mer får du betala för dom små skillnaderna i ljudet. Prislappen blir högre och skillnaden mindre.
                        SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                        Comment


                        • #57
                          Re: Testls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

                          Nu kostar ju ett CC-2 1995:- i Sverige,,,det har inte en chans mot ett steg för 10-30000kr,
                          vi har dock gjort allt vi kan för att få dessa CC steg att låta så neutralt och bra som möjligt,med mycket god hjälp från England.Gillar ni ett brusfritt,öpppet och neutralt ljud och har en begränsad budget så kanske CC kan vara något,,

                          Comment


                          • #58
                            Re: Testls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

                            Originally posted by peterflodkvist View Post
                            Nu kostar ju ett CC-2 1995:- i Sverige,,,det har inte en chans mot ett steg för 10-30000kr,
                            vi har dock gjort allt vi kan för att få dessa CC steg att låta så neutralt och bra som möjligt,med mycket god hjälp från England.Gillar ni ett brusfritt,öpppet och neutralt ljud och har en begränsad budget så kanske CC kan vara något,,
                            Tack Peter, det lät som ärligheten själv, bra att några producenter i branchen är så raka i sina svar och kommentarer.

                            Fluff
                            sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                            Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

                            God bless the Amp Doctor !

                            Comment


                            • #59
                              Re: Testls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

                              Nu när vi fått bekräftat (från säkra källor) att Dls reference cc2 inte har någon chans mot dyrare steg (10-30 000:-).

                              Så känner jag att inköp bara för att testa,känns onödigt.Då steget inte kommit in till den återförsäljare jag beställt ifrån.Så jag har avbeställt inköp.

                              Kanske ett test dyker upp senare,av något begagnat cc2 steg.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Testls TA2/Genesis DMX/Nakamichi pa2100.

                                Originally posted by Välljudsfantast View Post
                                Nu när vi fått bekräftat (från säkra källor) att Dls reference cc2 inte har någon chans mot dyrare steg (10-30 000:-).

                                Så känner jag att inköp bara för att testa,känns onödigt.Då steget inte kommit in till den återförsäljare jag beställt ifrån.Så jag har avbeställt inköp.

                                Kanske ett test dyker upp senare,av något begagnat cc2 steg.
                                Det var tråkigt, men jag förstår dig.

                                Om inte mina steg satt så bra i bilen så hade jag skruvat ut ett så du kunde testat.
                                Jag kan dock säga att stegen helt klar låter trevligt, och det är nog det mest välljudande jag hört i dem prisklasserna. Dessutom är stegen riktigt små, men det är rejält med kraft i dem

                                Jag har Sinfoni amplitude-slutsteg i den andra bilen, och den har inte en suck i jämförelse, vilket förmodligen visar på vilken roll kringutrustning spelar i sammanhanget
                                Sponsor:
                                Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                                Tudor Batteries - www.tudor.se
                                Sonax Bilvård - www.sonax.se

                                Comment

                                Working...
                                X