Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funderingar Amega i V70n

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funderingar Amega i V70n

    Hej! Har precis skaffat mig en V70n -05 och har tänkt att göra en liten uppgradering av ljudet.

    Har tänkt köra med amega q-comp 60 som framsystem och eventuellt amegas 6,5" koaxialer i bakdörrarna.

    Min tanke är att driva detta på ett kraftigt 4-kanals steg (ex. Mosconi).
    Men jag är inte riktigt klar över hur detta ska kopplas isåfall...

    Går det att använda original kablarna ut till dörrarna och bara skarva på högtalarna ifrån steget bakom stereon? Och hur blir det med delningsfilterna till amega kitet isåfall ?

  • #2
    Re: Funderingar Amega i V70n

    Originally posted by Everybodylikesmusic

    Går det att använda original kablarna ut till dörrarna och bara skarva på högtalarna ifrån steget bakom stereon?

    Och hur blir det med delningsfilterna till amega kitet isåfall ?
    Visst kan man det.

    Dom får du montera ute i dörren.

    Pierre
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #3
      Re: Funderingar Amega i V70n

      Flikar in mig lite här med då jag har en -06 som det kommer byggas i.
      Det finns inga filter eller annat skräp på vägen till dörren eller sitter dom vid respektive högtalare(tex diskanten) i dörren?
      Skulle underlätta enormt mycket att slippa svära sig olycklig på att försöka få igenom kabel genom gummit vid gångjärnet till dörren.

      Comment


      • #4
        Re: Funderingar Amega i V70n

        Jag är inget proffs, men är väl inte rekommenderat att sätta filtren i dörrarna? Har iaf varit mängder kondens i de bilar jag rivit i. Är iofs äldre bilar, men kanske värt att fixa nåt sorts skydd mot väta isf?

        Comment


        • #5
          Re: Funderingar Amega i V70n

          Filter avsedda för bilstereo klarar att monteras i dörr, de flesta filter har en skyddslack för längre livslängd.
          En sak att tänka på är att dom ska monteras närmast dörrklädseln och inte ute mellan plåtarna där rutan går ner.

          Sen en annan sak är att montera filterna närmast gångjärnen, vissa filter med stora spolar klarar inte den höga påfrestningen det blir då dörren stängs.
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment

          Working...
          X