Announcement

Collapse
No announcement yet.

DAC-funderingar...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • soundboy
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Hva med evt :

    Begge disse to produktene :

    Audison Bit One + Connection DA1 BIT (hvis bilen din har MOST system).

    http://www.elutstyr.no/connection-da...interface.html

    Da har man masse muligheter slik jeg forstår og får all innstillinger på bilens originale skjerm enhet.

    Pluss at kan kjøre ulike lyd kilder inn på Bit One saken

    Leave a comment:


  • hc_TK
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Jeg bruker en Nexus 7 pad med Hegel asynchronous DAC og coax til en mosconi 6to8 (med opamp Upgrade). Bruker wimp hifi med lossless musikk og bilen min har aldri spilt bedre enn med dette!
    Har også rattkontroll!

    Leave a comment:


  • Nonne
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Originally posted by jensclaudius View Post
    iPhone i ratt är redan gjort, såg det nere på em i fjol.
    Man kanske skulle köra en iMac i stället för DET har ingen haft i ratten

    Leave a comment:


  • jensclaudius
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    iPhone i ratt är redan gjort, såg det nere på em i fjol.

    Leave a comment:


  • BMF
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Haha, det känns faktiskt som den smidigaste lösningen. Sedan har jag aldrig sett det heller. Kanske kan lyckas bli först med något. Fast nu snor säkert någon den idén och bygger in en iPhone snabbt som tusan i ratten.
    Jaja, den som lever får se när jag bytt bil och känner för att bygga igen. Kanske sluter med ett privat projekt som inte kommer visas upp mer än möjligen i bilder på nätet.

    Leave a comment:


  • joj
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Kör en padda och bygg in en iphone i ratten ist som fjärr!

    Leave a comment:


  • Nonne
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Originally posted by BMF View Post
    Så det finns idag färdiga "paket" att koppla in mot bilen som gör att jag kan styra låtval, volym etc på både en iPad och mot DSP?
    Vad jag vet så finns det ännu ingen Canbusadapter mellan bil och DSP.

    Det svåra blir nog att styra tredjepartsprogram "Spotify" från tex. MMI i Audi och iDrive i BMW.

    Men att vi ska kunna styra ljud "analogt" när vi lyssnar på digitalt överfört material från en mediaspelare ligger inte SÅ långt bort

    Leave a comment:


  • BMF
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Originally posted by Nonne View Post
    Varför inte använda sig av CanBus?

    Utan att säga för mycket, den som lever får se vilken DSP vi styr från ratten om ett tag
    Så det finns idag färdiga "paket" att koppla in mot bilen som gör att jag kan styra låtval, volym etc på både en iPad och mot DSP?

    Leave a comment:


  • jensclaudius
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Jag kör med iPad mini och en istreamer 12V. Har även testat en surfplattedator (eller vad man nu ska kalla den) med win 8. Till datorn så provade jag ett par olika ljudkort (USB-toslink) och jag kunde inte höra någon skillnad mot iPad med istreamern. Dock så blev det svårt att lösa designen då datorn var så mycket större och sen blev den precis som Jocke skrev, svåranvänd. Men visst det kanske kommer någon dator som passar bättre i bil framåt i tiden än de som finns nu. Sen finns det även en del blåtandsfjärrar man kan styra volym, spårval med om man nu inte gör det med sin telefon. Lösningar börjar det finns mer och mer av, frågan är hur mkt tid och pengar man vill lägga på dom.

    Leave a comment:


  • areez
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Hmm jag har en platta med Win8 men ingen optisk ut på den inte :P

    Sen om man vill använda Spotify så är inte en surfplatta med win8 rolig kan jag lova.
    Programet går inte att använda med fingrarna, den flippar och far överallt och vet inte vilken låt man trycker på.

    Leave a comment:


  • jokko23
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Varför inte en platta med win8 som operativsystem. Då har du ju digital/optisk ut samt att möjligheten för att styra en h800. Och vilka filtyper du väljer att köra väljer du ju då SJ. Är själv inne på den lösningen till min dsp (h800)
    Och då finns ju möjlighet för fjärr och vad du än skulle få för dig för tokigheter. Samt att du kan körar mirror på valfri telefon via app..
    Last edited by jokko23; June 9, 2014, 00:17.

    Leave a comment:


  • Nonne
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Originally posted by BMF View Post
    men det vore ju trevligt att kunna slakta en fjärr eller två för att på så sätt kunna bygga in styrning i ratten med.
    Varför inte använda sig av CanBus?

    Utan att säga för mycket, den som lever får se vilken DSP vi styr från ratten om ett tag

    Leave a comment:


  • Nonne
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Originally posted by Kofoten View Post
    Och givetvis menar du inte spotify här som ett bättre ljudmässigt alternativ till CD
    Absolut inte, men satan i gatan så mycket trevligare och smidigare.
    Och sen för den delen, alla dessa billiga maskiner som säljs i dag låter inte heller särskilt bra om man jämför med en kvalitetsmaskin.

    Så kontentan är jag skulle aldrig byta bort min 6to8 med AMAS, funkar så djäkla bra att man blir rörd.
    Lägger man då till en 7990a så klarar man sig ett tag

    Leave a comment:


  • Kofoten
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Originally posted by Nonne View Post


    kör lite olika medier från paddan eller telefonen.
    Och givetvis menar du inte spotify här som ett bättre ljudmässigt alternativ till CD

    Leave a comment:


  • JALLE
    replied
    Re: DAC-funderingar...

    Originally posted by BMF View Post

    Någon som har koll direkt såhär om jag kan styra en H800 från en padda med app? Hade ju vart trevligt att inte bara ha paddan som ljudkälla utan även kunna tweaka från den också. Men det är väl för mycket att önska kanske...
    Dit har bilstereobranschen SJUKT långt kvar att gå

    Leave a comment:

Working...
X