Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hifi i 945; hur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hifi i 945; hur?

    Ok. Mailar med Micke från PM-shopen nu ang montering och köp av grejor. Dom säljer ju Mosconi också, som Chriztoffer nämnde, så lutar mot att köpa en del av grejerna där. Kanske montering också, får se vad det blir till.

    Är 9.5 timmar att köra till Sthlm härifrån dock -.-

    Är väl egentligen monteringen av framsystemet som är mest kritiskt, det förstör ljudbilden ganska rejält om inte midarna hamnar rätt och utan resonans i hytt och pina. Haha, eller ja, det vet nog ni mer om än mig ska nog inte uttala mig.

    Risk att det blir lite mer jobb än en svensson-installation dock, med dämpning, byggning av lådor till 6.5orna i dörrar etc, och har tänk en stående mdf-platta klädd i konstläder, intill ryggstödet med steget centrerat och belyst med de LED-skenorna man får som tillbehör från Mosconi. Batterier nedsänkta på varje sida som förra bygget, eventuellt en sub centrerad i reservhjulsbaljan. Då får man symmetri med en enkel bas, och platsbesparande låda.

    Om jag inte ska mörda min 3515 med att sätta den i sluten låda dvs... Billigare iaf

    Comment

    Working...
    X