Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koaxialer till brädan i en golf2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koaxialer till brädan i en golf2

    Nån har lyssnat på Hertz DCX-87? Eller nån som har nått annat tips..
    Kan tänka mig att lägga max 700 hundra typ.. Ska drivas med en k92bt

  • #2
    Re: Koaxialer till brädan i en golf2

    Visserligen lite över din budget men en av mina favoriter är Emphaser ECX085-G5. Relativt lättdriven och låter trevligt. Just DCX-87 har jag inte lyssnat på men ECX-87 imponerade då inte på mig, vasst påträngande och bottenlös.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: Koaxialer till brädan i en golf2

      Originally posted by ChriZtoffer View Post
      Visserligen lite över din budget men en av mina favoriter är Emphaser ECX085-G5. Relativt lättdriven och låter trevligt. Just DCX-87 har jag inte lyssnat på men ECX-87 imponerade då inte på mig, vasst påträngande och bottenlös.
      Tack för svar, ska kika på dom. jag vill kunna skruva upp till 25 nått på stereon utan att det låter illa.. Den går upp till 35. Tror det blir lagom sen att ställa övriga anläggningen med volymen på 25. Mvh

      Comment


      • #4
        Re: Koaxialer till brädan i en golf2

        Delar du bort basen ur dem så ska det inte vara några större problem att spela lite högre.
        Octan
        Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
        Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

        OctanAudio
        Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
        Fegens Vandrarhem

        Bilstereoblog
        Team Ljudbyggaren

        Comment


        • #5
          Re: Koaxialer till brädan i en golf2

          Jag tycker personligen att DCX87 låter väldigt bra för pengarna.
          Och som Octan sa så delar du bort de lägsta frekvenserna så orkar dom spela högre.
          Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
          --------------------------------------------------------------------------------
          Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
          PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

          Comment


          • #6
            Re: Koaxialer till brädan i en golf2

            Hur högt du kan spela beror mest på enheten, när den börjar skicka ut dist. Skulle tro att smärtgränsen går där nånstans vid 25 på volymskalan när du kör inbyggda förstärkaren.
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment


            • #7
              Re: Koaxialer till brädan i en golf2

              Tack för svaren, då har jag en fråga till, jag kommer köra brädan direkt på stereon, sen dörrarna på ett steg, brädan är kopplad på front på hägtalar utgångarna på stereon, steget är kopplat på front på lågnivå utgången. Går dom ställa in var för sig sen på stereon? Vill ju ha lite bas i dörrarna, men inte i brädan? Är ju enkelt annars och koppla brädan på högtalar utgången bak annars

              Comment


              • #8
                Re: Koaxialer till brädan i en golf2

                Då får jag gå mot strömen, jag är inte alls imponerad av Hertz högtalaren.
                Vet inte gur många husbilar jag bytat ut dessa i till en Alpine dito!
                Botten på ljudet kan man inte säga något om eftersom det inte finns någon, men när man snackar de övre registerna så tycker jag att Alpine har ett helt annat lugn och då känns högtalaren en aning mer mjuk och fyllig.
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #9
                  Re: Koaxialer till brädan i en golf2

                  Originally posted by mortensen View Post
                  Tack för svaren, då har jag en fråga till, jag kommer köra brädan direkt på stereon, sen dörrarna på ett steg, brädan är kopplad på front på hägtalar utgångarna på stereon, steget är kopplat på front på lågnivå utgången. Går dom ställa in var för sig sen på stereon? Vill ju ha lite bas i dörrarna, men inte i brädan? Är ju enkelt annars och koppla brädan på högtalar utgången bak annars
                  Jag hade kört brädan på front och dörrarna på rear, känns mer rätt då brädan som regel är längre bort om man nu ska tillämpa tidskomp.
                  sigpic

                  We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                  Ljudbyggaren sedan 1998

                  Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

                  Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                  Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                  International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                  Comment

                  Working...
                  X