Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips om högtalare/förstärkare V70 -07

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tips om högtalare/förstärkare V70 -07

    Även S70 har 8" i hatthyllan
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #17
      Re: Tips om högtalare/förstärkare V70 -07

      Originally posted by Nonne View Post
      Även S70 har 8" i hatthyllan
      Men den fanns inte -07?
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

      www.garaget.org/Frippe_L

      Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

      Comment


      • #18
        Re: Tips om högtalare/förstärkare V70 -07

        Börja med att kolla upp hur stora högtalare som verkligen sitter i dörrarna!

        Jag trodde det var 6,5" i min s60, men när vi plockade isär dem upptäckte vi att det var 9". (...vill jag minnas att det var när vi mätte på dem, var det inte det Pierre? När vi skar ur konen så föll en Dynaudio Esotech-åtta rakt ner i korgen så smutt så man trodde att den var konstruerad för det. )

        När du vet vad du har för mått att jobba med i bilen, först då är det egentligen läge att börja titta på vad som ska sättas in.
        "When the going gets tough, the Tough get duct-tape" - Dr. Mabuse

        "När de rika börjar kalla sig för arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

        Bil: BMW 328, F30. HU: BMW original snik-verion. Slutsteg: Mosconi PICO 8/12 & Mosconi PICO 1, Högtalare: Gladen BMW kit Sub: Gladen RS-X 10

        Comment


        • #19
          Re: Tips om högtalare/förstärkare V70 -07

          Originally posted by Dr. Mabuse View Post
          Jag trodde det var 6,5" i min s60, men när vi plockade isär dem upptäckte vi att det var 9". (...vill jag minnas att det var när vi mätte på dem, var det inte det Pierre? När vi skar ur konen så föll en Dynaudio Esotech-åtta rakt ner i korgen så smutt så man trodde att den var konstruerad för det. )
          Hej Doktorn!

          Det var en Esotec MW 172 (7") som lätt(inga kirurgiska ingrepp) gick att placera i orginaplasten,
          om än med en liten moddad 6.5" mdf-ring för att få någon mm åt rätt håll.

          Jag kommer ihåg att även jag var häpen över hur bra det blev.
          Är ju trots allt van med dubbla 7-or i dörrarna(omfattande operation)

          Pierre
          SEASTREAMS GARAGE


          ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

          Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

          Comment


          • #20
            Re: Tips om högtalare/förstärkare V70 -07

            Originally posted by Horsyhorse View Post
            Det var en Esotec MW 172 (7") som lätt(inga kirurgiska ingrepp) gick att placera i orginaplasten,
            Jag hade fått för mig att det var åttor... Spelar i alla fall så man tror att det är det.


            Jag kommer ihåg att även jag var häpen över hur bra det blev.
            Är ju trots allt van med dubbla 7-or i dörrarna(omfattande operation)
            Jag är mäkta nöjd med det också. Har fått flera positiva kommentarer.
            Till och med frugan som är allt annat än audiofil tyckte det lät betydligt fylligare efter uppgraderingen.
            Tackar än en gång för hjälpen.
            "When the going gets tough, the Tough get duct-tape" - Dr. Mabuse

            "När de rika börjar kalla sig för arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

            Bil: BMW 328, F30. HU: BMW original snik-verion. Slutsteg: Mosconi PICO 8/12 & Mosconi PICO 1, Högtalare: Gladen BMW kit Sub: Gladen RS-X 10

            Comment

            Working...
            X