Announcement

Collapse
No announcement yet.

Delningsfrekvenser DLS R6 middar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Delningsfrekvenser DLS R6 middar

    Har den gamla modellen R6 midbas. Ska driva dem via mitt Audison steg ska jag köra via det inbyggda filtret i steget eller mitt passiva som följde med? Hur långt ner respektive upp törs man köra om jag ska dela det aktivt?
    Here we go again

  • #2
    Re: Delningsfrekvenser DLS R6 middar

    Originally posted by mrnenad
    Har den gamla modellen R6 midbas. Ska driva dem via mitt Audison steg ska jag köra via det inbyggda filtret i steget eller mitt passiva som följde med? Hur långt ner respektive upp törs man köra om jag ska dela det aktivt?
    Hur ser resten av systemet ut?
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • #3
      Re: Delningsfrekvenser DLS R6 middar

      Två jbl gto1214 i basreflexlåda avstämd till 35Hz. 4" koax för de övre frekvenserna.
      Here we go again

      Comment


      • #4
        Re: Delningsfrekvenser DLS R6 middar

        Kan du dela både HP och LP med filtrena i steget så hade jag gjort så , det passiva delar inget i botten och allderles för högt i toppen när du ändå har koax för de övre frekvenserna , prova med 50-60Hz i botten och 160-200Hz i toppen och låt fyrorna köra därifrån och uppåt
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • #5
          Re: Delningsfrekvenser DLS R6 middar

          Originally posted by mrnenad
          Har den gamla modellen R6 midbas. Ska driva dem via mitt Audison steg ska jag köra via det inbyggda filtret i steget eller mitt passiva som följde med? Hur långt ner respektive upp törs man köra om jag ska dela det aktivt?
          Nedåt kan du låta filtreringen vara och spela full frekvens. Sålänge elementet sitter i en sluten låda sköter den om avrullningen nedåt.

          Uppåt kan du dela elementet upp till 4,5khz utan problem. Vill du använda elementet som ren midbas så kan du prova frekvenser på 500-1000Hz det är en smaksak och beror mycket på vad du har för övriga element att fylla ut med uppåt i frekvens.


          Mvh Jonas

          Comment


          • #6
            Re: Delningsfrekvenser DLS R6 middar

            Har dubbla r4or men har även 3.5 tums koax så jag velar lite är oxå sugen på att bygga kickpaneler ska testa era förslag väntar på mitt andra steg bara.
            Here we go again

            Comment

            Working...
            X