Announcement

Collapse
No announcement yet.

Högtalarfundering, för/nackdelar Gladen vs. DLS

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Högtalarfundering, för/nackdelar Gladen vs. DLS

Originally posted by diq View Post
    OK! Vad skall kitet drivas av?
    Blir ett lagomt 4 kanals steg på ca 150-200W rms/kanal. Jag har som krav att steget ska vara klass AB och ha överdimentionerad nätdel. Detta för midbas/mellanregister.

Diskant kommer vid aktiv delning få ett eget 2 kanals steg, vid passiv delning kommer allt drivas av en bryggad 4-kanalare.

Subbas kommer få ett klass D monoblock.

Stegen blir en senare fråga. För att få ljud slänger jag i de diverse steg jag redan har av varierande märken, sedan kan man uppgradera i egen takt. Med den förstärkarteknik som finns idag tror jag stegen är det som gör minst skillnad om man tittar i kedjan hu- högtalare. Speciellt om man skulle köra aktivt och koppla ur ev. Filter på stegen då de är de som oftast färgar ljudet.

Med vänlig hälsning, Z

Comment

Originally posted by jensclaudius View Post
      Då hade jag valt gladen kittet då du kan dela av mellanregistret lägre och det får bra utrymme. Båda kitten låter bra, har själv dom mellanregistren som ingår i gladenkittet och är nöjd med dom.
      Perfekt, precis den typen av input jag efterfrågar!

Med vänlig hälsning, Z

Comment

Originally posted by jensclaudius View Post
        Hut har du tänkt att montera elementen?
        Tänkte just samma sak , det är nog väsentlig skillnad dessa två kitten imellan just beroende på hur man tänkt montera de(iom dls-kittet har mellanregister dome och inte kon element).

Eftersom trådskaparen verkar vara flexibel när det gäller monteringen så skulle jag ändå säga att han bör låta karaktären på de två kitten avgöra vilket han väljer.

Han kommer även med dls-kittet att få upp midbasen i rutan om han delar aktivt med tidskomp och behöver då inte behöva dela mellanregistret speciellt lågt.
        "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Working...
        X