Announcement

Collapse
No announcement yet.

DAC-funderingar...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nonne
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Originally posted by tvett View Post
    Nonne, hur räknar du poängen i blindtestet? Slumpartat lyssning i 10 omgångar, där man väljer om A eller B (B eller A) låter bättre?
    Var inte tänkt som en poängskala, var mer att APE fick godkänt på 1 låt.

    Hade inte varit rättvist och säga AMAS vs APE = 1 - 0 då det känns som om APEen sover!

    Leave a comment:


  • tvett
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Nonne, hur räknar du poängen i blindtestet? Slumpartat lyssning i 10 omgångar, där man väljer om A eller B (B eller A) låter bättre?

    Leave a comment:


  • Nonne
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Fick besök i dag av en regerande Europamästare och körde ett litet blindtest.
    AMAS vs APE = 9 - 1 i testet
    De största skillnaderna låg framför allt i basen och det översta registret.
    Detta är noterat och kommer att presenteras i slutpläderingen.

    Och en test i testet Spotify vs Wimp = 0 - 1

    Fast det stämmer nog inte, för man måste ha riktigt bra grejor för att höra skillnad enligt pressen

    Leave a comment:


  • Nonne
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Originally posted by Hewi View Post
    Tror du skulle få lättare att jämföra om du kunde nivåkompensera så de låter lika högt när du växlar imellan dem.
    Detta är en självklarhet för mig och som jag skrev, var ivrig,ville testa och i tidsnöd

    Leave a comment:


  • zrken
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Ligger en M1a i kartong här hemma. Har ingen appleprodukt att köra den mot tyvärr.
    Även fast den inte bara stöder airplay utan även generell DLNA, visar sig utbudet av DLNA lämpliga program på android HUTLÖST dåligt.
    Såldes: liten, men dock hyllvärmare.

    Leave a comment:


  • tvett
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Det du beskriver Hewi är subjektiva upplevelser i öppen lyssning?

    Låter som en toppenprodukt.

    Leave a comment:


  • Hewi
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Originally posted by Nonne View Post
    Nä, visste inte ens att prylen fans.
    http://www.uyesee.com/us/products/au...4/0807/21.html

    Kostar under 300:- på Ebay.
    Jag och Jens jämförde en sådan mot en Istreamer på en hemma anläggning och Istreamern vann men dock marginellt, Istreamern höll ihop musiken bättre och med större lugn medans M1 tycktes ha bättre kanalseperation, kanske just pga att den inte höll ihop det lika bra.

    Leave a comment:


  • Hewi
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Intressant! Tror du skulle få lättare att jämföra om du kunde nivåkompensera så de låter lika högt när du växlar imellan dem.

    Leave a comment:


  • Nonne
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Nä, visste inte ens att prylen fans.

    Leave a comment:


  • zrken
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    ^ Intressant Nonne.
    Har du testat Airplay via Soundmate M1?

    Leave a comment:


  • Nonne
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    En kund till mig hade byggt om sin Airport Express efter han installerat ett Mosconi D2 i sin BMW F30 med HiFi-system.
    Han var/är otroligt nöjd vilket gjorde mig en aning nyfiken, så i förmiddags åkte jag och köpte en Airport Express + ny strömförsörjning för ombyggnad så den funkar i bilens 12 volt system.

    Innan midsommargästerna droppade in var jag tvungen att testa några låtar.
    Jag jämförde Airport Express VS AMAS, växlingen är ganska snabb (någon sekund) mellan de olika lösningarna då AMAS körs via BT och Expressen körs på WiFi.
    Den externa källan i dag var min iPhone 6.

    Det första som slog mig var att nivån var lägre på Expressen.
    Den känns lugn och soft när AMAS trycker på med go dynamik.

    Testet har bara börjat, jag ska lyssna igenom lite av de låtar man hört ex antal 1000 ggr innan jag uttalar mig om vilket jag föredrar.

    Jag testade även att växla mellan Spotify och Wimp, under den korta tid jag hade till förfogande så står det 0-1 i matchen av streamingtjänster!

    Tester fortlider av hårdvara för kommande tävlingssäsong.

    Hårdvara i riggen är just nu ....

    1 X Mosconi 6to8 med SP_Dif multi och AMAS
    1 X Mosconi D2 100.4
    1 X Mosconi D2 150.2
    1 X Mosconi D2 500.1
    1 par Gladen Zero Pro 165 DC-3
    1 par Audible Physics NZ3 AIBe
    1 par Gladen Aerospace 28
    1 st Hybrid Audio Claurus C10SW-D2

    Leave a comment:


  • Huntelaar
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Finns någon dac man kan koppla mellan mobilen och bilstereon? Har en blåtandsmottagare in i stereon just nu men eftersom jag inte är färdig vet jag inte hur de låter. För auxutgången är det sämsta alternativet.

    Leave a comment:


  • Nonne
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Volvo är inte med på Mobridges sida.

    http://www.mobridge.us

    Leave a comment:


  • Daniel J
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Skulle en sådan DA1 fungera med most i en Volvo v70 2010 med high performance paketet tro?

    Leave a comment:


  • Nonne
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Originally posted by soundboy View Post
    Hva med evt :

    Begge disse to produktene :

    Audison Bit One + Connection DA1 BIT (hvis bilen din har MOST system).

    http://www.elutstyr.no/connection-da...interface.html

    Da har man masse muligheter slik jeg forstår og får all innstillinger på bilens originale skjerm enhet.

    Pluss at kan kjøre ulike lyd kilder inn på Bit One saken
    Det är exakt så man borde köra, då kommer man dessutom runt alla felaktigheter som är programmerade från fabrik.

    Jag själv har en Mobrige (vilka tillverkar DA-1) till mitt Mosconi D2 i min Audi A6.

    Leave a comment:

Working...
X